Kardola

Medlemmer
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kardola

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 30. mars 1983
  1. Ja, det er akkurat det. Det finnes så veldig mye å velge i, derfor tenkte jeg noen tips var smart.
  2. Jeg liker godt å trene 3-splitt, men tenkte å prøve helkroppsprogram en stund, for å få litt progresjon. Nå er det jo januar og nye muligheter og sånn. Fyr løs med ditt beste tips!
  3. Tanken var å trene man / ons / fre så langt det lar seg gjøre, slik at det altså blir 48 t hville mellom, det skal vel holde? Ja, ryggøvelser er det lite av, men jeg kan jo fint legge på litt roing f.eks. Målsettingen er vel som for mange andre menn, bli sterkere, men også få bort litt spekk. Jeg sover ca 8 timer hver natt (jobber skift så dette vil aldri kunne bli optimalt uansett) og har et normalt kosthold. Er ikke superflink med maten, men har ikke et spesielt dårlig kosthold heller, helt middels vil jeg si.
  4. Kjapt om meg: mann på 32 år, trent av og på (mest av) i ca 10 år. Føler jeg har god kontroll på teknikk og trener tungt, men syntes fremgangen stagnerer. Jeg har lenge trent en vanlig 3-splitt: bryst/triceps - rygg/biceps - bein/skuldre. Syntes forsåvidt at det er en greit måte å trene på, men føler vel at jeg burde prøve å trene hver muskelgruppe to ganger i uken kontra kun èn og tenkte derfor å prøve dette, som jeg gjerne tar litt tilbakemeldinger på. Dag 1 Dag 2 Dag 3 Knebøy Benkpress KnebøyMarkløft Markløft SkuldreTriceps Skuldre BenkpressBiceps Triceps Biceps
  5. Takk, sender deg PM nå.
  6. Hadde du giddi å listet opp treningsprogrammet ditt? Hvis du har det lett tilgjengelig?
  7. Ehhh, jeg er en mann. På 32. Fortsatt like bra?
  8. Må vi snakke om hvor mye jeg løfter da? Jeg trener med 70kg i benk, 80kg mark og 80 kg bøy. Jeg tør påstå at teknikken er god i alle øvelsene jeg bruker. Jeg er veldig opptatt av å trene riktig og løfter heller vekk 10 kg på en øvelse, kontra å begynne å jukse med teknikken. Er jeg usikker på en teknikk spør jeg en av PT`ene på senteret, kikker litt på videoer på YouTube etc, for å utføre de riktig.
  9. Jeg har trent av og på (definitivt mest av) i ca 10 år nå og testet ut litt forskjellig. Jeg trener nå en 3-splitt som ser slik ut: 1. Bryst/triceps 2. Rygg/biceps 3. Bein/skuldre. Ikke noe revolusjonerende altså. Men, jeg kunne tenke meg å prøve noe annet, rett og slett fordi det går treeegt å øke i de forskjellige øvelsene. Føler at det skjer veldig lite fra uke til uke. Jeg får jo bare trent hver muskelgruppe èn gang pr uke og merker at det fort går 3-4-5 uker mellom hver gang det er mulighet for økning. Jeg trener til failure mesteparten av tiden, men klarer man ikke det man skal en gang (får som regel hjelp på de 2-3 siste reppene), er det jo ikke noe poeng i å øke. Jeg har tidligere trent fullkropp, men sliter litt med at jeg er helt gåen etter å ha trent knebøy, markløft og benkpress, og da blir det ganske lite futt i kroppen når man også skal trene skuldre og armer. Derfor tenkte jeg å høre hva dere tenker. Burde jeg bare kjøre på med fullkropp 3 ganger i uken og f.eks kun ha èn øvelse pr muskelgruppe (knebøy, markløft, benkpress, skulderpress, etc), burde jeg fortsette med 3-splitt, eller har dere noen andre gode forslag?
