SamGold

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 502
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    2

SamGold last won the day on Juni 12 2016

SamGold had the most liked content!

Om SamGold

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag

Nylige profilbesøk

1 405 profilvisninger
  1. Godt forslag! Takker og bukker! Kommer til å gå for det her.
  2. Hei, Jeg har en kjæreste som nå ønsker å begynne å trene og har bestilt treningsprogram av meg. Hun er heldigvis veldig slank og jeg har ikke noe å klage på, men hun vil som mange jenter "stramme opp" og "vedlikeholde". Etter min mening en god ide ettersom alle har godt av trening. Siden hun ikke har ambisjoner om store muskler eller noen fitnesskarriere, har jeg antydet at det kanskje er like lurt å gå på gruppetimer av ulik art? Da får man vel både strammet opp, forbrent litt samt trenet kondisjonen? Om ikke ser jeg for meg et styrkeprogram over et par dager i uken. Noe mer tror jeg er urealistisk og kanskje også unødvendig i begynnelsen. Hva med fullkropp to ganger i uken? Ser da for meg: Knebøy Markløft Benkpress Nedtrekk Tanker eller forslag?
  3. Hvor lang fra failure (punktet hvor du ikke greier å fullføre en repetisjon) er du ved hvert sett? Som alt nevnt er uansett ikke stølhet noe å hige etter og det er ikke en indikasjon på om du har hatt en effektiv økt eller ikke. I den grad man får stølhet er det helst etter etter et treningsopphold eller hvis man trener en øvelse som "angriper" på en ny måte. De av oss som er godt trent og vant til å trene blir sjeldent veldig støle. Du kan for eksempel kjøre tre TUNGE sett med bulgarske utfall med manualer. 6-10 repetisjoner. http://fitnessbloggen.no/ovelser/bulgarsk-utfall/ Jeg tør garantere at du blir støl. Det du bør fokusere på er om du blir sterkere/større, som jo er formålet med treningen regner jeg med?
  4. Treningsverdenen har naturligvis endret seg ettersom kroppsbygging var en nisje tidligere, men nå er noe alle gjør.
  5. Ser flere som gjør det på mitt senter i hvert fall. Har til og med blitt spurt om å filme andre.
  6. Det virker som konsensus i forskningen er at høyt proteininntak (2g/per kg) ikke er nødvendig. Blant guruer, så er Menno Henselmanns en av de som har fremhevet dette. Mulig det er tilfeldigheter og tankens kraft, men jeg har alltid innbilt meg å ha økt bedre i perioder hvor jeg skrur opp proteininntaket.
  7. Ser lite ut, @Poseidon! Hvor mange økter per uke tenker du eventuelt? Jeg vurderte å ta utgangspunkt i programmet Menno laget til meg. Kan poste det her. Men har ikke helt bestemt meg enda. Har vært syk og derfor ikke fått trent skikkelig på et par uker. Igjen, en fordel med fullkropp - nå kan jeg få trent gjennom hele kroppen på første økt.
  8. Har dere lyst å dele programmene deres? Fullkroppsprogrammet til Menno bestod av to ulike økter og totalt fire økter per uke. Vanvittig volum etter min mening. Mellom 3-5 sett per øvelse og roughly 10 øvelser per økt om jeg husker riktig. Brukte omtrent 2 timer per økt og da var jeg effektiv. Dette på diett. Holdt ut i 3-4 uker før jeg droppet ut. Total overtrening for min del. Med en gang jeg gikk tilbake til min bro-split og fikk hvile, begynte økningene å komme igjen. Men tror en mer moderat approach til fullkropp kan fungere fint. Mindre volum og tilpasset intensitet.
  9. Hei, Jeg har tidligere uttrykt skepsis til fullkroppsprogram basert på egne erfaringer, men tror utfallet kan bli et helt annet med lavere volum enn de fullkroppsprogrammene jeg tradisjonelt har fulgt. I utgangspunktet liker jeg veldig godt splitt som jeg nå kjører. I praksis blir det vel en 2-splitt, hvor jeg trener bein tungt en gang per uke og overkropp to ganger per uke. Problemet med splitt er at det ikke er så ideelt om man en dag må skippe en treningsøkt. Jeg innbiller meg at fullkroppsprogram 2-3X per uke gir litt mer fleksibilitet? I verste fall ser man kanskje at denne uken kan man trene kun 1 dag og tar da 1 monsterøkt hvor man tar seg maksimalt ut. Tenker å ta utgangspunktet i fullkroppsprogrammet Menno gav meg, men redusere både volum og øvelser. Kan legge ut et forslag her. Eventuelt om noen andre har tips til fullkroppsprogram. Ellers noen innspill rundt fullkroppsprogram? Har inntrykk av at mange her bruker det og er fan? Sam
  10. Aner ikke. Generelt skeptisk til "hjemmesnekrede" produkter. Bruker selv så lite pulver at jeg som regel kjøper av en anerkjent produsent når jeg kjøper. Hyggelige priser da.
  11. Har faktisk en e-sigarett, men uten nikotin. E-sigaretter har jo blitt omtalt som veldig sunt av de som er tilhengere av dette, men det har vel kommet motstridende synspunkt i nyere tid. Hadde E-sigarett vært ufarlig hadde jeg nok puffet som en gal. Men det virker som om det fortsatt er mye usikkert rundt virkningene, så det blir nok ikke for min del. Nikotin i seg selv tror jeg ikke er så ille. Har lest flere studier som påviser positiv effekt av nikotin på mange områder. Kan nevne at jeg ikke har noen bivirkninger av det i hvert fall. Har nå influensa, så har tatt en pause egentlig. Dvs., et tyggis per dag kanskje. Men ingen abstinenser i hvert fall.
  12. Sier sitt om forumets tilstand når slike innlegg får stå etter 6 dager.
  13. Kjenner ingen av de, så den må du utdype!
  14. Utover det Zmurph alt har nevnt, kan jeg si at Børge Fagerli angivelig utviklet Biorytmedietten ved et uhell. Han søkte etter studier som underbygget at det var en fordel å IKKE spise karbohydrater på kveldstid, men fant et studie som konkluderte med det motsatte. Mange old school myter har blitt avlivet de siste årene.