Terskeltrening

Medlemmer
  • Innholdsteller

    425
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Terskeltrening

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 08. mars 1983
  1. Skal du bli størst mulig, følg et opplegg utarbeidet for bodybuildere. Skal du bli sterkest mulig, følg et program utviklet for powerliftere.
  2. På meg virker det som studiene viser at 2-4 reps = mer styrke enn 4-8 reps. Mens muskelvekst ikke påvirkes av antall reps i dette spennet med reps. Bodybuildere trener vel 100+ reps pr. muskelgruppe i løpet av en treningsøkt. De har vel veldig mange øvelser pr muskelgruppe, og så mange reps som de gjør sier ikke studiene noe om
  3. Nedtrekk: Forestill deg at du skal trekke skuldrene ned og bakover. I tillegg skal du fokusere på å presse skulderbladene mot hverandre. Brystet frem, som om du prøver å få den perfekte holdningen. Deretter trekker du stanga mot deg kontrollert. Overkroppen bør være relativt stabil under settet, ikke vippe frem og tilbake. Se litt skrått opp mot taket, ikke rett frem. Og ikke for tunge vekter! Da blir ofte teknikken feil og man bruker biceps mer enn man skal.
  4. Kanskje du har astma eller noe lignende. Om det er et problem ville jeg oppsøkt lege. Pusten skal normalt ikke være noen begrensning, det er litt hardt psykisk å presse mot makspulsen over tid, men så lenge man ikke blir stiv kan man bare holde på. Selv verdens best trente utøvere blir stokk stive når de har makspuls lenge nok. Derfor må det være noe annet som du sliter med, og som forumtroll som meg ikke kan svare på
  5. Hvordan kan pusten/pulsen si stopp?
  6. Ville tatt det opp med PT privat. Hvis det ikke funket ville jeg sagt fra til de som tar pt timer. En ting når folk trener feil alene, noe helt annet når PT veileder på en skadelig måte.
  7. Bare å prøve. Hvis du prøver crossfit og liker det så kjør på. Søk på Crossfit på nett og du vil sikkert finne et sted i nærheten av der du bor. Bare vær sikker på at du finner gode trenere, som gir god opplæring. For å si det slik, Tour de france gutta bruker 7-10.000 kalorier på én dag, på sykkel. Så alt man gjør forbrenner kalorier, bare det er hardt nok.
  8. Evaluer etter 8 uker. Hvor stor fremgang du har hatt avgjør om du bør endre noe, eller om du kan fortsette. For øvrig, knebøy og markløft krever god teknikk, så her er det avgjørende at du får en god PT som kan hjelpe deg i starten. Lykke til!
  9. Skrekkfilm pleier å få pulsen opp.
  10. Man blir venner fordi man har felles interesser, samme humor, samme hobby osv. Fjernes dette sitter man ikke igjen med veldig mye. Det høres ut som at din lidenskap fører til at mye av det du drev med tidligere nå blir nedprioritert. Da vil man som regel se mindre til de vennene man hadde. Jeg tror ikke det handler om misunnelse, janteloven eller egoisme. I så tilfelle er de vel ikke venner? Uansett, jeg tror det handler mer om at man føler seg nedprioritert. Om jeg ringer en venn, som sier at han ikke kan (whatever reason) hver gang jeg ringer, vil jeg til slutt ringe sjeldnere. Da tar vennen enten hintet eller så slutter vi å ringe hverandre.
  11. Normal puls varierer fra person til person. Hva som er normalt for ett menneske er ikke nødvendigvis normalt for et annet. "Normalt er vel rundt 60-80", så muligens ligger du noe over normalen selv om det sikkert ikke er farlig. (Hvilepuls regnes som navnet tilsier ut fra hvilende tilstand.) Under arbeid er det også store forskjeller blant folk. Noen har høy puls, andre har lav. Det som kan være en viktig indikator er hvorvidt hvilepuls og puls under aktivitet endrer seg vesentlig og over tid fra "normalen". Da bør man oppsøke lege for å sjekke at alt er ok.
  12. Kjøpte meg smågodt idag, og gleden for å komme hjem, slappe av med en film og smågodt var stor etter en laang 4dagers uke. Skuffelsen var stor! Jeg har tidligere elsket Smash, men for noen måneder siden syns jeg smaken ble tam eller ikke-eksisterende. Først tenkte jeg at jeg kanskje var syk, og prøvde den igjen uken etter. Men neida, samme tamme smaken. Og den samme tamme smaken fikk jeg nå når jeg skulle spise smågodtet, som jo er fra Nidar. (butikken jeg kjøper i har endret smågodtet). Jeg elsket Smash, men nå spiser jeg det ikke lenger Enten har smaksganene mine endret mening for meg eller så liker jeg ikke sjokolade lenger.... Jeg vet at palmeolje er fy fy pga.miljøet. Jeg har ikke lest meg skikkelig opp om emnet, men uten palmeolje blir det ikke mer godteri på meg. Kanskje vinn/vinn More chicken and proteins for me! Men kjøtt er også ekstremt miljøfiendlig, derfor blir det enn gullrot på meg neste helg
  13. Leste gjennom VG på nett og kom over overskriften: "Så høy solfaktor bør du bruke" (i påsken). Ble nysgjerrig fordi jeg alltid har trodd at jo høyere solfaktor man bruker jo mer beskyttelse, men på tur veddet jeg mot en som sa at solfaktoren bare betyr hvor lenge du kan oppholde deg i solen, mens beskyttelsen så og si er lik uavhengig av solfaktor. http://www.minmote.no/#!/artikkel/23639702/tips-fra-hudeksperter-dette-maa-du-huske-paa-i-paaskesolen I artikkelen kommer det her frem at man bør bruke solfaktor 50, og man bør smøre seg ofte. Så da lurer jeg på, hva er riktig? Har ikke solfaktor noe å si for beskyttelsen, og hvorfor sier hudspesialist og lege at man bør smøre seg ofte selv med solfaktor 50?