Gå til innhold

SisterSyringe

Medlemmer
  • Innholdsteller

    442
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

SisterSyringe vant dagen sist Januar 12

SisterSyringe hadde mest likt innhold!

Om SisterSyringe

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 24. juli 1988

Converted

  1. Skinnyfat

    Hvor ofte har du tenkt å trene pr uke da? Om du fort går lei kan jo 3 økter i uka i 6mnd være mer gunstig enn 5 økter i uka i 2 måneder før man går lei. Jeg er veldig pro-fullkroppsprogram av flere årsaker, føler split fungerer bedre for de som er virkelig inni det og satser høyt. Du kan jo f.eks. sjekke ut X-Press-programmet som ligger i forumet et sted. Jeg kosa meg med det, og likte at det var øvelser man kunne bytte mellom som tok samme muskelgruppe(r).
  2. Livsstil og ikke diett, input?

    Jeg har slitt med det samme, og løsningen for meg ble en kostholdsplan fra noen eksterne. Bare det å få konkrete tips, beregning av kaloriinntak og oppfølging med tilbakemeldinger gjør at det er lettere å følge opp. Når man da har begynt å forme disse vanene er de lettere å følge også. Selv ligger jeg på 1800kcal nå (lå på 1900kcal inntil forrige uke) og har gått ned 5,2kg siden starten av desember.
  3. Økning i kcal

    For å sette det i perspektiv; Jeg er på ca 1900kcal/dag, og har gått ned 4,5kg på 6 uker.
  4. Økning i kcal

    Kan anbefale deg å laste ned app'en MyFitnessPal (gratis app) hvor du kan legge inn alt du spiser. Den har en matvaretabell som er fantastisk detaljert, hvor du får oppgitt både inntatt kcal, fett, protein og karbohydrater. Logg før hver smule som går i munnen, så ser du raskt om det du sier om inntaket stemmer. Uansett, 600-800kcal pr dag er ALT for lite om du vil ned i vekt. Det høres paradoksalt ut, men av og til må man spise mer (og ikke minst korrekt) for å gå ned i vekt. Trust me - been there, done that.
  5. Spondylose og nerve i klem - øvelser?

    Fikk snakka litt mer med radiologen som avleste bildene. Skal nevnes at bildene ble tatt i 2011, så spondylosene er gamle, men de akutte smertene oppsto først nå i august. I perioden 2010-2013 hadde jeg ikke så mye tung styrketrening, men en del tunge løft på jobb. Hadde en periode med tyngre styrketrening fra 2006-2011 og igjen fra 2013 til nå, så det kan være at forkalkningene har vært der en stund før 2011, men først fått problemer nå med økt bruk og potensiell feilbelastning. Uansett, dårlig svai i korsrygg og ofte noe lutet holdning, men er nøye på teknikk - både på trening og ved løft på jobb, i samråd med fysioterapeuter og ergoterapeut. Smertene er verst ved vridning mot høyre, sentrert rundt T9.
  6. Heihå :-) Jeg har de siste månedene virkelig fått testa ut kiropraktikktilbudet her i byen, og etter en røntgenundersøkelse er det spondylose/forkalkninger på t8-t10 (nedre brystvirvler). Det er også noe smerte i høyre side i det område, som mistenkes å være en nerve i klem, som skal videre utredesmed MR om noen uker. I mellomtiden ønsker jeg trene opp ryggmuskulaturen, men er usikker på øvelser. Jeg skjønner selvsagt at dersom smertene melder seg under en øvelse er det no-go, men f.eks knebøy mener kiropraktor muligens bør unngås, men han tørr ikke være bastant. Legen derimot mener det er bare å kjøre på, fordi "Ryggen er lagd for belastning"... Det overordnede målet er å holde meg yrkesaktiv, med en rygg som ikke skaper for mye trøbbel, så dersom det er noe jeg burde gjøre - og ikke minst om det er noe jeg virkelig IKKE burde gjøre hadde det vært fint å få noen råd. Planen videre etter MR er å igangsette fysioterapi, hvor jeg har en i kikkerten som har litt peiling på styrketrening, men frem til da vil je gjerne trene litt på egen hånd. Så - what to do? What not to do? For ordens skyld; 28 år og har tråla på frivektsavdelingen i 6-7 år fra før :-)
  7. Tips til ferdigoppsatt program?

