Gå til innhold

HenrikWL

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 810
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    51

HenrikWL vant dagen sist November 26

HenrikWL hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om HenrikWL

Nylige profilbesøk

1 496 profilvisninger
  1. New guy in town

    Hei! Under kategorien "Loggbok" kan du føre treningsloggen din. Ellers er forumet rimelig standard forumgreier, kategoriene er i stor grad beskrivende for innholdet i de enkelte underforum. Velkommen skal du være!
  2. Gå fra 5x5 til 3x5?

    5x5 er vel typisk volumarbeid, så man kan fint redusere volum og heller øke intensitet (vekt) i perioder. Man mister ikke effekt, man bare får andre resultater av treningen. Volumarbeid øker typisk primært arbeidskapasitet, mens intensitetsarbeid øker typisk primært styrke (groteskt forenklet).
  3. Asymmetrisk kropp

    Det gunstigste er det programmet du følger over tid. Seriøst. Velg ett (kast dart), og hold deg til det. Jeg antar at du ikke skal stå på scenen om 3 måneder, og da er det virkelig ingenting annet enn hva du selv personlig liker som avgjør hvilket program som passer best for deg.
  4. Kyllingdiett

    Å spise så ensidig en hel måned er ikke bra hverken for trivsel eller kropp, og du kommer garantert til å få dårligere resultater på trening. Når det gjelder kosthold, er prioritet numero uno å få i seg nok mat. Prioritet nummer to er at kostholdet ditt bør speile kostsirkelen, nemlig 4 deler kjøtt, fisk, fiber, frukt og grønnsaker og bare én del junk. Legg merke til at kylling kun er en bitteliten del av dette – spiser du bare kylling får du i deg alt for lite fiber, fett og karbohydrater. For ikke å snakke om vitaminer og mineraler du ikke får i deg.
  5. Vel, jeg som hører mer hjemme i styrkeløfterleiren får blodsmak i munnen bare av å se på dette programmet her, så i mine øyne er volumet helt sinnssykt. Men byggere har vel gjerne en tanke høyere volumtoleranse enn hva styrkeløfterne har så jeg tror ikke nødvendigvis det trenger være for mye for deg. Det kjenner du vel best på selv tenker jeg, hvis du etter 2 uker går rundt og er slapp og aldri helt kvikk kan det kanskje være greit å kutte ned litt. Jeg har også antatt at formålet ditt med treningen primært er bygging, altså forming og toning. Hvis formålet primært er generell styrkeøkning hadde jeg nok gjort en del endringer. Og good call angående den tunge dagen din. Begynn der, så kan du heller gire opp hvis du føler du har rom for det.
  6. Du sier ikke noe om hvor lenge du har trent, men jeg antar at det er en stund siden du skriver slik du gjør og programmet ditt ser ut sånn som det gjør. For meg ser det ut som et kroppsbyggerprogram og det er ikke min spesialitet akkurat, men at det er stort volum her er åpenbart. Det ser også ut til at syklusen egentlig er to uker, bortsett fra for legger og mage? Noen spesiell grunn til det? Ellers: det kan kanskje være lurt å dele opp den tunge dagen litt ja. 6 reps på RPE9 er ganske brutalt, og så skal du kjøre en AMRAP etterpå? Da tror jeg du ligger strak ut.
  7. Ja, denne fasaden av perfeksjon måtte jo slå sprekker før eller siden.
  8. Haha! Skolert! Jeg går og setter meg i hjørnet iført the Yoke of Shame jeg da. Øya man først blir blind på, er det ikke det man sier? Jeg trøster meg med at jeg i det minste hadde fått med meg at det var to av dem som hadde samme ernæringsverdi da – jeg ser et halmstrå og klamrer meg til det.
  9. Trodde sukker og fett var 8-9kcal/g, mens det var protein som var 4kcal/g? Kan være jeg roter, for all del.
  10. Nja, fett er vel omtrent like kaloritett som sukker så hvis du bytter ut sukker med tilsvarende mengde fett går du jo like mye i +.
  11. Tittelen er så treffende at det gjør vondt. Denne her var rett og slett en innertier. Jeg klør i fingrene etter å dele den på FB da jeg er så dritt lei av å se juice cleanser og diverse bullshit dietter bli spredd, men gjør jeg det så får jeg fettfobiker-stempel før jeg får snudd meg.
  12. Redusere muskelmasse

    Vel, som har blitt nevnt her før: den eneste måten å få mindre legger på er å slutte å bruke dem så mye som det du gjør nå.
  13. Orgasme på trening

    Det er visstnok ikke et så uvanlig fenomen som man skulle tro. I en studie rapporterte halvparten av kvinnene at de hadde opplevd det. Jeg vil tro det henger sammen med bekkenbunnsmuskulaturen, og den bruker du jo i alle øvelser. Vet ikke om noen måte å unngå det på (kanskje «gjøre seg ferdig» på forhånd?), alternativet er jo å heller nyte det? Skjønner godt problemet hvis det er distraherende og ødelegger for teknikken, da.
  14. Redusere muskelmasse

    Og andelen 5% som faktisk har peiling på hva de prater om. Jenter er også notorisk kjente for å ha kroppsbilde som ikke er i nærheten av virkeligheten, så at jenter med forkvaklede kroppsbilde støtter hverandre er ingen overraskelse.
×