Gå til innhold

Tor1

Medlemmer
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tor1

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 27. des. 1991
  1. Diverse vondter

    Takk for svar! Når ryggsmertene inntreffer så kjennes det ut som ryggen har en voldsom svai, vet ikke om dette passer med flektert bekkenstilling? Det er gjerne den posisjonen man ser enkelte som tar knebøy eller markløft står i. Stivheten fører til at denne svaien kjennes veldig godt. Går til naprapat for tiden for ett annet problem i ene skulderen så kan jo ta opp problemet med knærne neste gang for å få testet hva det kan være/ikke være. Var på en liten fjelltur for litt siden og fikk smerter både i venstre og høyre kne, smertemønsteret er dog noe forskjellig fra kne til kne. Det venstre har som sagt dette punktet på utsiden av kneet der det knekker som begynner å gjør vondt, om jeg ikke gir meg med en gang så kan det også stråle litt til oversiden av kneet og litt baksiden. Det venstre kneet kan også gi ubehag når jeg sitter med kneet bøyd 90grader. Det høyre knekker litt det også men bare om jeg vrir foten utover samtidig som jeg bøyer det, men det høyre kneet har jo som sagt problemer når jeg sitter på huk. Skal lese gjennom artikkelen din!
  2. Diverse vondter

    Hei, Har noen spørsmål om noen vondter jeg har slitt med over tid. Det første er knærne. Det venstre kneet knekker når jeg bøyer det, ikke smerte innledningsvis men det kommer om jeg for eksempel går mye i nedoverbakke eller er på en lengre sykkeltur, ingen smerter i hvile. Det andre kneet får lettere vondt men her er det ingen knekking, det gjør vondt på baksiden om jeg sitter på huk for eksempel, kjenner det også her når jeg går i nedoverbakke. Det skal sies at jeg overpronerer og har fått meg såler mot dette, akkurat nå gjør det vondt på utsiden av føttene også men det er vell kanskje fordi belastningen blir større på utsiden av foten når overpronasjonen blir korrigert? Var hos kiropraktor og han fikk mistanke om løperkne i det venstre kneet, usikker på det høgre. Fikk beskjed om å tøye sete muskulatur men føler det ikke er nok, tips? Det andre er korsryggen. Korsryggen føles veldig stiv sånn ca midt på nede på korsryggen og litt oppover langs høyre side. Det kjennes spesielt godt når jeg går i bratte bakker som for eksempel på fjellet osv. Det stivner på en måte veldig til etterhvert som jeg går oppover og gjør etterhvert litt vondt, men ikke store smerter eller stråling av noe slag. Fikk her beskjed om å tøye hofteleddsbøyer blant annet. Usikker på hvordan jeg tøyer denne korrekt men har prøvd, har foreløpig ikke merket mye fremgang. Tips og triks tas imot med stor takk. Mvh Tor
  3. Kommer i all hovudsak til å spille en del squash så på styrkebiten er ren styrke og eksplosivitet å foretrekke. Dette må kombineres med en del studier akkurat nå så derfor har jeg øremerket 2 økter i uka til styrke. Så ett fullkroppsprogram 2 dager for meg, hadde vært det mest optimale. Takker fo linken Tronaldo, så ut som der var mye bra info.
  4. Er igrunnen en nybegynner i styrketrening som hovedsaklig spiller squash, er derfor ute etter ett fullkroppsprogram hvor jeg kan ha fremgang men uten å måtte trene for ofte siden tiden ikke strekker til. Så ett fullkroppsprogram som kan brukes 2 dager i uken hadde vært perfekt. Forstår at 2 ganger i uken kontra 3-4 vill gi noe mindre fremgang over tid, men fremgang er fremgang så lenge man øker i vekter og styrke.
  5. Men kan dette programmet jeg la inn funke med ett annet reps oppsett? Passer vell fint i og med at det tar hele kroppen hver gang, blir bare max 2 ganger i uken med styrke fremover nå.
  6. Hei, Kom over dette programmet som skal vær for de som trener 1-2 dager i uken: Hva tror dere om dette, synes det i utgangspunktet har mange reps. Link: http://www.fortsett.no/artikler/2015/9/3/1-2-ganger-per-uke/ 3 15 Knebøy 3 10 Liggende brystpress med manualer 3 15 Benpress 3 10 Sittende roing 3 20 Sit-ups på bosuball 3 10 Bredt nedtrekk 3 10 Sittende skulderpress med manualer 3 20 Stående tåhev 3 20 Stående bicepscurl 3 10 Omvendt flyes
  7. Hei. Jeg er en gutt på 23år som har begyndt å trene squash og kommer til å ha fokus på dette i lang tid fremover, ivertfall 2-3 økter i uka. Men jeg kunne godt tenke meg å kombinere det med styrketrening, og da tenkte jeg at ett fullkroppsprogram eller liggnende 2 ganger i uka hadde vært ideelt, må ha noen hviledager også. Har dere ett godt forslag til program å følge? Av erfaring så har jeg trent litt fullkropp før, har prøvd RYP, og børge fagerlis nybegynnerprogram osv i perioder. Hvordan børr treningen ver når det blir bare 2 ganger i uka, mer sett? mer reps? tyngre lettere? Jeg veier 83kg og er 180cm høy, spiser sunt og variert, ikke optimalt men jobber med det. Målet er nok å få vekk fett som har lagt seg rundt mage og andre plasser etter lange perioder med inaktivitet, samt få litt mer markert og strammere kropp. Takker for gode innspill
  8. Stramme opp kroppen.

    Hei. Jeg er en gutt på 22 år, veier 85kg, 180cm høy. Jeg har som mål å få vekk en del fett på kroppen som har kommet etter noen år med inaktivitet og usunt kosthold. Jeg prøver å trene 3 ganger i uken med nybegynnerprogrammet til fitnessbloggen, prøver også å spise sunt og variert. Jeg vill gjerne ha tips og råd om hvordan jeg kan nå målet mitt, hvordan jeg burde trene med tanke på styrke, cardio osv, tips og råd angående matinntak osv, siden jeg er relativt nybegynner til dette. Takk.
×