Zigma

Medlemmer
  • Innholdsteller

    2 856
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    20

Zigma last won the day on Mars 21

Zigma had the most liked content!

6 følgere

Om Zigma

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag 24. nov. 1979

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann
  • Sted
    Krisiansand
  • Interesser
    Styrkeløft, fluefiske og ølbrygging :)

Nylige profilbesøk

1 452 profilvisninger
  1. Kjøpte 3 nye vanlige syntetiske polyester trenings t-skjorter for en uke siden, og de stinker faen meg etter første økt . Trente med vanlig bomull t-skjorte i går og det lukter absolutt ingenting. Konklusjon? Hiver alle syntetiske treningsklær i søpla, og trener heretter kun i bomull :D. Har etter litt research også funnet ut at vask av syntetiske treningsklær også er en kilde til mikroplast i havet. Så altså er det både bra for miljøet og treningsmiljøet og gå over til bombull
  2. Haha godt poeng! Skal spare på et sett som jeg skal kun bruke i januar hvert år for å skremme vekk nyttårsforsetterne!
  3. Er bare å innse at jeg er for gammal og gnien til å bruke penger på dyre treningsklær...
  4. Du har nok rett i at ull innendørs kan bli i varmeste laget ). Jeg får prøve en siste gang å vaske det sure tøyet, så går det i søppla.. Får vel bare vende meg til å kjøpe nytt treningstøy en gang i året eller oftere
  5. Hei! Er det noen som har erfaring med ull treningstøy? Er det holdbart, eller blir det fort ødelagt av for eks ved knebøy? Blir det for varmt? Tar gjerne imot tips og link Jeg kunne tenkt meg å gått vekk fra syntetisk treningstøy fordi det lukter hest etter en stund, selv med vask på 60 grader og eddikvask. Bomull blir vått og kaldt.
  6. 4x4 bøy en gang i uka blir for lite til å drive progresjon sannsynligvis. Selv om du trener med høy intensitet. SS og GSLP legger opp til 3x5+ (sett x reps) 3 ganger i uka. Dette da i perioder med veldig høy intensitet, i tillegg til høy frekvens. Volumdelen er imidlertid ikke spesielt stor, men allikevel vesentlig høyere enn du gjør atm. Selv stagnerte jeg på SS og GSLP som la opp til lineær progresjon. For min del måtte det volumøkning til. Type 60+ reps og 6+ tonn løftet i en og samme økt. Samtidig med mindre slitasje og vondter i kroppen, siden intensiteten ikke var så høy.
  7. Kan vel konkludere med at det er grunnen til at SS er et dårlig program da.
  8. Du kommer med mange bra forslag, men det siste der ble vel litt dumt? Testosteron avtar gradvis omtrent 1% i året fra fylte 30 år. Om man har 90% av testosteronnivået som 40 åring ifht det optimale nivået en hadde som 25 åring, så er ikke testosteronverdiene i dass. Det er fullt mulig å oppleve progresjon og være sterk i 40 - 50 årene.
  9. Jo, men det finnes da vel andre mer fornuftige og pedagogiske råd enn å be noen drikke 3,78 liter med melk hver dag? Da jeg kjørte SS for lenge siden, klarte jeg ikke å drikke mer enn 1-2 liter melk om dagen. Resultatet var allikevel at jeg la på meg alt for mye fett, som jeg måtte bruke lang tid på å skrelle vekk senere. Det er rett og slett en dårlig strategi å bulke hardt, med mindre målet er bli så sterk som mulig og ikke bryr seg om hvor feit man blir. Jeg tror heller det er strategien til Rippetoe å kunne vise til hvor effektiv styrkeprogresjon man får med SS, og han vet at man blir sterkest av å øke mest mulig i kroppsvekt.
  10. For en fersk nybegynner kan man for en kort periode både gå ned i fettprosent, og legge på seg muskelmasse. Deretter må en ligge i et (fornuftig) overskudd for å legge på seg muskelmasse.
  11. GOMAD må være noe av det dummeste Mark Rippetoe har funnet på. Hvis målet er å legge på seg mer fett enn muskulatur, så for all del; GOMAD, men moderat overskudd er så vanvittig mye bedre hvis målet er optimal muskelmasse/fett-ratio økning er ønskelig.
  12. Verksted + lånebil høres mest fornuftig ut ja. Om det koster mer å fikse bilen enn den er verdt, så får man vel noen kroner i vrakpant for gammel bil. Forbrukslån er på grensen til idiotisk å ta opp. Bedre å se på kostnadene ved kolletivtilbudet da og heller spare opp til en har råd til å kjøpe ny bil, eller får lov til å ta opp lån på boligen til å finansiere bil (type fleksilån).
  13. Hvis hovedprioriteten er å gå ned i vekt (bli kvitt fosteret i magen), så er kostholdet det aller viktigste. Faktisk kan du klare det helt uten trening. Så å bruke penger på PT blir bare tull i den sammenhengen. Fysisk aktivitet er selvfølgelig viktig, og jeg vil anbefale deg å begynne å trene 1-2 ganger i uken med noe du synes er artig. Etter hvert kan du øke dette når du begynt å etablere gode vaner. Så tilbake til det viktige. Kostholdet. Du drikker 2 liter cola om dagen.. det er omtrent 850 kcal i 2 liter cola. 1 kg menneskefett inneholder omtrent 7000 kcal (eller det som tilsvarer litt over 1 uke med 2 liter cola/dag). Kutt ut brusen. Spiser du andre sukkerholdige eller sukker/fettholdige "matvarer" i løpet av ukedagene. Kutt det også ut. Spar heller litt kos til lørdag. Det er ganske enkelt egentlig. Slutt med det du vet er usunt i hverdagen, og spis heller variert kosthold som metter. Proteinrikt og fiberrikt kosthold metter bra ifht kcal.
  14. Han sier selv at han troller.
  15. Haha det var rette ræva som feis Du har vært medlem her siden julaften og har skrevet 66 innlegg. Det er 2,5 innlegg om dagen. I samme periode har jeg skrevet 10 innlegg. Grunnen til at jeg har mange innlegg er at jeg ble medlem her for 4 år siden, og før var det mye aktivitet her. Nå er vel du en av de som er mest aktive og som henger her mest. Det er synd du ødelegger for de som faktisk vil ha hjelp. For forumet er døende og de få som faktisk gidder å hjelpe en nybegynner, gidder det sannsynligvis ikke lenger etter å ha brukt masse tid på å bli trollet av deg.