Gå til innhold

Cala_

Medlemmer
  • Innholdsteller

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Cala_

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 17. mars 1975

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne
  • Sted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

362 profilvisninger
  1. Er det noen som kan anbefale noen enkle apper for iPhone der man kan logge vekta si og kanskje også omkrets rundt livet osv. Alle appene jeg prøver maser om målvekt og hvor mye man vil gå ned i vekt pr uke osv. Jeg er ute etter en app for å følge med vekta over tid, ikke noe annet. Finnes noe slikt?
  2. Styrkeøvelser for vond skulder

    Så det er ikke først og fremst aktuelt med noen styrkeøvelser? Av en eller annen grunn var nettopp det det første jeg tenkte på. Men tusen takk for svar og tips. Skal prøves.
  3. Jeg har begynt å kjenne på litt vondt/ubehag i høyre skulder. Jeg regner med dette kan skyldes mange år bak pc-skjerm ifm kontorjobb. Noen som har gode tips til enkle styrkeøvelser som kan hjelpe? Det er ikke noe stort problem enda og ja jeg bør nok etter hvert ta kontakt med lege/kiropraktor. Men tenkte å prøve med litt styrkeøvelser først. Jeg trener tre ganger i uka, hvorav to av disse inkluderer ca 30 min med diverse styrketrening for hele kroppen. Men er litt usikker på hvilke øvelser jeg burde prøve for denne skulderen.
  4. Gymball/treningsball

    Kunne tenke meg å begynne med litt styrketrening ved bruk av en slik gymball/treningsball som er så populært nå. Noen som har erfaring med slike og kan anbefale en? Vet det de kommer i ulike størrelser. Jeg er 168 høy, så om det er høyden som avgjør str så hvilken trenger jeg? Ellers noen spesiell type/merke som kan anbefales eller er det samme hvilken man anskaffer?
  5. Overpronasjon som kan gå tilbake?

    Ole-Mats: Så det du sier er at overvekt kan rett og slett være grunnlag nok for overpronasjonssko i seg selv.
  6. Overpronasjon som kan gå tilbake?

    Ja, altså uten å være bevisst på det og uten å gjøre noen øvelser med det i tankene? Kan det med andre ord bare gå over av seg selv?
  7. Våren 2011 begynte jeg å løpe. Var da innom Löplabbet her i Trondheim for å få testa foten og kom ut derfra med sko for overpronasjon. Den gangen var jeg overvektig og veide mer enn 20 kg mer enn i dag. Har siden den gang vært innom flere løpesko for overpronasjon og mener de har funka greit. Nylig kjøpte jeg meg ytterligere et nytt par sko for overpronasjon på XXL. Denne gangen uten veiledning fra noen selgere. Ikke lenge etter det var jeg innom G-Max med dattera mi som skulle ha seg løpesko. Møtte på en selger der som vurderte foten hennes til nøytral. Jeg nevnte at jeg bruker overpronasjonssko og da ville han se på min fot. Mente da at jeg slett ikke har behov for overpronasjonssko siden jeg har en normal fot med høy fotbue. Og jeg må innrømme at jeg har begynt å bli veldig usikker på de nye løpeskoene mine. Føles til tider på en måte som foten min blir tvunget utover. Har begynt å få litt vondt i skinnleggen når jeg løper. Det er ikke snakk om mer enn en halvtime to ganger i uka på tredemølle da, men likevel. Kan det være at overpronasjon rett og slett "går tilbake"? At man etter en tid ikke trenger/bør ha slike sko?
  8. Periodisk faste MED frokost?

    Det er ikke ofte jeg er sosial på kvelden der mat er en del av greia, så nødvendige unntak er helt greit. Grunnen til at jeg ønsker fasteperioden på kvelden er for å få skikk på mine uvaner med kveldsspising. Har vanskelig for å være måteholden da når jeg først er i gang og mye tull har lett for å komme innabords mens man sitter i sofaen, ønsker å bryte dette.
  9. Periodisk faste MED frokost?

    Ingen konkurransetrening. Kun moderat trening, 1 time tre ganger i uka hvorav halv time løp og halv time styrke.
  10. Periodisk faste MED frokost?

    Men hva med det å ikke spise noe etter trening som avsluttes i 20-tida på kvelden? Er det helt uproblematisk om man selv syns det føles ok?
  11. Periodisk faste MED frokost?

    Jeg har så smått begynt å lukte på periodisk faste 14:10, dvs faste i 14 timer og ha spisevindu på 10 timer som jeg leser er anbefalt for kvinner. I forbindelse med dette leser jeg "overalt" at man gjerne dropper frokosten. Men skjønner ikke helt argumentene for det. Jeg har hatt to dager nå på periodisk faste og da har jeg spisevindu fra kl 7-17. Spiste ikke noe etter kl 17 frem til i dag litt etter kl 7 og syns det funka utmerket. På en vanlig dag står jeg opp 6.45. Tar med meg et par brødskiver i bila på vei til jobb noe som innebærer at disse inntas like etter 7.15. Så er det lunsj på jobb mellom 11 og 12. Drar fra jobb kl 15 og har middagen klar til like før 16. Spiser gjerne litt småtteri mens jeg lager middag også jeg da. Kanskje ei halv brødskive, kanskje et par osteskiver, frukt. Trener to ganger i arbeidsuka og en gang i løpet av helga. I arbeidsuka trener jeg i mellom kl 18-20. Så der har jeg kanskje en utfordring? På tirsdag gikk det helt greit å ikke spise noe etter trening, men det er kanskje ikke helt optimalt? Grunnen til at jeg vil starte spisevinduet mitt så tidlig og inkludere frokost er at det tiltaler meg å faste på kvelden. Hater å legge meg mett, syns det er godt å være lett i kroppen når jeg legger meg. Føler jeg sover bedre da. Alle kommentarer/synspunkter mottas med takk :-)
  12. I perioden mai 2011 til september 2012 gikk jeg ned 22 kg. I dag veier jeg omtrent det samme som på det siste bildet, men er blitt en del strammere så er kanskje en anelse mindre i volum. Jeg er 167 cm høy.
  13. Noen som har vært der?
  14. Hva er din primære proteinkilde?

    Karbonadedeig, kylling, tunfisk, mager kesam, skinkepålegg. Det er vel det jeg spiser mest av som har mye protein.
  15. Treningstights - favoritter

    Jeg er gullefornøyd med de fra H&M. Ett av parene har jeg hatt i over ett år og de holder fint økt etter økt og vask etter vask. Bruker de både til løp, styrke og spinn. Må bare kommentere noe når tema er tights. Syns det er litt småkomisk alle gjennomsiktige tightsene jeg ser i spinnsalen på damer med string..... Nesten så man ser hudtonen på skinkene :-O
×