getsome

Medlemmer
  • Innholdsteller

    78
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Det er også lov å be servitøren om å kutte ut potetene/pastaen/hva enn det skulle være med mer grønnsaker!
  2. Husk at alle disse store gutta også har startet et sted! De fleste på et treningssenter - meg inkludert - er der for å jobbe med seg selv og følgelig er fokuset deretter. Drit i hva andre måtte mene. Fortsett å gjør greia di og jeg kan garantere at du slutter å være ukomfortabel ganske fort. Du konkurrerer kun med deg selv og ingen andre. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har tenkt noe over om andre rundt meg er dårlig- eller mindre trent og sånn tror jeg det er for de aller, aller fleste 😊
  3. Skjønner ikke hvorfor du spør om råd her inne, du konkluderer jo alltid med at det motsatte av det du rådes til er det riktige. Du hadde gjort lurt i å høre på @NoBro. Fortsett å slank deg så får du lære av egne feil. Om du tror at du kommer til å se stram ut med null muskelmasse så får du bare kjøre på.
  4. Hvilket program er dette @Angelish? Link?
  5. Hva legger du i "mer fremtredende muskler"? Mer definert?
  6. 😂😂👆🏼
  7. Det kommer helt an på hva du liker og hvordan kroppen din responderer på de ulike tilnærmingene. Fire dager oppdelt i overkropp/underkropp kan funke helt fint, akkurat som tre dager med fullkropp kan funke helt fint. Personlig responderer jeg veldig bra på tre fullkroppsøkter i uken og ville nok kanskje anbefalt deg det samme. Desto oftere du klarer å trene en muskel og samtidig restituere tilstrekkelig, desto større muskelvekst vil du kunne oppnå. I tillegg ville jeg ha lagt kardioen til dager du ikke trener styrke. Å kjøre kardio på egne dager og ikke rett etter styrkeøktene er hvertfall det mest gunstige ift muskelvekst. Om du av praktiske årsaker ønsker å gjøre kardio etter styrkeøktene er det ingen krise. Bare sørg for å få i deg bra med mat i etterkant 😊
  8. Du har seks øvelser på bryst og to ryggøvelser. Noen grunn til dette? Programmet vil sikkert gi deg fremgang om du er noenlunde fersk i gamet men push/pull ratioen bør du gjøre noe med. Jeg ville ha flytta pushups til å være første øvelse på den andre overkroppsdagen, tatt bort fronthev og lagt til 6-8 sett med ryggtrening fordelt på de to overkroppsdagene, for eksempel chins og hantelroing
  9. Det @Akse sier. Plis ikke kjør 16 sett på biceps med et underskudd. Ikke gjør 16 sett på overskudd heller
  10. Om du ønsker å "stramme opp" kroppen er definitivt styrketrening veien å gå. Hvordan trives du med styrketrening og hvor ofte kan du trene? Vil i første omgang anbefale deg et fullkroppsprogram tre ganger i uken
  11. Kan sekk på ryggen med ekstravekt i være et alternativ? Om du får hjelp til å ta på deg sekken eventuelt. Vektvest?
  12. Pistolsquats Bulgarske utfall Hyperextensions Varianter av tåhev Spensthopp til boks ...er noen
  13. Er på litt tynn is her men stram hamstring kan absolutt være en faktor. Forsøk å tøye hamstring og adduktor til å begynne med. Utover det kan strake markløft være en fin øvelse for å få inn korrekt bekkenstilling. Ellers finnes det masse gode tips der ute, Google er din venn 🤙🏼 Vet det finnes en del supergode artikler på treningogrehab.no rundt akkurat dette med bekkenstilling
  14. Det ser ut som du krummer korsryggen en anelse og bekkenet havner i feilstilling. Neppe problematisk på lavere vekter men kan bli et problem over tid og det er like greit å få inn korrekt bekkenstilling fra tidlig av. Tenk brystet fram og rumpa ut 😊
  15. Eksentriske reps er gull, hopp opp å hold igjen på vei ned. Er du svakest når du har 90 grader i albueleddet så forsøk å hold igjen så lenge du klarer i akkurat den posisjonen. Få inn noen sånne på hver trening og kombiner gjerne med roing i slynge. Nedtrekk har ikke så stor overføringsverdi som man skulle tro.