    Jeg har trent styrke nå de to siste årene, først med et grunnprogram fra gym'et, deretter RYP, deretter et eget oppsatt treningsprogram for jenter. Vel og bra alt dette, men nå er jeg totalt i manko av motivasjon. Om meg selv og eventuell plan kan jeg vel si; - Har okei greie på teknikk. Løper ikke rundt og leker proff, men liker å tro jeg vet hva jeg holder på med teknikkmessig - Tar gjerne opptil en tre-splitt, dog ikke et must (men ser jo at det tar lengre tid før jeg går lei av et splitt-program) - Har anledning til 3 økter i uka - Vil gjerne ha fokus på bygging av store muskelgrupper/fettforbrenning ...Og kanskje klare en pullup om en stund. Jeg er grenseløst veik i armene, og har nok en litt for tung bilring pr dags dato. Så, kan noen peke meg i retning av et greit ferdig oppsatt program ut fra nivå og mål?
  8. E Er da ikke så ille. Fordelen som kvinne på slike dager er at man kan rekke fram hånda og presentere seg selv som Svetlana Klamiraeva.
  9. Jeg er for treig til å fatte poenget. Dumb blonde asking; Hæh?
  10. Spiser jeg for lite (nå igjen?!)?

    Det er jo alt for lite, og jeg merker det jo på kroppen (typ fettsparingsmodus). Skal sies typen er normalvektig og klarer seg veldig godt på denne type kosthold. Men tipsene over settes veldig stor pris på! Det blir neppe godtatt at jeg lager middag for oss begge, men å egentilpasse en del på siden er veldig mulig :-) Kanskje jeg kan få masa meg til en ukeplan for middager, så blir det lettere å vurdere hvordan dagsplanen ellers settes opp. Litt over halve dagsbehovet blir jo faktisk bare dumt... Skal da bli sterk også :-D
  11. Spiser jeg for lite (nå igjen?!)?

    Kjapt startet; Jeg er chubby, med 83kg på vekta her til morgenen. Trener 5-6 dager i uka, med annenhver dag hard styrkeøkt og kardio (varierer itt mellom 4x4-intervall og 5km rolig jogging). Nå tenkte jeg at jeg igjen skulle forsøke loggføre matinntaket, da jeg ved en tidligere anledning gikk meg på at jeg spiste ca halve dagsbehovet (ja, jeg vet...). Når jeg nå loggførte gårdagens matinntak på MyFitnessPal kommer jeg opp på 1062kcal, hvor den jo regner på en minus for kardio - selv om jeg stoler noe mindre på dét tallet. Nå sto jeg for alle måltid selv går, hvor sambo vanligvis lager middag, da det fort kan bli alt fra hjemmelaget grønnsakssuppe til en BigOne når han mekker mat - noe som gjør at jeg ofte forsøker kompensere resten av dagens måltid (altså kvelds og evt. snacks) rundt hva han lager. Mekker han jo en lasagne med tidenes ostetopping føler jeg automatisk at jeg enten må kutte ned inntaket på middagen eller kutte på kveldsmat. Jeg skjønner jo selv at vektreduksjonen ikke vil komme om jeg holder på sånn, men at jeg heller kjører kroppen i grøfta, og det er jo ikke målet det heller. Så, er det noen som har et godt råd eller to hvordan jeg best forholder meg til dette? For sambos vedkommende gidder han visst ikke holde på med slik 'fitnessfôr', så alternativet er å lage to middager, som igjen blir litt upraktisk. Hva gjør dere andre?
  12. Hva spiser du til nattmat idag-tråden

    Nei. Du har rett. Dette starter i natt!
  13. Hva spiser du til nattmat idag-tråden

    Herregud, jeg elsker denne tråden allerede. Nesten så jeg vurderer legge inn nattmat i dagsplanen fremover.
  14. Game of Thrones

    Det var jo ikke akkurat så mye blodbad som det kunne vært forrige sesong heller, men heller noen store karakterer som forsvant, så det er jo ikke godt å si. Jeg har enda ikke avgjort om jeg skal flytte i en bortgjemt hule til bokserien er ferdig eller ikke...
×