Gå til innhold

getsome

Medlemmer
  • Innholdsteller

    99
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1
  1. Magefett!

    Det viktigste og forsåvidt det eneste du trenger å tenke på for å gå ned i vekt er kalorier inn vs kalorier ut. Du må med andre ord sørge for å ligge i et kaloriunderskudd over tid. Enkle kjøreregler er å innta mye protein og fiber, da disse øker metthetsfølelsen, samt unngå raffinert sukkert. Spis MYE frukt og grønt og velg fornuftige råvarer så gjør mye seg selv. Selv ville jeg lagt meg på et moderat kaloriunderskudd kombinert med styrketrening. Husk at det viktigste vedrørende fettreduksjon er hva du gjør på kjøkkenet og ikke på trening. Det tar mer enn en halvtime på mølla for å forbrenne enn kebab. Lykke til!
  2. Andre som bruker programmet Wendler 531?

    Kult! Tusen takk for svar. Jeg har til nå kjørt 5/3/1 for militærpress og markløft på samme dag og det har funka fint det egentlig. Kjører BBB på en del assistanse og opplegget til nå har sett sånn her ut: DAG 1 Benkpress 5/3/1 Skulderpress 5 x 10 Beinpress 5 x 10 Hangups 50+ (kjører sett med hangups mellom alle setta med press i kjent Wendler-stil) Pikes DAG 2 Markløft 5/3/1 Militærpress 5/3/1 Pendlayroing 5 x 10 Dips 5 x 10 Utfall 3 x 8 Woodchoppers DAG 3 Knebøy 5/3/1 Benkpress m/ stopp 5 x 10 Chins m/ vekt 3 x 1-5 Krocrows 1 x 20+ Planke Føler jeg har hatt stort utbytte av programmet til nå hvertfall! Har vært vant til stort volum så kjenner jeg løfter med mer overskudd nå på tross av mye AMRAP og det er digg. Hangupsa har skutt i været etter at jeg begynte å kjøre volum i Wendler-stil også (begynte med det en stund før jeg hoppa på 5/3/1) og har gått fra rundt 4 x 5 til å gjøre 10 x 7 nå på mandag. Også er det sabla gøy med nye feite repsperser i hytt å vær Åssen var framgangen din på programmet og hvordan gjorde du det med assistøvelser etc? Skal absolutt prøve meg på oppsettet du la inn her når jeg blir hypp på å gjøre noen forandringer. Skulle helst hatt høyere frekvens på bøyen enn jeg har nå så sånn sett ser det veldig bra ut!
  3. Andre som bruker programmet Wendler 531?

    Lenge siden det var noe liv her! Har planer om å teste ut Wendler utover høsten og vinteren men har bare tre dager til rådighet. Noen som har gjort det over tre dager selv og har eventuelle tips og råd før jeg drar i gang? Tenkte å kjøre BBB i tillegg til 5/3/1, usikker på assistanse enda. Vet programmet opprinnelig går over fire dager men tidsklemme osv
  4. Ned i vekt med samme vekt

    En kilo fett er større i volum enn en kilo muskler. Kan det være at fett/muskel-ratioen har forandret seg? At du har gått ned i fett men lagt på deg tilsvarende i muskler. Da vil man kunne se mindre/tynnere ut men veie det samme.
  5. På bildene du refererer til har jo ansiktene forandret form grunnet en ganske heavy fettreduksjon akkurat som @Akse påpeker over her. Huden har ikke blitt "strammere" fordi de har fått mer muskler. Laaaawd
  6. God og rimelig proteinpulver?

    bulkprotein.no jordbærsmak 👊🏼
  7. Rygg/nakkesmerter

    Bare å oppsøke manuellterapeut!
  8. Rygg/nakkesmerter

    I Tromsø vet jeg ikke men sjekk Google 😊 Ganske sikker på at det er nerverelatert ja uten at jeg egentlig sitter på kompetanse til å stille noen diagnose her. Iom at det sitter i rygg/nakke kan det sikkert være greit å få tatt et bilde av ryggraden din for å utelukke eventuell skiveutglidning. Om du ikke finner noen aktuelle behandlingssteder i Tromsø og plagene vedvarer ville jeg dratt tilbake til fastlegen og bedt om det. Får avvente å se om det er noen med mer peiling enn meg som svarer her. Kanskje Kjetil jeg tagga i forrige innlegg dropper innom!
  9. Rygg/nakkesmerter

    Med tanke på problematikken her med bortdovne armer, prikking og stikking høres det veldig ut som dette er nerverelatert. Iom at det vedvarer ville jeg hvertfall anbefalt deg å stoppe opp helt med treningen til du finner ut hva dette dreier seg om. Nakke og rygg er ikke noe å tulle med. Sannsynligvis er det ikke noe superalvorlig men det er best å være på den sikre siden når det kommer til skader. Om fastlegen ikke tar deg alvorlig ville jeg oppsøkt Trening og Rehab på Hasle, som drives av @Kjetil Larsen, han har hvertfall vist stor kompetanse her inne og har svaret på det aller meste av treningsrelaterte plager/skader. Eventuelt en privatklinikk om du ikke holder til i Oslo. Lykke til!
  10. Iom at han andre her ikke svarer ble jeg veldig nysgjerrig på hva symptomene du beskriver kan bety @Kjetil Larsen???
  11. Farmerwalks og shrugs er også alternativer
  12. Varianter av sidehev, pecdec flyes, statiske øvelser som hercules hold i kabel, scapular pushups og pullovers med strake armer. Blir jo veldig begrenset av å ikke kunne bøye albuene samtidig som øvelsene egner seg best på lavere vekter men noen av øvelsene over vil kanskje kunne bidra til å vedlikeholde noe 😊
  13. enkel kaloririk frokost

    2 skiver grovbrød med en hel boks makrell i tomat, toppa med majones. Suppler med en halv liter skummet eller ekstra lett og en banan og du treffer rundt 1000 kalorier. Masse proteiner og sunne fettsyrer.
×