Gå til innhold

Espen Nordhagen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    133
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Espen Nordhagen

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 07. mai 1985

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://treningsvitenskap.com/
  1. Ryggtråden!

    This thread needs some mass! (1 år gammelt bilde)
  2. Til dere som er PT/Kostholdsveiledere osv

    Det er alltid kjekt å vite hvordan man har trent og spist, GROVT sett, da man ikke kan sitte å gå igjennom trening for trening eller måltid for måltid i mange måneder tilbake. Får man vite sånn ca. hvordan løpet har vært lagt opp og hvordan dette har fungert på godt og vondt, så er det mye lettere for meg å vite hvordan fase 1 med trening skal være og hvordan jeg legger opp kostholdet slik at man ikke klemmer på med det som IKKE fungerer for kunden fra før. Logging er veldig bra uansett om du skal ha PT eller ikke og jeg bruker min egen logg til å aldri tillate meg selv å gå tilbake i noen løft og bevare progresjonen hele programmet igjennom. Etter endt program så kan du se i hvilke faser du hadde best fremgang og se hva dette skyldes. På denne måten kan du også bli din egen ekspert etterhvert og lage nye programmer basert på nedskrevne erfaringer, kontra rene spekulasjoner om hva som fungerte. Stå på videre
  3. Den store Biceps Curl-tråden

    rekord er 80 x 8 med rett stang og ganske så god cheat;)
  4. Post beina dine! :)

    Crazy legz Tomas:)
  5. Post beina dine! :)

    Har ikke bilder, men her er det en god del bøy ihvertfall;) Og litt markløft:
  6. Få mer muskler i midten av brystet

    Akkurat som på en rumpe, jo mer kjøtt, jo større sprekk
  7. Bøker/litteratur som omhandler trening/kost

    tja... 16 weeks to maximum strength av Cressey er meget bra og straight to the point. Lærer deg en del om effektiv programmering egentlig, noe som er meeeeget viktig. Better than steriods er en ganske så bra ernæringsbok som forklarer en del og gir gode strategier. Jeg spiser ikke akk slik som den sier men det er god kunnskap. samt kan jeg anbefale bøker på triggerpunkter og andre soft tissue behandlingsmetoder da dette er meget nyttig å ha en del kunnskap om når kunder skal fikses
  8. GPP for styrketrening

    Eksplosiv trening sies jo å gi økt rekruttering av muskelfibrene innen den hastigheten man trener eksplosivt, men dette forutsetter at man faktisk har en viss form for belastning. Om en øvelse er slik at den eneste måten man kan bli mer sliten av øvelsen er at man utfører flere reps, kontra å øke belastningen så skal den i teorien ikke være i stand til å drive ytterligere styrke økninger. Dog blir det jo en form for plyometrisk trening som kan virke inn på hastigheten din til feks å slå og lignende øvelser, men at du øker i styrke pga det tror jeg egentlig ikke. Det at du blir sår har nok mest med å gjøre at du river av en hel del på hvert kast som blir vondt og jævlig i ettertid:) (har erfart dette mange ganger selv)
  9. Treningsprogram til 'ut og reise'? Forslag please!

    Jeg pleier å ta med en strikk og kjøre fæle myo-rep sets på de muskelgruppene strikken tar best, mose på med pushups, superset med ro øvelser, kjøre knebøy med rest pauser til jeg stuper, og så kliner jeg på med en eller to tabata runder etterpå Noen ganger føles det nesten ut som jeg har bedre treninger her enn jeg kan ha hjemme. Oooog så huske å nyte ferien da;)
  10. Man kan så absolutt bygge muskler og gå ned i fett % samtidig. Gang etter gang så står vekten stille på kundene mine, men fettet blir mindre og mindre og musklene vokser. Når fett prosenten går ned og vekten alikevel står på det samme så har man bygd bra med muskler. Det er ikke noe som tilsier at du må trene vekter da man skal drive med den idretten som man liker best å utøve, men om du bruker andre treningsformer enn styrketrening for å forandre kroppen raskest mulig så er du litt på bærtur:) MItt forslag ville vært å byttet ut 2 av dagene med kardio til styrketrening så får du alikevel gjort det du liker best, med de gode effektene som styrketrening vil gi deg.
  11. Svekket muskler i venstre lår

    Kan være en god ide og gjøre en del flere aktiveringsøvelser på den mindre dominerende siden da det hender seg at muskulaturen her er halveis "skrudd av" og ved å fokusere på aktiveringsøvelser for glute medius/maximus både før og under treningene kan virke meget positivt inn på slike problemer.
  12. Smerter i hæl - plantar fasciit

    Mange bra tips her, spesielt vil du kunne få god effekt av å gjøre ankelmobiliseringer til vegg, hvor du holder mobiliseringen i maks ytterpunkt som en tøyning. GJør du dette riktig vil du føle en god tøyning så si helt nede ved hælen og dette kombinert med de andre gode tipsene vil absolutt kunne hjelpe godt.
  13. Kaffe og trening?

    Kaffe før trening er bare positivt det:) jeg tar alltid et par kopper kaffe før trening som gir meg en mental boost, mer aggresivitet, mindre følelse av utmattelse og ikke minst så er koffein ett av få tilskudd som faktisk er bevist å påvirke prestasjonen så bra at den er på dopinglisten (mengen er viktig vel og merke).
  14. Online kost/treningsveileder

    Om noen har spørsmål til hvordan en slik tjeneste foregår så er det bare å spørre i vei da jeg har drevet med det her en god stund:)
  15. Hva er ditt favoritt pre-wo tilskudd?

    Kaffe;) Når jeg var 20 så var V-12 turbo helt sykt rått. Fikk helt vanvittige pumper med det tilskuddet, men har blitt mer skeptisk til pre workout tilskudd opp gjennom årene, så jeg holder meg til det trygge og herlige: kaffe!
×