pilatus

Medlemmer
  • Innholdsteller

    261
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    6

pilatus last won the day on Januar 14

pilatus had the most liked content!

Om pilatus

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag

Nylige profilbesøk

867 profilvisninger
  1. Jeg sleit litt med det samme problemet. Løsningen for meg var å presse knærne ut før jeg starter løftet (altså før jeg går ned) og holde dem slik gjennom hele løftet. Det er altså ikke nok å ha bred benstilling. Ellers hjalp det meg å løfte tærne. Det har ikke noe å si på vektfordelinga, men det hjelper deg å fokusere riktig på å ha tyngden på hælene gjennom løftet. Verdt å prøve
  2. BRA, du har gjort noe veldig riktig nå!! :-) Har du tenkt noe på om du vil fokusere på styrke, kondisjonstrening eller begge deler? For styrketrening er det fint å begynne med et program som heter "Starting strength": http://fitnessbloggen.no/starting-strength. Styrketrening er viktig for å opprettholde og helst øke muskelmassen når man går ned i vekt. Når det gjelder øvelsene, så er det en stor fordel om noen kan vise deg basics på teknikken. Kanskje det er verdt pengene å kjøpe en enkelttime med PT? Er det eventuelt noen du kjenner som kan vise deg? Pass på at du ikke starter for hardt. Dette gjelder både intensitet og hyppighet. Start rolig, og så øker du etterhvert. Veldig mange starter altfor hardt, og ender med enten skader eller å gå lei.
  3. Sålenge det totale kcal-inntaket er som planlagt, så er det ikke kritisk hvilken fordeling du har mellom fett og karbohydrater.
  4. En ting jeg lurer på er hvorfor den yngre generasjon dusjer med klærne på... er de veldig sjenerte, eller er det komplekser ute og går?
  5. Det er hyggelig da
  6. Så søte dere er.
  7. Hehe ja, jeg tenkte også på det sitatet.
  8. Tror 68'erne sa det samme om oss...
  9. Latterlig, kanskje. Men er det egentlig et problem? Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp eller engasjere meg i noe som ikke er et problem. Jeg er happy med å trene alene i slitt t-skjorte og utvasket shorts. Ung-bro'ene er happy med å trene i flokk med siste skrik av moteklær. Det er vinn-vinn, alle er happy. Jeg irriterer meg mere over alle de som ikke gidder/klarer å rydde opp etter seg, og det ser ut til å være uavhengig av klesstil. Hilsen 40-åring
  10. Jeg tror jeg må få noen til å filme det. Det var en fin og informativ artikkel du linket til, forresten.
  11. Jeg prøver meg å vesentlig dypere knebøy nå. Jeg går så langt ned at bevegelsen naturlig stopper istedetfor å gå ned til lårene er parallell med gulvet. Jeg har også redusert vekta en god del siden det er tyngre å kjøre knebøyene slik. Så langt kjennes det bra ut, men jeg er litt "mør" i korsryggen etterpå. Det er forhåpentligvis bare fordi jeg aktiverer litt andre muskler enn før. Det gjør ikke vondt.
  12. Hyggelig å se deg her igjen Jeg tror du bør høre på råd fra legen din fremfor venninner og random folk på et forum. Men det å fjerne mandlene er vel en ganske ukomplisert operasjon.
  13. Når hovedargumentet hans er at han "trener kjendiser i Hollywood", så ville jeg nok ha valgt noe annet... ;-) Starting strength er fint å starte med. Eventuelt Grayscull LP. Egentlig funker det aller meste i starten sålenge man har et program og et fornuftig kosthold. Ikke gjør det mere komplisert enn nødvendig. Ikke kast bort penger på noe som er skreddersydd.
  14. Er det ikke derfor vi trener da...? Selv om vi prøver oss på halvhjerta forklaringer som "sterkere kropp, bedre helse, bla bla".
  15. Sukk... etter at jentene forsvant fra dette forumet, så har det blitt forvandlet til treningsforum.no v2 troll-o-rama