Gå til innhold

Zmurph

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 141
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Zmurph vant dagen sist Mars 14 2017

Zmurph hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Zmurph

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag 28. jan. 1991

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann
  • Sted
    Bergen
  1. Tips til PT i Bergen

    Jeg jobber for Bergen PT Hvor i byen holder du til? Vi har ansatte på 9 forskjellige sentre spredt rundt om i Bergen.
  2. 2 splitt eller fullkroppsprogram for jente?

    Det du kan gjøre er å kjøre 3 tunge fullkroppsøkter og 2 "pump"-økter der du gjør høyreptrening på muskulaturen du vil ha ekstra fokus på. Vet Bret Contreras bruker dette mye. Eventuelt kan du kjøre underkropp/overkropp splitt + 1 bonusdag med ekstra fokus på enkelte muskelgrupper
  3. Nytt treningsprogram

    Ligger mange bra programmer her: http://fitnessbloggen.no/category/treningsprogrammer/ Det er mange som funker, så lenge du gjennomfører og jobber skikkelig med det.
  4. Du får ikke trent bakside lår noe særlig, så ville lagt til leg curls eller hip thrusts. Du trenger ikke ha flere fullkroppsprogram, det funker fint å kjøre gjennom det samme hver gang. Når du har trent lengre, f.eks etter 6 mnd, kan det være fornuftig med litt mer variasjon.
  5. Protein pulver

    Det går helt fint.
  6. Høres ut som du vil bygge rumpe. Bret Contreras er "the man" når det kommmer til det, så her er noen tips om øvelser fra han: "Based on eight years of conducting various experiments, I would recommend the following. If seeking maximum hypertrophy in the upper glutes, perform barbell hip thrusts, back extensions, cable kickbacks, band hip thrusts and single-leg hip thrusts. If seeking maximum hypertrophy in the lower glutes, perform barbell hip thrusts, back extensions, cable kickbacks, band hip thrusts and single-leg hip thrusts. Please note that these lists are identical, as these exercises consistently show the highest levels of glute activation in both the upper and lower regions. If seeking upper glute hypertrophy independent of lower glute hypertrophy, perform side lying hip abduction, cable standing hip abduction and lateral band walks. If seeking lower glute hypertrophy independent of upper glute hypertrophy, perform squats, lunges and Bulgarian split squats." Hentet herfra: http://www.fitnessrxwomen.com/training/workout-tips-advice/targeting-different-gluteal-regions/
  7. Strong Curves

    Har ikke boken, men Bret Contreras er en flink fyr! Vil tro programmet kommer til å funke veldig bra
  8. Er pt mer til hinder enn fremgang

    Tror ikke man klarer seg lenge som PT om man ikke bryr seg om kundene sine. Man tilbringer mange timer med dem, og det merkes fort om man ikke bryr seg. En PT må ha mange kunder for å kunne leve av det, og det er slik man får erfaring og blir god i faget. Det er forskjellige grunner til at folk samarbeider med en PT, men her er noen: 1. PTen har ofte brukt mangen år på å bygge opp kompetanse innen feltet sitt, både gjennom praktisk erfaring og utdannelse. Han/hun kan lære kunden om hvordan det er fornuftig å trene og spise for å få resultatet. Her er det veldig mye som folk flest ikke vet, og man lærer mange "tips og triks" med årene som gjør ting lettere. 2. PTen skal også hjelpe kunden å finne konkrete mål, ut ifra hva som er viktig for kunden. Om noen vil ned i vekt for å ha bedre selvtilitt og for å ha mer overskudd til familie og barn, kan f.eks. mål om å klare chin ups være et konkret mål som tar kunden dit han/hun vil være. 3. PTen støtter kunden gjennom prosessen. Å legge om livsstilen er veldig krevende. Å ha en dyktig coach som både støtter deg og holder deg litt i nakken kan gjøre underverker. Har litt vanskelig for å se hvordan PTen kan hindre fremgangen til noen, med mindre de rett og slett gjør en utrolig dårlig jobb. Det er heller ikke bare nybegynnere som har utbytte av oppfølging. De fleste gode utøvere innen idrett og de fleste gode trenere har egne coacher/trenere. Landslaget i styrkeløft har god peiling på sporten sin, men de har fortsatt en coach.
  9. "Supermat" er ikke noe mer næringsrikt enn andre grønnsaker, men det er forferdelig dyrt. Ville heller fokusert på å spise masse forskjellige grønnsaker, spesielt forskjellige farger. Fargen på grønnsakene sier mye om hvilke næringsstoffer de inneholder, så det er lurt å spise "fargerikt". Generelt er yoghurt, biola, ost og fermentert mat som surkål gode kilder til probiotika. Ville ikke tatt tilskudd, siden du ikke vet om du trenger det. Kan potensielt være uheldig å tilføre masse bakterier du kanskje ikke trenger. Magnesiumtilskudd er ikke så dumt, men om du har bestemt deg for å spise masse grønnsaker klarer du deg nok veldig fint uten.
  10. Støl, herre min hatt så støl...

    hvordan ser programmet ditt ut nå?
  11. Push press med kjettinger høres veldig rart ut. De må ha hengt veldig langt ned? Poenget med kjettingen er jo at noe av den skal være på bakken under deler av løftet, slik at belastningen forandres gjennom løftet. Aner ikke hva du vil oppnå med øvelsen, eller hvordan resten av programmet ditt ser ut, men du kan jo teste ut Turkish Get Up?
  12. Type 1 diabetes

    Det er vanlig å veie noen kg mer rett før eggløsning og mensen. Kroppen er ca. 70 %, og mengden svinger en del fra dag til dag. Fettvekten går ganske sakte opp og ned, så kan være litt forvirrende.
  13. Det burde gå greit å kjøre "geriljacardio" 2-3 ganger i uka. Det forbrenner ikke mye mer enn annen type cardio, og en time på mølla vil definitivt forbrenne mer. Det var lenge man trodde at du forbrant kjempemye i tiden etter intervalltrening. I senere tid har det vist seg at, selv om denne effekten finnes, så er den ganske liten.
  14. Er jeg utålmodig?

    Jepp. Du må rett og slett gå litt opp i både fett og muskler, for så å fjerne fettet. Det tar tid å få den "looken" man egentlig vil ha.
  15. Trenger litt hjelp til å starte

    det tar over 7000 kcal i overskudd å legge på seg 1 kg fett. Enten teller du feil, eller så er det bare vannvekt. Du kommer ikke til å legge på deg av å spise 2200 kcal
×