Gå til innhold

Sola73

Medlemmer
  • Innholdsteller

    108
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hei, og takk for svar:) Har blitt lite intervall i det siste, siden jeg har fokusert på å få inn distansetrening i stedet. Måtte få inn litt mengdetrening, men nå kommer det til å bli tid til mer intervaller og terskeløkter. Har lite erfaring med terskeløkter, men tenkte å prøve meg mer på det framover.....løper man lengst mulig på/ved terskelpulsen da eller? Lange intervall? Har nesten utelukkende trent ute til nå, men kommer til å ta en økt i uka på mølla framover. Lettere å regulere fart og puls. Pulsklokke har jeg, og pulssonene er stilt inn i forhold til resultatene fra laktattesten.
  2. Ingen tips til treningopplegg?? Cluet er vel bare å fortsette, fullførte halvmaraton i helga, og kom i mål på 2.12.30. Hadde et mål på 2.15, så det var jeg fornøyd med:) Det ga meg ihvertfall litt motivasjon:)
  3. Hei Jeg er en godt voksen dame på 42 som liker å jogge/løpe. Problemet mitt er å øke tempoet på turene mine. Har jogget litt til og fra de siste årene, men alltid falt ut og hatt lange perioder med opphold innimellom. I fjor sommer foretok jeg en livsstilsendring, og begynte å trene mer systematisk. Holdt meg til styrketrening gjennom vinteren og tok fatt på løpingen igjen i februar-mars. Har 3-4 ganger løpt samme rute for å sjekke om farten øker, den er på ca 14,7 km. Startet på 1.50 i april , og siste gang, for et par uker siden, endte jeg på 1.46.Tilsvarende lengde, men på flatere profil, løper jeg på 1.41. Har også vært med på Birken, og gjennomførte den på 2.25. Altså, jeg blir frustrert over at farten min ikke er noe bedre enn den er. Har 4 turer i uken, med litt varierende lengde, med en langtur opp til 14-15 km. Har tatt laktattest, og fått bra tilbakemelding på løpsøkonomi og teknikk. Sliter med å presse meg til å holde tempo over tid. 3 km på 16,56. 5 km 29,21. 10 km 1,04. Skal stille til halvmaraton på lørdag, og ser ikke for meg at tiden blir noe særlig bedre enn 2.15<... Noen tips til treningsopplegg framover for å forbedre tidene mine? Skjønner at halvmaraton ikke er noe å gjøre med, men vil nå gjerne få framgang i løpingen. Jeg er 1.69 høy og veier 66 kg. Kan godt gå ned et par kilo:)
  4. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) 29.05.15: 65,8 (-1,1) 15.06.15: 66,6 (+0,8) 19.06.15: 66,2 (-0,4) Har vært slapp med slankingen siste uken, vanskelig å komme inn i rett spor igjen. Men, det går da riktig vei likevel. Løpingen er også slitsom for tiden, prøver å jobbe inn ny løpeteknikk, og det protesterer leggene vilt på
  5. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) 29.05.15: 65,8 (-1,1) 15.06.15: 66,6 (+0,8) Har gått opp litt siden sist, men det er bevisst. Tok ikke sjansen på å slanke meg før Birken. Nå har jeg fullført, og jeg er veldig stolt av meg selv. Tiden ble 2.25, altså ikke noe å skryte av, men for meg var det en stor personlig seier. Det har vært et tungt år på det personlige plan. Løpet gikk overraskende bra, og jeg disponerte tiden godt. Hadde kunnet presse meg enda mer, men fikk en fin opplevelse, og det var det viktigste for meg i helga. Birkebeinerløpet = check:happy:
  6. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) 29.05.15: 65,8 (-1,1) Nærmer meg målet, og jeg har endelig skjønt hva som må til;) Lite sukker, spise mest mulig rent kjøtt, redusere på brødet. Masse jogging/løping:) Formen er ikke på Birkennivå akkurat men nå er det bare 2 uker igjen, og jeg kjenner jeg er litt nervøs... Det kommer til å bli vondt:huh:
  7. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 22.05.15: 66,9 (-1,9) Har hatt en liten nedtur med opphold i både trening og kostholdsplan. Men over helga er jeg i gang igjen, og skal få av de siste par kiloene før sommerferien:)
