Gå til innhold

Usikker

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Trening trigger angsten

    Pilatus; jeg har prøvd, men klarer ikke konsentrere meg om det som blir sagt. Takk for tips, dog
  2. Jeg liker å massere, men blir fort sliten i hendene, så trenger tips til hvordan jeg skal trene opp dette.Vil en stressball fungere? Har hørt om powerball, er den så effektiv som de skal ha det til? Og er det vanskelig å lære teknikken? Holder det med en billigvariant? Jeg får også fort "vondt" ved statiske bevegelser, type klappe katten ol
  3. Trening trigger angsten

    Beklager hvis jeg poster i feil forum, litt usikker på hvor det hører hjemme. Jeg har et problem, nemlig at angsten blir trigget av trening. Sannsynligvis fordi mange av de kroppslige reaksjonene en får ved trening er like de en får ved angst. Har prøvd å søke litt på nett, men finner ingenting, bare at trening hjelper mot angst og andre psykiske lidelser. Jeg har prøvd å trene på lav intensitet, men det blir fort kjedelig og jeg får trang til å øke tempoet. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan trene for å bli kvitt problemet? Jeg klarer fint å gå tur, men ønsker å trene opp kondisen ol. Jeg sitter mye i ro, og det fører ofte til at jeg får ryggsmerter og kroppen virker ikke helt fornøyd. Ønsker ikke å ødelegge kroppen. Drev med forskjellige idretter i oppveksten, dvs fra jeg var 3 til 16 (aldri på noe høyt nivå, alltid bare for gøy), men sluttet når jeg var 16 grunnet at laget jeg spilte på ble oppløst. På den tiden var angsten begynt å utvikle seg, men siden jeg ikke fortsatte å trene kom disse assosiasjonene. Jeg liker egentlig å være aktiv, men angsten overskygger gleden. Fjellturer er gøy, men har ikke bil, så ikke lett å komme seg til turrutene. (Tursitforeningen er ikke aktuelt, da det blir for dyrt med den økonomien jeg har nå). Er også kjekker å gå sammen med noen. Trenger noe som er gøy for å klare å holde motivasjonen oppe(har dårlig selvdisiplin og sliter til tider med depresjon som øker dørstokkmila). Liker å trene med andre, men ikke treningssenter. Ballsport er gøy, men kondisen min er på bunnivå. Jeg tror at noen lekende kunne vært tingen, noe som tok fokusset bort fra de kroppslige reaksjonene. Hadde vært gøy å "lekebryte" i skogen eller noe sånt. En aktivitet som får en til å le, men som fører til økt aktivitetsnivå. Litt info om meg, om det skulle være relevant; Kvinne på 27, bor i Sandnes, for tiden uføretrygdet. Har slitt med angst i over ti år og depresjon i 15 år(kom ikke til behandling før jeg var 16, men først da jeg fikk riktig behandling som 20 åring begynte det å bli bedre). Jeg har gjort store fremskitt på den fronten, men ønsker å komme i form. Tror det vil hjelpe på både den fysiske og mentale helsa. Blir veldig takknemlig for alle konstruktive innspill.
×