Gå til innhold

Peis

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg har trent styrke av og på i rundt fire år, men har siden sommeren i år lagt litt mer arbeid i det med å spise ordentlig og trene oftere. Jeg trener fire ganger i uka, med to forskjellige program. Jeg trener bryst via to øvelser, 1) benk med manualer og 2) skråbenk med manualer. Jeg har en litt skjev brystkasse som gjør at venstre del stikker litt lengre ut en høyre (jeg tror venstre delen er der den skal være, og at høyre del er klemt inn litt). Dette har vært sånn hele livet. Som tittelen sier har jeg altså usymetriske brystmuskler, høyre bryst (dominant arm) er mindre (eller ser mindre trent ut) enn venstre bryst. Er det noen måte jeg kan jevne dette ut på? Eller er det bare sånn pga brystkassa?
  2. Jeg har trent nå i litt over et halvt år og har merket fremgang av det, men vekten min har stagnert litt. Jeg er klar over at det går veldig fort i starten og jeg vet at jeg må spise mer (noe jeg har begynt med). Men så lurte jeg på om jeg kunne bruke kosttilskudd som proteinpulver og kreatin til dette. Jeg vil gjerne opp i vekt, og samtidig ha litt definerte muskler. Vil jeg oppnå det med riktig kosthold, proteinpulver og kreatin eller er det andre kosttilskudd som er bedre egnet til dette?
  3. Jeg har styrke i et halvt år nå og har fått til teknikken på alle øvelser bortsett fra en. (bilde vedlagt) Problemet her er at det virker som jeg er svakere i venstre skulder og at jeg på en måte presser brystet mitt litt ut og opp når jeg gjør denne øvelsen, slik at jeg blir sittende litt skeivt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, jeg gjør det ubevisst og har prøvd å ikke gjøre det og på de to første settene går et som regel greit. Men når jeg begynner å bli sliten skjer det igjen. For meg virker det som venstre skulder er aldeles mye svakere enn høyre, men jeg kan ikke noe særlig om dette. Noen som har opplevd noe liknenede eller har noen tips?
×