Gå til innhold

jio

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jio

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 01. jan. 1998
  1. Jeg har et mål om å komme inn i jegertroppen for jenter til sommern. Det er høye fysiske krav som både omfatter utholdenhet og styrketrening. Jeg er generelt ganske normalt slank, vil si jeg har god utholdenhet og normalt mye muskler. Jeg må bli flinkere i pushups, hangups og å løpe/gå med kg-sekk. Jeg følger et treningsopplegg for å forbedre meg i disse øvelsene og for å generelt bygge opp god styrke i disse øvelsene. Samtidig vil jeg gå litt ned i fettprosent... så spørsmålet mitt er; går det ann å bli skikkelig sterk samtidig som man går ned i fettprosent?
  2. Jeg skal begynne å ta proteinpulver, men er helt ny på dette området. Hvilken type proteinpulver anbefaler dere til noen som aldri har tatt proteinpulver før?
  3. Hvordan påvirker alkohol treningsprestasjonene mine? Jeg driver jeg mye med løping og utholdenhetstrening, lurer derfor på hvordan alkohol(øl og sprit) påvirker formen og prestasjonene mine?
  4. Runners knee! Snart løp!

    kanskje litt sent å svare, men jeg pådro meg også runners knee etter et fjellmarathon i sommer. Har vært i kontakt med fysioterapauten min og han anbefaler å springe kortere og mer intensive skritt. altså korte og raske skritt. jeg prøver også å legge om løpssteget til større belastning på tåballene enn på hælene. :-)
  5. Sommerkroppen 2016

    jeg er med! Treningsvanene er i boks, kostholdet må bare bli bedre nå:)
  6. Takk for svar! Hvorfor er det da slik at forskere fra råder oss å spise det på omtrent lik linje som palmeolje, mens helsekostbutikker anbefaler kokosfett framfor annen matolje?
  7. Hei! Jeg blir bare mer og mer frustrert jo mer jeg leser om kokosolje. Forskere sier det er farlig og usunt for oss, men på helsekostbutikker og over alt på nettet(pintrest og blogger) anbefaler de kokosfett fremfor solsikkeolje og rapsolje. Hva bør jeg tro på? En siste ting, hvordan fungerer det å bruke kokosolje som fuktighetskrem på kroppen? Er det bedre for huden enn vanlige kremer, eller bør man holde seg til gode gamle body lotion? Takk på forhånd :-)
  8. Matpakketips?

    Har du oppskrift?:-)
  9. Hei! jeg er ei jente på 16 år, er 171 høy og veier ca 59 kg. Trener alt fra 3-7 ganger i uken, en god blanding styrke og kondisjon. Jeg ønsker å gå ned i fettprosent og holde meg stabil i muskelmassen/ bygge litt muskler. Jeg har ingen erfaring med kosttilskudd uten om spectro multivitamin og trankapsler. Lurer derfor på om dere anbefaler noen andre kosttilskudd som er bra for helsa og treningen? hva bør man ta og hva bør man holde seg unna?
  10. Matpakketips?

    Tusen takk for svar :-) Frokostmuffins og forskjellige omelettvarianter var en god ide! Jeg skal prøve meg litt fram fremover. Kjøleskapsgrøt/Havregrøt, godt egnet for matpakke? Ser det heller for meg som frokost, spiser selv havregrøt til frokost hver dag.
  11. Hei! Er veldig lei av vanlige brødskiver til lunsj hver dag. Har noen tips om hva som går ann å ta med seg som skolematpakke? Opptatt av at det skal være sunnt og næringsrikt, samtidig som det metter og gir god metthetsfølelse lenge. Takk på forhånd :-)
  12. Hei! jeg er ei jente på 16 år og skal springe fjellmaraton(Halvmaraton 2,1mil) om en måned. jeg lurte på om noen hadde tips til hvordan jeg kan trene meg opp til løpet? har veldig lyst til å prestere best mulig. Setter pris på både trening- og kostholdstips i perioden før og etter løpet. Til vanlig er jeg veldig aktiv, er godt vandt med toppturer i fjellet og trener vanligvis 4-6 ganger i uken. Min treningsuke består som regel av 2-3 intervaller, en trappeintervall og to gruppetimer på treningssenter med step-intervaller. 3 styrkeøkter i uken med fokus på core, rumpe/lår og armer. Og 1-2 løpeturer på alt fra 8-14km. Legger ofte styrkeøkta etter kondisjonsøkta. Jeg prøver også å ha et sunt og variert kosthold, men trenger tips til hva jeg kan gjøre bedre for å yte best mulig. Takk på forhånd
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her