Gå til innhold

Ojive

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5 585
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    52

Ojive vant dagen sist Juli 27 2015

Ojive hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Ojive

  • Rang
    VIP medlem
  • Bursdag 26. des. 1984

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.projectojive.net

Nylige profilbesøk

2 655 profilvisninger
  1. Ineffektiv trening mage?

    Såvidt jeg ser så har ingen nevnt genetikk. Hvordan våre abs ser ut avhenger av våre gener. Noe kan trenes, det meste er genetikk.
  2. Diskusjon om reversdiett

    Jeg har tatt den diskusjonen lenge med meg selv, særlig nå som jeg har bestemt meg for å gå ned en vektklasse. Reverse dieting fungerer ikke for meg og min hverdag ene og alene fordi det krever kirurgisk presisjon hva makrotelling angår. Metoder som å øke 1gr fett i uken skjer bare ikke, fordi jeg får ikke målt det bra nok. Mine makroer, på diett i underskudd, svinger med 10gr inkrementeringer, og noen ganger opptil 20gr. Å øke med 1gr fett i uken kommer rett og slett ikke til å ha noe som helst effekt i de første 10 ukene hvertfall. Det har ingen hensikt i praksis. Det jeg kommer til å gjøre når jeg har bikket 83, er å øke kalorier framfor makroer i starten. Kroppen min er vant med 50kcal svingninger i hverdagen uansett, så det kommer til å ta noen uker før endringer er større enn de vanlige svingningene. Deretter øker jeg kalorier i uken. Når kaloribudsjettet begynner å bli romslig nok, kommer jeg til å øke spesifikke makroer (fordi de gamle tallene på 90-95-100gr fett om dagen er lavere enn inkrementering på 110gr fett feks). Prinsippet er det samme (venn kroppen til kalorier), men utførelsen blir litt annerledes (øk kalorier noen uker først ved å øke vilkårlige makroer, så, når kaloriene er større enn det dietten var, begynn å øke karb/fett i 10/5gr inkrementeringer).
  3. Diskusjon om reversdiett

    Mnja. Per den logikk så bør BMR tilpasses den nye massen, dermed "høy nok BMR for den nye massen til at den fungerer like bra som før". Noe som ikke er tilfelle, slik jeg skjønner?
  4. Diskusjon om reversdiett

    Interessant. Jeg tolker Menno dit hen at langvarig underskudd, selv direkte utsulting, ikke påvirker BMR. Betyr det da at hele "sparemodus"-konseptet er bro-science?
  5. Del ein artikkel

    Jeg har fått en del hat for å være venstresover "du snur alltid vekk fra meg", og jeg bare: "????". Jeg har alltid likt å sove på venstre
  6. Hjelp meg </3

