Gå til innhold

MrPudding

Medlemmer
  • Innholdsteller

    267
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MrPudding

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 24. mai 2005

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann

Converted

  1. Passe masse?

    Jeg vil anbefale å ta fokus vekk fra vekta og over på treningen. Det du prøver å oppnå er en livsstil endring. Vektnedgang er et naturlig resultat av en aktiv og sunn livsstil. Hvis du er 25 år, så vil din forbrenning hver ca. 1680 kcal pr dag uten å trene. Med trening så ganger vi med 1.3 og da blir det 2180kcal. Det vil si at om du skal gå ned 0.5g fett i uka må du ligge på 1168kcal uten å trene og 1684kcal med trening. Jeg vil anbefale å få inn styrketrening 2-3 ganger i uka for å bygge muskler og få opp forbrenningen.
  2. Stille i athletic fitness 2017 ?

    Om du skal stille så har du ganske mye du burde sette deg inni når det kommer til kosthold og trening. Jeg ville gått til en PT, kostholdsveileder eller ernæringsfysiolog og fått hjelp. Hvis ikke så bør du kjøpe deg et par bøker om trening og kosthold så du får en forståelse om hva du driver med.
  3. Jeg satt sammen denne guiden til den ene kunden min. Det skal være en enkel guide til alt du trenger å vite om kosthold og styrketrening. Innebærer at du må sette deg ned og regne litt men det er nødvendig om du vil lykkes. Kostplan Alt du trenger å vite for reduksjon i fett eller muskelvekst Fettforbrennig Muskelvekst Prosentvis redusering av det totale daglige energiforbruket av kalorier Prosentvis økning av det totale daglige energiforbruket av kalorier 15 % for moderat fettforbrenning 5 % for mild vektoppgang 20 % for aggressiv fettforbrenning 10 % for moderat vektoppgang 25 % for mulig tap av muskelmasse 15 % for aggressiv vektoppgang Makronæringsstoff Energi Protein 10-20% av totale kalorier. (Med tung styrketrening, 1,6g-2.0 pr kg kroppsvekt) 4 kcal pr gram Fett 25-40% av totale kalorier 9 kcal pr gram Karbohydrat 45-60% av totale kalorier 4 kcal pr gram Aktivitetsnivå – PAL (skal x med BMR) Ingen trening 1,20 Trening 3 ggr i uka 1,38 Trening 4 ggr i uka 1,42 Trening 5 ggr i uka 1,46 Trening 6 ggr i uka 1,50 Trening 7 ggr i uka 1,64 Basal metabolic rate (hvor mye du forbrenner uten å gjøre noe) BMR formel – Menn 10 X (vekt i kg) + 6,25 X (høyde i cm) – 5 X (alder) + 5 Eksempel: Mann på 85 kg, 180 cm, 25 år 10(85 kg) + 6,25(180 cm) – 5(25 år) + 5 = 1855 kcal x PAL = totale kalorier BMR FORMEL – Kvinner 10 X (vekt i kg) + 6,25 X (høyde) – 5 X (alder) – 161 Eksempel: Kvinne på 60 kg, 165 cm, 25 år 10(60 kg) + 6,25(165 cm) – 5(25 år) – 161 = 1345 kcal x PAL = totale kalorier Matplan Frokost: Eks. 1: Havregryn m/ banan, kanel Eks. 2: Grove rundtstykker, brød eller knekkebrød m/ egg, ost Eks. 3: Smoothie med havregryn (havregryn smaker lite) Eks. 4: Skyr yoghurt Mellom måltid: Gullerot, eple, nøtter. Lunsj: Eks. 1: Kylling, tunfisk, egg, pasta, salat Eks. 2: Grove rundtstykker, brød eller knekkebrød /m næringsrikt pålegg 2 timer før trening: Sakte nedbrytende karbohydrater; grove rundstykker, havregryn, musli 30 minutter før trening: Frukt eller smoothie. Rett etter trening: En av følgende: banan (hvilken som helst frukt), sjokolademelk, sjokolade, smoothie Middag: Eks 1: Fet fisk, grønnsaker og ris (2-3 ganger i uka) Eks 2: Kylling, grønnsaker, ris (2-3 ganger i uka) Eks 3: Biff, grønnsaker, poteter (1-2 ganger i uka) Eks 4: Taco m/ kyllingkjøttdeig Eks 5: Burger av kyllingkjøttdeig Kosttilskudd: Omega 3, kreatin (for styrke), koffein (fettforbrenning + økt ytelse under trening). Krydder: Hvitløk og gurkemeie. Grønnsaker: Brokkoli, løk, grønnkål, aspargis, spinat, erter, paprika, ginseng, ingefær. Råd: - Anbefaler å telle kalorier i en uke sånn at du ved hva de forskjellige matvarene består av. Itillegg så vet du hvor mye kalorier du bruker på en dag slik at du kan tilpasse hva du spser etter dine mål. - Alltid ha med vann flaske - Ha med noe å knaske på om du blir sulten Creds til Camilla hoel, stjal noen av skjemaene hennes fra: http://fitnessbloggen.no/guide-til-diettoppsett/.
  4. Akkurat det Aurelius sa. Om du trener mye tung styrke kan kreatin være en ide.
  5. Kontakt AE så sender de deg det. Dumt å oppgi hva det har vært tidligere da det alltid er i forandring
  6. Innspill til beinhinnebetenelse.

