pilatus

Medlemmer
  • Innholdsteller

    255
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    6

pilatus last won the day on Januar 14

pilatus had the most liked content!

Om pilatus

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag

Nylige profilbesøk

816 profilvisninger
  1. Hehe ja, jeg tenkte også på det sitatet.
  2. Tror 68'erne sa det samme om oss...
  3. Latterlig, kanskje. Men er det egentlig et problem? Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp eller engasjere meg i noe som ikke er et problem. Jeg er happy med å trene alene i slitt t-skjorte og utvasket shorts. Ung-bro'ene er happy med å trene i flokk med siste skrik av moteklær. Det er vinn-vinn, alle er happy. Jeg irriterer meg mere over alle de som ikke gidder/klarer å rydde opp etter seg, og det ser ut til å være uavhengig av klesstil. Hilsen 40-åring
  4. Jeg tror jeg må få noen til å filme det. Det var en fin og informativ artikkel du linket til, forresten.
  5. Jeg prøver meg å vesentlig dypere knebøy nå. Jeg går så langt ned at bevegelsen naturlig stopper istedetfor å gå ned til lårene er parallell med gulvet. Jeg har også redusert vekta en god del siden det er tyngre å kjøre knebøyene slik. Så langt kjennes det bra ut, men jeg er litt "mør" i korsryggen etterpå. Det er forhåpentligvis bare fordi jeg aktiverer litt andre muskler enn før. Det gjør ikke vondt.
  6. Hyggelig å se deg her igjen Jeg tror du bør høre på råd fra legen din fremfor venninner og random folk på et forum. Men det å fjerne mandlene er vel en ganske ukomplisert operasjon.
  7. Når hovedargumentet hans er at han "trener kjendiser i Hollywood", så ville jeg nok ha valgt noe annet... ;-) Starting strength er fint å starte med. Eventuelt Grayscull LP. Egentlig funker det aller meste i starten sålenge man har et program og et fornuftig kosthold. Ikke gjør det mere komplisert enn nødvendig. Ikke kast bort penger på noe som er skreddersydd.
  8. Er det ikke derfor vi trener da...? Selv om vi prøver oss på halvhjerta forklaringer som "sterkere kropp, bedre helse, bla bla".
  9. Sukk... etter at jentene forsvant fra dette forumet, så har det blitt forvandlet til treningsforum.no v2 troll-o-rama
  10. Jeg må innrømme at jeg er litt usikker på hvem som troller med hvem i denne tråden..
  11. Ok, den artikkelen var jo rimelig anti-ass-to-grass... det er ganske sterke og motstridende meninger om hva som er riktig teknikk. Men sånn er det jo med de fleste øvelser
  12. Med "parallell" mente jeg at lårbena er parallelle med gulvet. Vinkelen i kneleddet er sånn sett mindre enn 90°. Når jeg begynte med knebøy, var det denne varianten jeg lærte. Jeg ser derimot at mange kjører mye lengre ned, og derfor vurderer jeg å begynne med det samme. Jeg ser for meg tre fordeler Man får økt aktivering siden bevegelsesbanen er lengre, hevdes det. Høres fornuftig ut. Man kjører med mindre vekt og dermed være mindre utsatt for skader (?) Jeg merker at det er lett å "jukse" når vekta går opp sånn at jeg ikke er helt sikker på om jeg faktisk gikk så langt ned at lårbena var parallelle med gulvet. Hvis man ned helt til det omtrent stopper, så er det jo lettere å vurdere om man faktisk gikk langt nok ned. Takk for link, boltzmann. Det ser ut som en grundig artikkel som skal studeres nærmere...
  13. Jeg har kjørt knebøy i noen år, og det er en øvelse jeg har lært meg å like. Jeg kjører ned til lårene er parallellt med gulvet. Jeg vet at noen sverger til å kjøre dype knebøy helt til lårene treffer leggene. Jeg tenkte å begynne med det, selv om det betyr at jeg må legge litt av egoet på hylla og redusere vekta Hva slags knebøy sverger dere til? Hva mener dere er fordeler og ulemper med å kjøre helt ned i forhold til parallelt?
  14. Så var det det at man får måne over natta da.
  15. Hvor har du dette fra? (Det kan godt hende at det er rett, men jeg har aldri sett at det har vært dokumentert).