Gå til innhold

Genosx

Medlemmer
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Nytt treningsprogram

    Hei! Jeg ser etter tips til et nytt program. Har for en stund siden fullført Arnolds Blueprint og den siste måneden bare trent uten program. Ser egentlig etter noe lignende der bryst skuldre og bein er på hver sin dag og armer og rygg fordelt utover de dagene, men er åpen for andre alternativer. Spør her for vi finner ikke noe program vi foretrekker fremfor det gamle opplegget og siden vi er 3 stk så er det greit å ha en plan. Takker til alle som kommer med forslag!
  2. Treningsvaner

    Finn en måte å like treningen på. Hvis alt skal handle om motivasjon og disiplin tviler jeg på at du holder ut lenge. Prøv f.eks å trene før jobb/skole, ikke overdriv treningen, finn et program du liker og ikke fokuser så mye på hvilket program du "burde" bruke. Dette er hvertfall min erfaring. Har trent mange programmer osv men ender alltid tilbake til mitt eget opplegg. Vil du bruke manualer istedet for stang gjør det. Vil du bli sterk i hangups og ikke mark så gjør du det. Hater du knebøy gjør noe annet. Liker du ikke løping, bruk sykkelen eller gå en tur. Mange vil sikkert være uenig med meg, men er bedre å holde treningen gående enn å bli lei og gi opp. Dette var hvertfall slik jeg startet og har ledet meg til å like øvelser som jeg ikke gjorde før.
  3. Variasjon på øvelser

    Hei! Jeg har nå trent i rundt 2 år og stort sett med manualer når det komme til overkroppen. Lurer på om noen har noe erfaring med å trene annenhver økt med stang og manual på f.eks bryst, skuldre etc og hvordan det fungerer progresjonsmessig? Føler jeg er mye sterkere med manualer enn med vanlig benkpress/skulderpress. Nå har det blitt lite trening i år og jeg begynte igjen for ca 1 måned siden. Er gira på å trene noe nytt og ikke helt slik jeg gjorde før. Tar gjerne i mot tips om andre måter å trene på og. Takker for alle svar!
  4. Hei jeg har trent et 5x5 program nå en stund og lurer på om dette programmet er noe for en som meg. Er ikke noe spesielt erfaren eller sterk. Benker ca 75kg. Føler jeg har lett for å stagnere med sett på 5 reps. Lurer derfor på om et slikt program som har mye variasjon kan hjelpe meg å øke i benk + unngå å stagnere? Takker for alle svar. Link til programmet: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=466
  5. 5x5 med manualer

    Teknikken kan nok bli bedre ja. Skal prøve noe av det i videoen i morgen. Tenker jeg kan jo kjøre 5x5 vanlig benk, og om jeg ikke finner en spotter kan jeg ta 2-3 sett med manualer i tillegg for å gå helt til failure. Kommer til å legge til dips og flies tenker jeg. Liker litt volum på treningen
  6. 5x5 med manualer

    Hei jeg har et lite spørsmål ang tung trening med 5x5 metoden. Har trent i sirka 1år noe forskjellig der iblant 3,5 måneder med ss, og derettter 5x5 i cirka 5 måneder med litt av og på perioder. Lurer egentlig bare på om det er mulig å gjøre 3x5, 5x5 med manualer og få gode resultater? Grunnen er at når jeg bruker stang føler jeg det ikke så godt i musklene som jeg gjør med manualer. Kan mulig være det at jeg ofte trener alene og med manualer kan man gå til failure uansett? Noen som har noe erfaring med dette eventuelt et program med slik type trening? Lurer også på om RYP eller et lignende program ville vært nyttig for meg. Takker for alle tilbakemeldinger Litt info: Benk 70kg Mark 90-100kg Bøy 70kg
×