Gå til innhold

Oppgulp

Medlemmer
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Peanøtter og vektøkning

    Håper peanøttene du spiser er usaltede?
  2. Bra og billig treningssenter i Oslo?

    Jeg betaler 199,- hos Fitness 24 Seven, så vet ikke hvor du ser at det koster 399,- i måneden. Nå har de også et januartilbud på kr 149,- per måned for nye medlemmer (som jeg for så vidt synes burde gjelde gamle medlemmer også )
  3. Erfaring med runners knee?

    Hadde runners knee for et par år siden. Det som hjalp for meg var å kutte ut all løping en stund. For meg tok det tre måneder før smerten forsvant i kneet Asfalt og nedoverbakke er det du bør unngå for å få minst mulig belastning på knærne, samt fokus på å løpe på forfot. Det er min personlige erfaring iallfall.
  4. Tråden for dumme spørsmål!

    Skal forsøke meg med mørbradbiff en gang. Bruker høyrygg pga smaken ja. Fettinnholdet (rundt 10 %) gjør også at burgeren blir saftig, så jeg synes høyrygg passer veldig godt til burgere. Pleier som regel aldri å ha noe i burgeren for å binde den sammen, og kryddrer som regel kun på utsiden etter at jeg har lagt den i stekepanna. Synes det blir best resultat da.
  5. Tråden for dumme spørsmål!

    Er på Meny jeg har pleid å handle, men synes det er litt dyrt. Handler stort sett en kg +/- om gangen. Kan jo stikke innom slaktere også, men tipper det er litt dyrere der? Vanligvis pleier jeg å kverne det for burgere, men har brukt det i gryteretter og supper også. Skal holde litt øye med eventuelle tilbud ICA måtte ha, med 40 % rabatt av 179,- så blir det jo ikke så aller verst pris.
  6. Tråden for dumme spørsmål!

    Hvor i Oslo sentrum selger de billigst høyrygg?
  7. Dagens Glade

    Skal innom Berlin, Bratislava og Wien de neste ni dagene. Skal spise og drikke masse og ikke trene noe som helst. Ferie med andre ord
  8. Fjerne magefett

    Trappegåing er kjempegod trening. Går du (opp) 12000 trappetrinn i uka må du spise en del for ikke å gå ned i vekt, men som andre sier vil du forbrenne fett over hele kroppen, ikke kun på magen.Og trener du ikke styrke i tillegg vil du tære på musklene. På jobb i fjor hadde vi et "trappemesterskap" som gikk ut på å gå opp flest etasjer i løpet av en seksukersperiode. Jeg gikk 6666 etasjer (ikke helt tilfeldig at jeg sluttet på det tallet der...) og da hver etasje har 16 trinn så tilsvarer det 106 656 trinn i løpet av hele perioden eller 17 776 i uka. I løpet av perioden gikk jeg fra ca 76 kg til ca 72 kg (jeg er 1,80 høy). Dette til tross for at jeg økte matinntaket og også kuttet ut to styrkeøkter i uka under denne perioden for å ha mer krefter til å gå i trapper (jeg gikk fra fire styrkeøkter og to kondisøkter i uka til, til to styrkeøkter og to "trappeøkter á 375 etasjer" i uka i tillegg til masse trappegåing nå og da i løpet av dagen). Hadde ingen progresjon på styrke under disse ukene her, men ble heller ikke noe svakere. Etter den seksukersperioden var over forbedret jeg også tiden min på å løpe mila fra 48 til 45 minutter og det uten å ha løpt nevneverdig i løpet av de seks ukene, så trapper hjelper også utrolig mye på kondisjonen. Og ja, jeg ble trappemester på jobb :cool:
  9. Din beste tid på 3000 m?

    12.18. Håper jeg klarer under 12 i løpet av sommeren.
  10. Alternativ til godteri o.l.

    Ananas, jordbær eller vannmelon fungerer for min del. Har spist en hel ananas i kveld
  11. Dagens Glade

    Ny pers på 5000 meter i dag. Er ikke løping jeg trener mest på, så storfornøyd med 21.37.
  12. Hva spiste du til middag idag-tråden

    Kyllingfilet, poteter og blomkål. Aner ikke vekt på maten.
  13. Dagens Glade

    Holmenkollstafetten. Laget klatret over 240 plasser i forhold til i fjor og jeg løp også raskere på min etappe enn før. Nå er det straks ut for å spise med laget
  14. Bacon. Oppskrifter?

    Da jeg spiste på Marks i East Village i New York for et par måneder siden hadde jeg en baconmilkshake sammen med baconslidersene mine. Mmmmmm.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her