    Jeg pronerer ganske heftig. Men har nylig lest at det er stridig om dette har noe si? Skal prøve massasjen, men det ser ut som på videoen at det blir massert på utsiden av leggen? Der er det jo ikke noe vondt og ganske hardt hos meg i hvertfall?
  7. God aften godt folk. Jeg har nå nylig bestemt meg for å begynne å ta løpingen litt mer seriøst igjen. For rundt 2 år siden pådro jeg meg en relativt heftig beinhinnebetennelse. Det var ubehagelig/små vondt å løpe. Kunne lett ha presset meg igjennom det, men jeg var ikke interessert i få mer vondt og var keen på å bli ordentlig flink til å løpe. Så jeg sluttet 1 år og prøvde å bygge meg opp sakte, men det skal ikke mye til før jeg trykker inn på siden og leggen og jeg merker at det er på vei tilbake igjen.. Så spørsmålet er: Når skal jeg slutte å løpe? Har nettopp begynt på overgang til barefoot shoes hvor jeg løper korte økter. 10-15min for å vende meg til det. Nå løper jeg 2-3 ganger i uken ganske rolig, enten på mølle (dempe, pronerings sko), asfalt (barefoot) eller gress (begge). Håper på godt innspill.
  8. Chemtrails-dokumentar på tv.no

    Vil bare påpeke at det er ikke organisert religion som er destruktivt. Dette er ett fenomen som er i oss for å beskytte oss fra den gang vi levde i stamme samfunn. Dette fenomenet finner du igjen i hooliganisme, okkultisme, fascisme og alle andre steder du kan implementere ideen "oss mot dem". Det er en ur gammel overlevelses mekanisme som er veldig lett å manipulerer hvis man ikke er bevist på det.
  9. Chemtrails-dokumentar på tv.no

    Selvom det er en den offisielle forklaringen er det fortsatt en konspirasjon. Jeg brukte aldri ordet "teori". konspirasjonconspiracy (kunspɪɾɑˈʃuːn) sammensvergelse, komplott bli utsatt for en konspirasjon. Jeg tror ikke på noen teori. Jeg hopper ikke til noen konklusjoner. Fordi jeg vet ikke, og det gjør ikke dere heller og å tro det den versjonen media gir deg, gir som regel ikke det hele bildet. Hvorfor folk alltid skal ta en hard stance på "dette var det som skjedde" synes jeg er veldig merkelig. Akkurat som jeg finner religiøse mennesker veldig merkelige. Du kan ikke fortelle meg med 100% sikkerhet det var bare noen sinte terrorister som var lei at USA gjorde som de ville og bestemte seg for å sprenge noen tårn. Thats it, med 100% sikkerhet.
  10. Chemtrails-dokumentar på tv.no

    Ja, terroristene konspirerte korrekt. Men om noen andre var bak? I dunno. Hvis noen terrorister konspirerte om å sprenge noen tårn, hvorfor kan ikke, noen konspirerer om å bruke noen terroristerter til å sprenge noen tårn for å også ha folket på sin side for å gå inn i Iraq og afganistan for å sette opp veldig stragiske militær baser mot Iran. Og i samme sleng få med seg masse olje. Jeg vet ikke, men det gjør ikke du heller!
  11. Chemtrails-dokumentar på tv.no

    Du må nok være litt mer spesifikk angående hva du ikke forsto. Poenget mitt, selv litt dårlig formulert, var at konspirasjoner er ekte. Med engang noen sier konspirasjons teorier så tenker folk med engang: herregud, here we go. Men faktumet at noen konspirerte for å sprenge world trade center. Om USA var bak eller hva som skjedde vet ikke jeg, men noen konspirerte!
  12. Chemtrails-dokumentar på tv.no

    Vil bare påpeke at 9/11 var en konspirasjon av noen for å sprenge noen tårn i usa. Konspirasjoner fins, kjipt at det er en haug med yalla mennesker som ødelegger det med sine syke teorier. Jeg mener, hele romeriket var bare konstant konspirasjoner.
  13. Pendler, jeg? (Sinnainnlegg)

    Det er bra du står opp for det som er viktig! Go you!
  14. Hva synes dere om Crossfit?

    Jojo, mark var beast. Dessuten ser du på holdningen hans at han har nytt bra av sin trening!
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her