getsome

Medlemmer
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Det kommer helt an på hva du liker og hvordan kroppen din responderer på de ulike tilnærmingene. Fire dager oppdelt i overkropp/underkropp kan funke helt fint, akkurat som tre dager med fullkropp kan funke helt fint. Personlig responderer jeg veldig bra på tre fullkroppsøkter i uken og ville nok kanskje anbefalt deg det samme. Desto oftere du klarer å trene en muskel og samtidig restituere tilstrekkelig, desto større muskelvekst vil du kunne oppnå. I tillegg ville jeg ha lagt kardioen til dager du ikke trener styrke. Å kjøre kardio på egne dager og ikke rett etter styrkeøktene er hvertfall det mest gunstige ift muskelvekst. Om du av praktiske årsaker ønsker å gjøre kardio etter styrkeøktene er det ingen krise. Bare sørg for å få i deg bra med mat i etterkant 😊
  2. Du har seks øvelser på bryst og to ryggøvelser. Noen grunn til dette? Programmet vil sikkert gi deg fremgang om du er noenlunde fersk i gamet men push/pull ratioen bør du gjøre noe med. Jeg ville ha flytta pushups til å være første øvelse på den andre overkroppsdagen, tatt bort fronthev og lagt til 6-8 sett med ryggtrening fordelt på de to overkroppsdagene, for eksempel chins og hantelroing
  3. Det @Akse sier. Plis ikke kjør 16 sett på biceps med et underskudd. Ikke gjør 16 sett på overskudd heller
  4. Om du ønsker å "stramme opp" kroppen er definitivt styrketrening veien å gå. Hvordan trives du med styrketrening og hvor ofte kan du trene? Vil i første omgang anbefale deg et fullkroppsprogram tre ganger i uken
  5. Kan sekk på ryggen med ekstravekt i være et alternativ? Om du får hjelp til å ta på deg sekken eventuelt. Vektvest?
  6. Pistolsquats Bulgarske utfall Hyperextensions Varianter av tåhev Spensthopp til boks ...er noen
  7. Er på litt tynn is her men stram hamstring kan absolutt være en faktor. Forsøk å tøye hamstring og adduktor til å begynne med. Utover det kan strake markløft være en fin øvelse for å få inn korrekt bekkenstilling. Ellers finnes det masse gode tips der ute, Google er din venn 🤙🏼 Vet det finnes en del supergode artikler på treningogrehab.no rundt akkurat dette med bekkenstilling
  8. Det ser ut som du krummer korsryggen en anelse og bekkenet havner i feilstilling. Neppe problematisk på lavere vekter men kan bli et problem over tid og det er like greit å få inn korrekt bekkenstilling fra tidlig av. Tenk brystet fram og rumpa ut 😊
  9. Eksentriske reps er gull, hopp opp å hold igjen på vei ned. Er du svakest når du har 90 grader i albueleddet så forsøk å hold igjen så lenge du klarer i akkurat den posisjonen. Få inn noen sånne på hver trening og kombiner gjerne med roing i slynge. Nedtrekk har ikke så stor overføringsverdi som man skulle tro.
  10. Riktig. Kjøp gjerne slynger, mange muligheter med de også, bare å Google øvelser. Anbefaler deg å kjøpe et chins/hangupsstativ i tillegg til å henge i døra. Da skal du kunne gjøre det aller meste hjemme. Et enkelt fullkroppsprogram for styrke kan for eksempel være som følger: Økt A Gobletsquat m/ kettlebell eller pistolsquat Ettbeins strakmark m/ kettlebell Chins Pushups m/ vekt eller i slynge Skulderpress m/ kettlebell Planke/sideplanke Økt B Utfall m/ kettlebell eller bulgarsk utfall med bein i slynge Kettlebellswings Roing i slynge Dips på benk Pikes med bein i slynge Kjør tre ganger i uka der du alternerer mellom A, B, A og B, A, B annenhver uke. Kjør intervaller på fridager eller etter styrkeøktene. Lykke til!
  11. Det viktigste av alt er at du er motivert og klar for forandring, noe som virker å være tilfelle her 👍🏼 Om du baserer kosten din på matvarene du beskrev er du allerede på god vei men for å gå ned i vekt er du nødt til å ligge i et underskudd kalorimessig men dette vet du sikkert (?). Noen spesiell grunn til at du ønsker å trene hjemme? Jeg sier ikke at det ikke går helt fint å få gjennomført fine økter hjemme med en kettlebell og en romaskin, men om du er ute etter progresjon og økt styrke, vil du nok "vokse" fra den ene kettlebellen du har ganske fort. Forøvrig har du mange muligheter med en kettlebell når det kommer til øvelser, bare å Google i vei. Og to uker er nok litt lite til å merke noe særlig progresjon ja, gi det litt tid. Det viktigste er at du har kontinuitet i det du driver med så vil resultatene komme!
  12. Noe diverse men mest hard hitting hiphop...
  13. Ikke kjør kun cardio og underskudd, det er som å be om å miste alt av muskelmasse. Hvor lenge har du trent styrke? Jeg ville anbefalt et fullkroppsprogram tre ganger i uken ala 5 x 5 og et moderat underskudd. Kanskje du til og med bygger litt muskler parallelt med slankingen om du er forholdsvis fersk i gamet. Suppler gjerne med litt cardio om du vil det, men fokuset ville jeg lagt på styrke og kosthold.
  14. @NoBro kjenner jeg deg rett så har vel du noen velmente råd?
  15. Disse trådene blir like morsomme hver gang 😂