  8. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) 01.05.15: 66,9 (-1,9!!!) Startet med kostholdsplan etter boka Prosjekt Sterk på mandag denne uken, og masse vannvekt har forsvunnet tror jeg. Har hvertfall tisset en god del, men lell da, fåkketifåkk...jeg har ikke sett tallet 66 på vekta så lenge jeg kan huske:joyful: Gir motivasjon til å fortsette, må bare regulere litt ift hardere treningsøkter, merket jeg gikk tom her i går når jeg skulle ta cooper-testen, hadde ikke sjans. Litt vanskelig å balansere nok men ikke for mye mat ift trening.
  9. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 24.04.15: 68,8 (-0,3) Nå er det fullt fokus på kosthold framover. Føler jeg har grei fremgang på løpingen, og har flere og flere dager der jeg faktisk gleder meg til løpe/joggeturen. Kastet alt av godteri/snacks i går kveld, oppstart på uke 1 av Prosjekt Sterk i dag, følger kostholdsplanen men redigerer treningsplanen for å passe mitt mål som er Birken 13. juni. Delmål: Være med på et løp 14.05 som er på 16 km - målet er å komme inn under 1 time 40 min. (ingen hurtigløper nei..). Vekt: 67 kg. Hovedmål: Birken 21 km 13.06 Aner ikke realistisk mål her, men tenkte å legge meg i gruppa på 2t25m. Vekt: 65 kg.
  10. Det der ble veldig rart....
  11. Jeg tror jeg har handlet minst 4 storposer (type 300g) med diverse påskesjokolade på halv pris etter påske; alt er vekk!! Haha, man må jo benytte seg av det når det er å billig? Men er vel billigere å la være Forstår frustrasjonen, og det er ei vanskelig kneik å komme over når man har kommet inn i en sirkel av søtsug. Har du prøvd å spise noe med mer mat når du får lyst på snop? Som brødskiver eller lomper med nugatti? Ikke akkurat slankemat det heller, men jeg føler hvertfall at det både kan hjelpe på sult og søtsug på en gang! Jeg for min del har funnet ut at det værste jeg kan gjøre er å nekte meg det. Da vil jeg hvertfall ha mer og går på en smell til slutt. Jeg unner meg den sjokoladen, så får jeg heller kutte ned på noe annet. Har funnet ut at i mitt tilfelle så har jeg gått ned i vekt uansett, og magen er mer markert enn noen gang :love: Sikkert ikke på grunn av sjokoladen, men til tross for! Vet jeg må bryte uvanen, men det er ikke lett:) I de ukene jeg var flink så unnet jeg meg en liten melkesjokolade fra Freia eller en kokosbolle hver kveld. Veeeldig liten, men det hjalp på søtsuget, og ikke så mange kalorier. Funker ikke å nekte meg selv det her heller, da blir det bare fråtsing når helga kommer. Nei nå skal jeg skjerpe meg, ikke godteri i kveld(y)
  12. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) 17.04.15: 69,1 Kiloene renner ikke akkurat av meg, men det er vel ikke rart siden uvanene etter påska henger igjen enda. Var på god vei der en stund før påska kom og jeg havnet utpå marsipan-kjøret:dead: Det som er ekstra kjipt er at nå selges kolibrieggene til halv pris.. Men, jeg trener jevnt og trutt 4 ganger pr. uke. Mye løping, og mindre styrketrening siden jeg har meldt meg på Birken i juni. Har gått til innkjøp av boka Prosjekt Sterk og håper på litt inspirasjon på matfronten fra den. Noen som har lest den her?
  13. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) 20.03.15: 69,1 (+0,2) Sånn går no dagan...treningen går bra da..mye løping og litt styrke:)
  14. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei... 13.03.15: 68,9 (-1,1) Fredag og ny registrering....whow, tør ikke helt stol på dette resultatet, men gøy er det:)
  15. 16.01.15: 70,9 23.01.15: 70,7 (- 0,2) 30.01.15: 70,3 (- 0,4) 06.02.15: 70,3 13.02.15: 70,1 (-0,2) 27.02.15: 69,5 (-0,6) 06.03.15: 70,0 (+0,5) Skjer veldig lite på vektfronten her....skylder litt på tanta denne gangen, siden hun kom i helga:whistle:
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her