HenrikWL

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 673
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    22

HenrikWL last won the day on Juni 20

HenrikWL had the most liked content!

2 følgere

Om HenrikWL

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag 01. juni 1982

Nylige profilbesøk

1 133 profilvisninger
  1. Hvis du står stille på samme kilo, må du legge på flere kilo. Enkelt og greit. Ingen blir sterkere av å trene med de samme vektene hele tiden. Du må også sørge for å spise nok. Når du spiser er ikke så viktig, bare spis nok. "Vanlig" mat er gode greier det; dropp junkfood, men fyll på innimellom måltidene med tunfisk og kesam hvis du synes det er digg.
  2. Jeg elsker at leggene er markert her, mens grep og lats ikke er. Sikker på at dette er markløft og ikke knebøy?
  3. Se på dem som store kosebamser, så blir de kanskje mindre skremmende. Og dessuten, som lita jente i frivektsavdelingen har du en hel brigade med ivrige hjelpere som mer enn gjerne hjelper deg med hva enn du måtte trenge hjelp til.
  4. Vel, hvis man sier nei til å bli med ut og spise med venner så er man jo på en ganske streng diett. Det jeg pleier å gjøre hvis jeg vet jeg skal ut og spise en dag er at jeg kutter ned eller dropper ett av de andre måltidene. Ellers: uten at jeg har dobbeltsjekket vil jeg anslå at et "restaurantmåltid" består av rundt 100-150g kjøtt, 150-200g "karb-tilbehør" (potet, pasta, etc.), kanskje 100g grøntfôr og ~1dl saus. Det er i hvert fall ca. dette jeg fører inn og jeg tror ikke det er fryktelig feil.
  5. Med 17. mai rett rundt svingen bumper jeg denne, så kanskje noen ser den.
  6. Jeg aner ikke, jeg er treningsmoteforbryter selv. Jeg har en gammel, sliten treningsbukse i nylon, og bruker diverse band- og geeky t-skjorter. Haha! Ja, da skjønner jeg at det fort kan bli litt stramt!
  7. Da er det ille, når et rom fullt av folk som er vant til svette rømmer på grunn av svettelukt.
  8. Gainsa er jo uansett wasted om du ikke kler dem i siste kolleksjonen til Better Bodies uansett da. Eller kanskje Gasp? Bare å gjøre lommeboka også swole, så går det så greit, atte.
  9. teknikk

    For å gjøre det Kjetil snakker om lettere, kan du stå litt bredere med beina, sånn at hofta får plass til å svinge ned mellom dem i bunn av løftet. Du løfter litt grunt, og det er ikke lett å komme dypere enn du gjør uten å krumme korsryggen slik du står nå. Litt bredere med føttene, vinkle tærne litt mer utover, skyv knærne i samme retning som tærne peker og fokusér på å henglse i hofta. Så oppnår du både det Kjetil sier, og det Speilblankt snakker om. Men veldig bra utgangspunkt du har!
  10. Hvis de har 7-11% kroppsfett, og fortsatt har farlig fett rundt innvollene, så er det enten snakk om noen som gjerne vil selge dem "løsningen" på dette "problemet", eller så er det rett og slett bare sånn genene deres er. Fett legger seg på forskjellige steder på forskjellige mennesker, og på 7% er man så skrapa som man får blitt uten å ha et kreativt og godt utstyrt medisinskap på badet hjemme. Det som måtte være igjen av "farlig fett" da får bare være. Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Ellers vet jeg ikke om noe annet enn den InBody greia. Eller kan jeg vagt erindre å ha hørt om "Tanita" eller noe slikt, men jeg har skjønt at det er akkurat samme sakene.
  11. Tenker du på en InBody test? http://bodyanalyse.no Det er verdt å merke seg at vitenskapen rundt disse maskinene er omstridt (selv om selgerne vil fortelle deg en annen historie), og man bør ikke ta alle verdier for god fisk. Dette her har vel egentlig størst verdi som sammenligningsgrunnlag, altså å følge med på utviklingen over tid, hvorvidt ting som fettprosent reduseres eller ikke. Én enkelt måling har ikke forferdelig stor verdi, men kan tjene som en pekepinn på hvordan tilstanden er. Jeg vet at mange SATS Elixia sentre har disse maskinene her, men du må betale for hver gang du bruker den så vidt jeg vet. Og det mange ikke får beskjed om er at det er med dette som med vekt: man bør helst gjøre det under så like forhold som mulig hver gang. Ideelt sett til samme tid på morgenen, etter at man har vært på toalettet og tømt seg, men før man har spist noe. Og igjen: det er omstridt hvorvidt de tallene man får ut av disse maskinene er nøyaktige så ikke legg for mye vekt på en enkelt måling, men se heller på flere målinger over tid for å se om det foregår en endring i kroppen din.
  12. Ja, som getsome skriver, for å stramme opp er det styrketrening som gjelder. Vi har en utmerket nybegynnerguide her på siden, og selv om du strengt tatt ikke er nybegynner skader det ikke å begynne på scratch som du selv sier: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Og, siden du er jente kommer jeg eventuelle bekymringer du måtte ha i forkjøpet og linker deg også til denne: http://fitnessbloggen.no/beviset-pa-at-tung-styrketrening-ikke-gjor-damer-maskuline/ Selv begynte jeg med Starting Strength i sin tid og hadde god fremgang med det. En fordel du har er jo at siden du både har drevet med trening før og har båret rundt på en del flere kilo i hverdagen enn du gjør nå er du nok allerede ganske mye sterkere enn dine utrente medsøstre som har vært slanke hele livet. Så her er det bare å gi jernet, sier jeg. At du ikke er så veldig opptatt av vekten er bra, og det bør du fortsette med. Hun ser helt klart slankere og strammere ut på bildet til høyre, til tross for at hun veier mer her. Muskler veier mer enn fett, tross alt. Lykke til!
  13. Ja, det er nettopp det. SS er laget for å gjøre deg så sterk som mulig på så kort tid som mulig. Vekt er fullstendig uinteressant.
  14. Joda, for all del… Jeg tror muligens poenget til Rippetoe er overskudd, GOMAD er bare den letteste måten å drive det poenget hjem på, for å unngå masse diskusjon og usikkerhet rundt hvorvidt det er for mye med 3 ekstra egg om den typen ting. GOMAD - voks først, så kan man skrelle vekk fett etterpå. Men det er ikke bærekraftig i lengden, det er helt sikkert.
  15. Med tanke på at GOMAD er en del av programmet, så følger man jo ikke programmet om man ikke ligger i overskudd, gjør man vel?