Gå til innhold

Aurelius

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7 492
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    16

Aurelius vant dagen sist Januar 19 2016

Aurelius hadde mest likt innhold!

Om Aurelius

  • Rang
    VIP medlem
  • Bursdag 25. mars 1987

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.4chan.org/fit

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann
  • Sted
    Oslo

Nylige profilbesøk

1 761 profilvisninger
  1. Tråden for dumme spørsmål!

    Hvis du vil ha ned mengden fett rundt lår og rumpe,er det forskjellige ting du kan gjøre. Du kan trene mer styrke for musklene i lår og rumpe, som jo vil endre den relative mengden fett som er tilstede vs muskler. Du kan ligge i et beskjedent kaloriunderskudd, som vil føre til at den totale fettmengden på hele kroppen vil reduseres - men du kan ikke velge hvor fettet tas fra. Du trenger ikke nødvendigvis kardioe for å få bort fettet, men det kan hjelpe i noen tilfeller for å dytte deg inn i kaloriunderskudd.
  2. Tråden for dumme spørsmål!

    Nei - hvis det er 27 gram fett i 100 gram ost, og du har en porsjon ost på 25 gram, som er en fjerdedel så stor(25/100 = 0,25 eller 1/4) som det som står på pakka -så må du dele alle næringsstoffene på fire for å få riktig mengde. 27gram fett per hundre gram/4 = 6,75gram fett per 25g.
  3. Tråden for dumme spørsmål!

    Du må finne ut hvor mye 25g er i forhold til 100g. Deler du 25 på 100, så får du 0,25, eller 1/4. 25g er altså en fjerdedel av 100g - og derfor vil antall kcal i 25g være en fjerdedel av antall kcal i 100g. Alternativt kan du dele 100/25 og få 4, som jo betyr at det første tallet er 4 ganger så stort som det andre.
  4. Er det noe liv?

    Jeg lever enda! (Men forumet har gått betraktelig ned i aktivitet i de siste månedene, ain't gonna lie)
  5. Dagens Glade

    Homie booket bord på Geranium i april. Aaah yeah.
  6. Nei, jeg skal fleskeredusere:P
  7. Frokost - En halvliter kaffe Lunch: Skikkelig brød med smør og brie eller nugatti eller speilegg Middag: Stekt kyllingbryst med ovnsstekte rotgrønnsaker / grandiosa / biff / ribbe / skrei med råstekte poteter / pulled kyllinglår / mye sopp og løk og gulrot. Ettermiddagsmat; Enda litt kaffe Dessert: Smågodt, hvis jeg er skikkelig megafysen og ikke har spist stort annet i løpet av dagen,, pepsi max, mager kesam med druer.
  8. Makro-hjelp?

    Jeg er kun lekmann innenfor makrogamet, men slik jeg forstår det så er makro at best andreprioritet etter at man finner riktig kcalinntak totalt sett. Syv gram for lite per dag er en såpass minimal detalj( 3% av daglig kcalinntak,maks) at det er det ingen grunn til å tenke over. Man bør riktignok sørge for at man få i seg litt fett, da kroppen trenger fett for en rekke greier, blandt annet vedlikehold av ledd og hud, smøring , og hormonproduksjon slik den selv vil,så en grov tommelfingerregel er 1g fett per dag per kilo kroppsvekt. Mengden karbohydrater kommer helt an på hvor mye aktivitet du er i og om det du spiser er nok til å få deg i retningen av de målene du vil nå. Noen liker å kjøre mindre karbohydrater og mer proteiner og fett, noen liker mer karbohydrater og litt mindre fett, så lenge du trives med inntaket og merker at du beveger deg mot målet ditt; keep going. Ikke endre på ting som funker. Forøvrig vil jeg heller fokuser på å bli sterk enn å gå ned i fettprosent hvis jeg var deg, hvis man legger inn aksjer i mer muskler så blir man jaggu plutselig strammere i fisken på samme tid og, og det er vanligvis ikke så langt ifra det mange jenter ønsker seg.
  9. Jeg tror de fleste historiene om massive anabole testogainz fra knebøy trygt kan sees på som overdrivelser. De beste som driver med styrkeløft konkurrerer riktignok i hvem som har størst 1RM eller 1 rep max i knebøy-benkpress-markløft, men det betyr ikke at de trener på 1rep-maxer veldig ofte, snarere tvert imot.Litt det samme som Northug - han går jo sannsynligvis ikke opp slalombakker på maks fart veldig ofte heller. De fleste i verdenstoppen trener veldig ofte med litt fler repetisjoner og litt lavere intensitet enn når de konkurrerer. Den beste måten jeg vet om å holde kroppen (og testosteronet) ved like på, er å trene jevnt,spise godt, og sove godt.
  10. Trenger hjelp! Rumpetrening

    Økt total belastning gir fremgang, enten man velger å gjøre det ved å gå opp i antall sett og repetisjoner, eller om man velger å gå opp i antall kilo på stanga,eller en kombinasjon. Hvis du klarer å øke 5x5-en din med 10-20-30-40++kg, så kan jeg love deg at 5x12-en din også har gått opp, og omvendt. Hvis du jobber jevnt og trutt med både knebøy, markløftvarianter ,glute bridge og hip thrust, så tror jeg ikke det er stort behov for å gjøre noen store endringer enda - øvelsene du har valgt er veldig gode alle sammen. Keep it simple:)
  11. Trenger hjelp! Rumpetrening

    Et av de sentrale prinsippene i vekttrening er å gradvis øke belastningen jevnt over tid, muskler vokser ikke hvis du ikke gir de en grunn til å vokse. Det høres litt ut som at de vektene du løfter nå er såpass lette for deg( 5sett med 12 reps er ganske mange vekter) at dette tilslutt kan være en begrensende faktor. Kort fortalt; Øke belastningen til et punkt du må skru ned volumet litt (Prøv vekter som du må ned til 3x10 eller 4x8 eller 5x5 for å overleve) Ellers er det ganske sannsynlig at du ikke trenger å pumpe ræv fem ganger i uka, kroppen trenger tid til å hente seg inn imellom slagene, og med mindre du er landslagutøver i glute bridge er nok ikke fem ganger i uka nødvendig. Trener du noen øvelser for hamstrings/bakside lår?
  12. Dagens Glade

    Opera selges ,til 30% over det jeg betalte for å bli med. Aaaw yiss.
  13. Cut på 5x5?

    5x5-programmer er jo generelt tiltenkt styrkeøkninger via kalorioverskudd, så hvis du snurper igjen på kaloriene så vil det jo begrense din evne til å kunne hente fremgang fra programmet,logisk nok - litt avhengig av hvor sterk du er per i dag.. Særlig siden du i tillegg ikke har all verdens med fettprosent fra før av,så har du relativt lave energidepoer du kan dekke inn underskuddet fra, så det vil også bidra til å begrense hvor lenge du kan kombinere underskudd og styrkeøkninger med godt resultat. Jeg kan ikke stort om prosessene rundt å bli ripped og få æbz, der er det flere andre her som kan mye mer om enn meg , Kort oppsummert; Det vil helt sikkert gå,men jeg tror kanskje ikke du klarer å kombinere å bli strammere i puddingen og sterkere på det programmet på den måten programmet antar at du vil øke i styrke på en optimal måte frem til sommeren. Isåfall kan nok redusering fra 3x5 være et alternativ ja, og så roe ned på progresjonen - prøve å øke en gang i uka/annenhver uke fremfor å øke hver økt,etc.
  14. Dagens Glade

    Kult!:D Kor då? For hva?:D
  15. Dagens negative

    Damn gurl. :/
×