SamGold

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 499
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    2

SamGold last won the day on Juni 12 2016

SamGold had the most liked content!

Om SamGold

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag

Nylige profilbesøk

1 365 profilvisninger
  1. Treningsverdenen har naturligvis endret seg ettersom kroppsbygging var en nisje tidligere, men nå er noe alle gjør.
  2. Ser flere som gjør det på mitt senter i hvert fall. Har til og med blitt spurt om å filme andre.
  3. Det virker som konsensus i forskningen er at høyt proteininntak (2g/per kg) ikke er nødvendig. Blant guruer, så er Menno Henselmanns en av de som har fremhevet dette. Mulig det er tilfeldigheter og tankens kraft, men jeg har alltid innbilt meg å ha økt bedre i perioder hvor jeg skrur opp proteininntaket.
  4. Ser lite ut, @Poseidon! Hvor mange økter per uke tenker du eventuelt? Jeg vurderte å ta utgangspunkt i programmet Menno laget til meg. Kan poste det her. Men har ikke helt bestemt meg enda. Har vært syk og derfor ikke fått trent skikkelig på et par uker. Igjen, en fordel med fullkropp - nå kan jeg få trent gjennom hele kroppen på første økt.
  5. Har dere lyst å dele programmene deres? Fullkroppsprogrammet til Menno bestod av to ulike økter og totalt fire økter per uke. Vanvittig volum etter min mening. Mellom 3-5 sett per øvelse og roughly 10 øvelser per økt om jeg husker riktig. Brukte omtrent 2 timer per økt og da var jeg effektiv. Dette på diett. Holdt ut i 3-4 uker før jeg droppet ut. Total overtrening for min del. Med en gang jeg gikk tilbake til min bro-split og fikk hvile, begynte økningene å komme igjen. Men tror en mer moderat approach til fullkropp kan fungere fint. Mindre volum og tilpasset intensitet.
  6. Hei, Jeg har tidligere uttrykt skepsis til fullkroppsprogram basert på egne erfaringer, men tror utfallet kan bli et helt annet med lavere volum enn de fullkroppsprogrammene jeg tradisjonelt har fulgt. I utgangspunktet liker jeg veldig godt splitt som jeg nå kjører. I praksis blir det vel en 2-splitt, hvor jeg trener bein tungt en gang per uke og overkropp to ganger per uke. Problemet med splitt er at det ikke er så ideelt om man en dag må skippe en treningsøkt. Jeg innbiller meg at fullkroppsprogram 2-3X per uke gir litt mer fleksibilitet? I verste fall ser man kanskje at denne uken kan man trene kun 1 dag og tar da 1 monsterøkt hvor man tar seg maksimalt ut. Tenker å ta utgangspunktet i fullkroppsprogrammet Menno gav meg, men redusere både volum og øvelser. Kan legge ut et forslag her. Eventuelt om noen andre har tips til fullkroppsprogram. Ellers noen innspill rundt fullkroppsprogram? Har inntrykk av at mange her bruker det og er fan? Sam
  7. Aner ikke. Generelt skeptisk til "hjemmesnekrede" produkter. Bruker selv så lite pulver at jeg som regel kjøper av en anerkjent produsent når jeg kjøper. Hyggelige priser da.
  8. Har faktisk en e-sigarett, men uten nikotin. E-sigaretter har jo blitt omtalt som veldig sunt av de som er tilhengere av dette, men det har vel kommet motstridende synspunkt i nyere tid. Hadde E-sigarett vært ufarlig hadde jeg nok puffet som en gal. Men det virker som om det fortsatt er mye usikkert rundt virkningene, så det blir nok ikke for min del. Nikotin i seg selv tror jeg ikke er så ille. Har lest flere studier som påviser positiv effekt av nikotin på mange områder. Kan nevne at jeg ikke har noen bivirkninger av det i hvert fall. Har nå influensa, så har tatt en pause egentlig. Dvs., et tyggis per dag kanskje. Men ingen abstinenser i hvert fall.
  9. Sier sitt om forumets tilstand når slike innlegg får stå etter 6 dager.
  10. Kjenner ingen av de, så den må du utdype!
  11. Utover det Zmurph alt har nevnt, kan jeg si at Børge Fagerli angivelig utviklet Biorytmedietten ved et uhell. Han søkte etter studier som underbygget at det var en fordel å IKKE spise karbohydrater på kveldstid, men fant et studie som konkluderte med det motsatte. Mange old school myter har blitt avlivet de siste årene.
  12. Jeg gikk for nikotintyggis. http://ajcn.nutrition.org/content/77/6/1442.full Slik jeg tolker det er studiet gjort med menn som sluttet å røyke. Conclusions: One milligram of nicotine has a pronounced thermogenic effect, which can be increased by ≈100% by adding 100 mg caffeine. Increasing the nicotine dose to 2 mg does not increase the thermogenic effect but produces side effects in most subjects.
  13. Hei! Finnes det noen lovlige fettforbrennere som er verdt pengene og faktisk har effekt? Hører mye positivt om grønn te, men man trenger angivelig høye doser for at det skal ha effekt og mye av det som selges i Norge kan virke litt svakt. Noen erfaringer? Har også vurdert nikotintyggis.
  14. Sammenligner du med tidligere treningsprogram? Det er vel rimelig logisk at du blir utmattet etter fire sett med bicepscurl og nødvendigvis er svakere når du skal ta en ny øvelse? Jeg tar forøvrig 3 sett med bicepscurl per uke, så du trener en god del mer enn meg der. Tar det også alltid til slutt da jeg anser det for en uviktig muskel. Hvordan fungerte Doggcrapp forresten? Har ikke hørt om det siden gode gamle fitnessprat.