    Hei Lise Dette med motivasjon er høyst individuelt, og en av grunner til motivasjon daler er fordi motivasjonen var falsk i utgangspunktet. Man har sett på hva andre er blitt motivert av, hva de andre satt pris på ved prosessen/målet, og bare godtok det ukritisk selv. Du er nødt til å bruke litt tid på å finne ut hva som betyr mest for DEG, både nå og frem i tid. Det kan være selvfølelsen, helse, o.l. Du har jo et veldig konkrete mål: 1) Gå ned 10 kg ned i vekt 2) Få gratis brystreduksjon 3) Slippe å ha vondt i ryggen Vektnedgang er enkel så lenge man finner kosthold og en treningsplan som fungerer for deg. Du har vel ingen hastverk, så da trenger du ikke et stort kaloriunderskudd eller en overdreven treningsplan. De aller fleste vil se bedring bare de kutter de verste sukkerbombene som sukkerholdig brus hver dag til hvert måltid (bare bytt til sukkerfri brus eller vann). Enkle valg hva aktivitet angår som feks gå til butikken istedenfor å kjøre, velge trappen framfor heis, gå turer og generelt holde seg i aktivitet. Den beste kombinasjonen er selvfølgelig om du implementerer det ovenfornevnte i hverdagen din, sammen med gjennomtenkte matvarevalg og mengder, OG trening i form av styrketrening, gruppetimer og/eller løping/sykling/kettlebelltrening. Alternativene er mange både hva kosthold og trening angår. Det første du kan starte med er å prøve å slappe av, roe ned tankene litt, og prøve å snu negative tanker over til noe mer positivt (og dermed produktivt). "Jeg hater kroppen min" -> "Det er denne kroppen jeg har nå, men jeg skal opparbeide meg en plan og følge den". Prinsippet er å ikke fokusere så mye på hva som gjør vondt her og nå, men på hva du skal gjøre for å bedre det og hvordan det blir når du har nådd målet og livet etter. Og vit at du klarer det. Du er god og sterk nok til å klare det, og det er det du skal nå: klare det. Kan du fortelle i detalj: - Hva du spiser (og gjerne sånn ca hvor mye) i løpet av dagen? Feks "to kyllingfileter, et par poteter og noe grønnsaker" (kun et eksempel, vær ærlig). - Om du har trent tidligere, hvordan, hvor lenge, hvor mye. (feks løping, en time, fire ganger i uken). Jeg ser at du har spilt fotball. Evt hvilken treningsform du synes er morsomt eller er minst kjedelig (fordi all trening kan være kjedelig en gang iblant). Min egen erfaring var å gå fra å spille dataspill 6 timer daglig hver dag (mer i helger), spise pølser, pizza, hamburgere, kebab og sjokolade, til å se ut som Zyzz (helt riktig), "rippa grisedigg douche som alle jenter sikla etter". Veien var tøff, og jeg var sulten ofte og hjernevaska meg til å si nei til veldig mye (sjokolade, øl, utemat, osv) og levde av kalorier selv jenter på underskudd ikke går på. Men dette var det jeg ville på det tidspunktet. Lav fettprosent, #veinz og abs. Jeg gikk ned 13kg på 12 uker elns. Så kom jeg til et punkt hvor fettprosenten var lav, men ikke SÅ lav, og jeg fant hele greia jævlig forfengelig så jeg fokuserte på styrke og prestasjon. For det meste. Flekser fortsatt i speilet på vei fra dusjen en gang iblant, men det hører til sjeldenheter. Jeg er mest opptatt av kilo jeg løfter. Så, som du kan sikkert se her, så er det en prosess hvor mål er flytende og jeg endret mine underveis. Jeg kan hjelpe deg så langt min amatørkompetanse strekker. Jeg er på ingen måte utdannet ernæringsfysiolog eller personlig trener, men jeg har erfaring fra egen vektnedgang og et par års trening (styrke), så det er det jeg har å dele Om det blir for mye å dele med et helt forum, kan du gjerne sende meg PM. Det er bedre at du kommer igang enn at du ikke gjør det.
  7. Dagens negative

    Fordi enkelte mangler impulskontroll, empati, lever i nuet og lever livet. Jeg kødder ikke når jeg sier at jeg tror ikke noe kan "phase" meg lenger. Edit: kan like gjerne slenge ut dagens negative i samme slengen: nådd bunnen. Igjen. Kanskje jeg bør omdekorere her nede, du vet, henge opp noen bilder, sette opp et telt, fyre opp et bål og gjøre det hjemmekoselig. Så blir det ikke så ille når jeg tar turen igjen
  8. Dagens Glade

    Jeg starter dagen med å ofre en kattunge til satan og slakte en liten landsby før frokost om jeg sover mindre enn 7 timer.
  9. Dagens Glade

    Ikke diss fetisjen min. Shit ass. Makan. Folk
  10. Dagens Glade

    Jeg ser ikke problemet. (Nei, @Brokkoli, jeg skal ikke være vanlig. Fuck vanlig )
  11. Julegaveønsker

    Lommelerke fra "Whisky & Deadlifts".
  12. "Pussy is like VISA: Accepted EVERYWHERE" rofl.
  13. Dagens Glade

    Livet nå ass. Just sayin'. - Digger det nye stedet jeg flytta til. - Det tar 20min fra jeg går ut døra hjemmefra til jeg går inn døra på jobb. - Sentralt as fuck - Stille - Fallout 4 kom ut - SC2 - Legacy of the void kom ut - Halo 5 kom ut - Jeg skal kjøpe meg Xbox One Halo edition - Jeg skal kjøpe meg bøydrakt og gleder meg til utstyrsøkter - Kevin Hart stand-up i januar Bare......
  14. trening med forstoppelse

    Tung bøy, etterfulgt av tung mark, og du kommer ut fra senteret 10 kilo lettere. Start økten med et par kopper kraftig filterkaffe, så er du golden
×