  10. Jeg er en mann på 178cm og vekt på 105-ish kg. Er ikke feit, men har selvfølgelig noen kilo for mye. Har trent av og på i 10 år (definitivt mest av), så har vel et greit grunnlag et eller annet sted under fettet. Selv om magen er større enn den burde, vil jeg påstå at jeg "kler" vekta mi godt. Kroppen er ikke slapp med hengemage og store pupper, men det som finnes av muskler blir gjemt bort litt kan du si. Som så mange andre vil jeg ned i vekt og trener nå styrketrening 2-3 ganger pr uke. Kjører en 3-splitt og trener i all hovedsak basisøvelser + isolasjonsøvelser. Føler at jeg har god kontroll på treningsbiten siden jeg trener hardt og er opptatt av riktig teknikk. Dette fungerer det, jeg ser jo at jeg øker i vekter og alt er således vel. MEN, det jeg aller helst vil nå er å få vekk fettet. Få frem litt av det som ligger under. Hvis det er noe der. Og problemet med styrketreningen er at jeg er sulten. Hele tia. Mer eller mindre. Jeg tør påstå at jeg spiser dobbelt så mye når jeg trener aktivt, som når jeg ikke gjør det. Vet at man ikke nødvendigvis skal se på vekta når man trener tung styrketrening, men jeg føler på en måte at spisingen ødelegger for treningen. Jeg skjønner jo at kroppen trenger all maten og jeg vet jo at stryketrening er noe av det beste man kan drive med, men akkurat nå er det viktigere å bli kvitt fett enn å bygge. Det hjelper lite å bygge muskler om det ikke vises pga fett. Derfor lurer jeg rett og slett på om jeg skal kun kjøre litt kardio (spinning) innimellom og heller være flinkere med kosten, noe som er lettere når jeg ikke trener tungt. Rett og slett fordi jeg tror det blir enklere å gå ned litt i vekt slik, også heller ta styrketreningen opp igjen når vekta er litt mer der jeg vil ha den. Har tatt ett Grete Roede-kurs tidligere, i en periode hvor jeg ikke trente. Var da relativt flink med maten, (med litt utskeielser) og gikk ned 5kg på 8uker. ELLER, burde jeg bare holde på med styrke, gi det litt tid og se? For det sies vel at forbrenningen øker når man trener styrketrening? Noen som har noen fornuftige innspill?
  11. Pr dags dato er jeg definitivt mest glad i denne triceps-øvelsen: http://fitnessbloggen.no/ovelser/triceps-extension-i-kabel/ Den brenner godt og jeg kjenner virkelig at muskelen får kjørt seg. Pleier også å trene pushdown i kabel og en-arms extension over hodet, men syntes ikke disse er på langt nær like gode. Joda, de funker jo, men jeg får ikke i nærheten av like mye pump med disse og det kjennes ikke like bra ut. Franskpress merker jeg heller ikke så mye til, og dips er jeg litt for tung til. Klarer kanskje to stk. Så; er det noen som har forslag til øvelser som vil kunne passe meg?
  12. Har testet NeuroCore noen ganger nå, men det hjelper ca ingenting. Begynte med 1 scoop, så 2 før neste trening og til slutt 3 scoops før trening. Det er 3 scoops som er den anbefalte maksdosen. I beste fall skjer det ingenting, mens noen ganger blir jeg bare litt småkvalm og svetter litt ekstra. Merker absolutt ingenting til noe ekstra energi eller fokus som mange skryter av. Drikker ca 2 kopper kaffe i uka, så er ikke noe koffeinmonster fra før. Med andre ord hadde jeg forventet mer enn dette. Men det må kanskje være noe amfetamin-lignende for at det skal funke?
  13. Ja, det var visst noe sånt. Det var stoffer i Craze som oppførte seg på samme måte (mer eller mindre) som amfetamin, så derfor har de sluttet å produsere det. Men finnes det sterkere saker i USA eller Sverige enn hva vi har i Norge? Vi er jo i overkant strenge på mye i dette landet, så man må kanskje handle utenfor grensene for å få noe med skikkelig futt i? Hentet en boks med NeuroCore fra GymGrossisten i dag, blir spennende å se om den har noe effekt.
  14. Siden denne tydeligvis ikke produseres lenger, har jeg gitt opp å finne den på nett. Spørsmålet blir da: hvilket alternativ er best? Hvilken av de på markedet får man mest energi av?
  15. Jeg er på jakt etter noe som kan piffe opp energinivået litt og gjerne i forbindelse med trening. Har lest mye bra om Craze, men at det ikke lages lenger (i "original" versjon) fordi den visstnok inneholdt noen fyfy-stoffer? Stemmer dette, eller er den originale fortsatt å få tak i? Dersom denne ikke selges lenger, hva anbefales da? Jeg kjøper gjerne fra utlandet og det spiller ingen rolle om det er noen stoffer i den som ikke er heeelt godkjente i Norge, uten at jeg selvfølgelig har tenkt til å kjøpe dop.