Gå til innhold

d0ppler

Medlemmer
  • Innholdsteller

    71
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. PHAT spørsmål!

    Om du spesifiserer HVA slags utstyr som mangler, eller kanskje enda bedre, HVILKE øvelser du ikke får gjort pga utstyret, så er jeg sikker på at noen her vil kunne gi deg en god alternativ øvelse du kan gjøre uten det aktuelle utstyret.
  2. Det var sinnsykt demotiverende å lese at kroppen spiser heller opp musklene sine enn å hente energi fra opplagret fett. Er dette virkelig sant?? Fyfaen
  3. 2 vs 3 sett?

    Altså, så det denne artikkelen sier er at det er minimal forskjell om jeg trener 5reps x 1 sett, kontra 5reps x 4 sett? Er det noen andre artikler som underbygger denne konklusjonen? Dette her er jo dødsinteressant om det stemmer!
  4. Noen dumme spm...

    Disclaimer : Jeg er nybegynner og ingen ekspert, så ikke tro blindt på noe av det jeg skriver! Fordelen med frontbøy er at den ikke er så teknisk krevende som knebøy, men knebøy tillater tyngre vekter. Dessuten mener jeg å ha lest et sted at knebøy aktiverer flere muskelgrupper (som jeg hverken klarer å uttale eller skrive navnene på). Et smalt grep på benkpressen aktiverer mer triceps og mindre bryst enn bredt/tradisjonelt grep. Jeg aner ikke hva som er best for kvinner, men jeg antar at det er ingen fasit her, og det kommer helt an på personlige preferanser. Jeg mener uansett at en bør variere, og inkludere/veksle mellom alle øvelsene i treningsregimet sitt.
  5. En annen ting jeg lurer på, er under program B, så står det Push Ups med smale grep. Kan jeg erstatte dette med benkpress, siden jeg allerede kjører planke (kjerne) på begge programmene? Dvs kjøre benk begge programmene, hvor jeg da for eks veksler mellom flatbenk og skråbenk med hantlere?
  6. Skoliose og styrketrening

    Uten at jeg på noen som helst måte er ekspert på området, så vil jeg i hvert fall anta at å kjøre for eks. benkpress og skulderpress med hantlere/dumbbells, i hvert fall av og til, vil sørge for at du belaster høyre og venstre mer likt. Knebøyen og markløften er atskillig mer klønete å gjøre tilsvarende med.
  7. Jeg har testa såvidt X-press-programmet, og syns det ser ryddig og oversiktlig ut for en nybegynner. Allikevel stiller jeg meg litt undrende til hvorfor man skal kjøre knebøy og bulgarske utfall på samme økt. Er det ikke så å si samme muskelgrupper som blir brukt på begge disse øvelsene? Hva om jeg erstatter utfall med step-up på program A? En annen ting jeg lurer på, er om det er "greit" at jeg bruker RKC Planke på begge programmene? Dvs at jeg erstatter Pallof Press med planke på Program B.
  8. Takk for tips! Har endret littegrann på programmet. Situps har blitt til planke, og franskpressen har blitt til triceps kickback. Skal prøve meg på goblet squat, eller dumbbell squat for mitt tilfelle
  9. Hvem røyker?

    Siden jeg har vanka i musikermiljø siden jeg var femten, har det vært umulig å unngå røykinga. Nå røyker jeg svært sjeldent, men snusen er det verre med.
  10. Tråden for dumme spørsmål!

    Dette er strålende nyheter, gutter! Kall meg gal, men jeg klør etter å gjøre pullups og pushups hele tida, men vært livredd for å føkke opp restitusjonen!
  11. Tråden for dumme spørsmål!

    Dette er den beste nyheten jeg har hørt på lenge! En annen ting (som kanskje bekymrer meg litt) er at jeg aldri skulle tru at jeg noen gang skulle bli dødsglad for å få lov til å kjøre pullups!
  12. Tråden for dumme spørsmål!

    Jeg har en pullup-bar som jeg har lyst til å bruke hele tida, også på hviledagene. Er det dumt av meg å ta en pullup i ny og ne under hviledagene. Altså, skal jeg KUN bruke denne mens jeg trener? (Jeg vil opp i vekt, og bli sterkere)
  13. Dagens negative

    Var SÅ glad for at jeg hadde gått opp 1,5kg, opp til hele 77kg. Hele kroppen sitra av begeistring. Problemet var bare det at jeg veide meg før jeg gikk og dreit. Veide meg etterpå... 1,5kg RETT I DASS!
  14. Planke som oppvarming?

    Tusen takk for svar! Skal begynne med dette i morra! (pluss "tørrtrening" i kveld)
  15. Planke som oppvarming?

    Hei, jeg bruker planke som en del av treningsprogrammet mitt nå, mens jeg varmer opp 15 min på ergometersykkel. Jeg syns denne oppvarminga er driiit kjedelig, og lurte på om jeg bare skulle kutte ut denne sykkelen, og gønne på med planke som oppvarming/kjernemuskulaturtrening? Programmet mitt er et styrketreningsprogram. Noen synspunkter?
×