Oldman

Medlemmer
  • Innholdsteller

    174
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Oldman

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 24. juni 1958

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann
  • Sted
    Moss
  • Interesser
    Familien, barn, barnebarn, styrketrening, kardiotrening, kosthold, komponering av musikk, fotografering, filming, grafisk design,

Converted

  1. Sist fredag hadde vi besøk her hjemme, så da ble det ikke trening. Men i dag kunne jeg glede meg over en full styrketreningsøkt igjen. Det var veldig godt, og smertene har uteblitt så langt. Har vært innom et behandlingssted der sport og idrett er viktige temaer, og de fortalte at det mest sannsynlig er en nerve som er irritert, og som neppe vil slutte å gi smerte før den er behandlet. Jeg prøver en stund og ser hvordan det går.
  2. Første styrketrening etter påske og smerter i dag. Treningen gikk helt fint og det var ingen smerter mens jeg holdt på. Men jeg kjenner det i albuen nå etter treningen, selv om jeg ikke kan si om det er verre enn før. Blir spennende å se etter hvert da...
  3. Takk for svar og lykke-ønsker. Jeg skulle hatt en ordentlig gjennomgang av kostholdet, kosttilskuddet og treningsprogrammet mitt. Egentlig er jeg på leit etter en spesialist som kan tenke seg en sånn oppgave uten at jeg må "ta opp lån" for å betale det. Men jeg får prøve meg litt frem her, og se om jeg kan finne ut av det. Hilsen Bent
  4. Ja, tenker på det du skriver, men da må budsjetter regnes på nytt og en del ting droppes en stund fremover. Jeg må likevel til fastlegen min om relativt kort tid, så jeg får ta den runden først. Legen min er forresten ganske grundig og liker å utfordres ang. nye ting. Det er en veldig ok lege. Forøvrig tusen takk for at du svarte, Veronica.
  5. Aha, takker for svaret. Kanskje jeg må kontakte fastlegen min, for å få gjort noe med dette? Slik jeg ser det, er det neppe farlig å trene videre, for smertene har jo ikke gått bort pga at jeg droppet styrketrening. Jeg får se hva jeg gjør videre med dette. Fra mandag går jeg i gang å trene styrke igjen. Hyggelig at du tok deg tid.
  6. Litt vanskelig å si egentlig. Jeg har smerte i høyre albue om natten når jeg sover. Våkner stadig av at det gjør vondt. Det er særlig når jeg ligger på høyre side. Men hvis jeg legger meg på magen med armene under puta, så kjennes ikke smertene noe særlig. Og når jeg står oppreist og løfter armene, som om jeg skal legge hendene oppå hodet til en lavere person foran meg (omtrent som å løfte en kettlebell opp i nesehøyde foran meg), så gjør det ganske vondt i området mellom albuen og triceps på yttersiden. Jeg er lutter øre, men er også veldig, veldig interessert i å komme i gang med treningen igjen. Kun kardio er liksom ikke min greie. Styrketreningsprogrammet mitt ser omtrent sånn ut, ca. 60 minutter: 10 min. HiiT på trimsykkel som oppvarming/fettbrenning 20 Dips mellom 2 stoler x 3 (egenvekt) 30 Nedtrekk med strikk x 3 (Abilica sort strikk) 30 Facepull med strikk x 3 (Abilica sort strikk) 15 Bicep curl med hantell x 3 (20 kg) 15 Benkpress med curlstang x 3 (35 kg) 30 Situps x 3 20 Sidehev med hantell x 3 (10 kg) 10 min. HiiT på trimsykkel som fettbrenning Ikke noe tungt program akkurat, og jeg ønsker meg et tyngre et. Egentlig burde jeg jo snakke med en PT og kosthold-/kosttilskuddsveilleder, som kunne hjulpet meg gjennom forskjellige faser frem til jeg følte meg trygg og fornøyd. Jeg er jo oppi årene, nærmer meg 60, men har som mål å trene mye, spise sunt og møte alderdommen på en atletisk måte. En av mine inspirasjonskilder er Ed Cook (Link), populært kalt Super Oldman eller bare Pops på gymmen i USA. Han slet med omtrent det samme som meg da han var i 50-årene, med litt overvekt, passe dvask og usunn. Og så etter en tur til legen, bestemte han seg for å ta grep. Klikk gjerne på linken, så ser du omtrentlig hva jeg ønsker selv.
  7. Hei. Takk for svar, men jeg tror nok ikke det er dette jeg kjenner, ser du. Det er mest konsentrert rundt albuen, med litt smerter mellom biceps og triceps. Og de andre symptomene kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt. Hilsen Gamlefar
  8. Er det noen som kan gi meg råd ang. smerter i albue, biceps og triceps - etter trening? Jeg får altså ikke smertene når jeg trener, men etterpå. Egentlig er det en konstant smerte. Jeg regnet med at det var en vanlig tennisalbue og har holdt armen i ro i en del uker og har bare trent kardio på sykkel og situps, samt gått turer. Jeg har også gjort tøye-øvelser for tennis-albue. Men det ser ikke ut til at noe hjelper. Smertene er like kraftige som for 3 uker siden, så jeg vurderer å begynne styrketrening igjen. Er det noen som kan gi meg noen råd om dette..? Hilsen gamlefar
  9. Hei mister. Først og fremst - du er ikke alene om å ha det slik du beskriver. Men en ting som kanskje ikke så mange tenker over, er at jo eldre en blir, jo vanskeligere blir det. Altså, det er ikke noe problem å trene og sånt, men kroppen blir litt vanskeligere å trene jo eldre vi blir. Har visst noe med cellefornyelsen og gjøre. Selv nærmer jeg meg 60 og har slitt med overvekt i noen år. Nå trener jeg 5-6 dager pr. uke og veier 10-12 kg mindre enn da jeg begynte. Har prøvd alt fra lavkarbo (LCHF og LCMF) til 5:2 dietter uten de store resultatene. Det er kun en ting som gjelder, og det er å endre kostholdet til et sunnere. Brus og godterier (salt og søtt), ødelegger helsa. Men om det har gått litt langt, så er det fort gjort å nærme seg en insulinresistent tilstand, og da hjelper det knapt å spise lite uten at du legger på deg (iflg. legen min). Kort oppsummert så endret jeg kostholdet drastisk og begynte å bevege meg minimum 30 minutter hver eneste dag. Spaserturer hjelper veldig mye, men en trimsykkel er også bra. Når det gjelder kostholdet, er det avhengig av helsa di og eventuelle problemer i så måte, men jeg har selv hatt et hjerteinfarkt og er operert. Legen min ga meg en 4 ukers diett der jeg avstod fra alle typer kornprodukter, alt som heter meieriprodukter, alt av søtstoffer, alt av pasta, ris og grønnsaker som vokser under jorda, samt frukt. Jeg kunne spise omtrent så mye jeg ville av fisk, kjøtt og fugl, grønnsaker som vokser oppå jorda, litt nøtter hver dag og litt bær. Jeg gikk turer og satte meg på trimsykkelen hver dag i 30-45 minutter. Etter 4 uker veide jeg 6 kg mindre, og endret kostholdet litt, med en brødskive hver dag med pålegg og en "sprekkedag" i uken. Etter 4 nye uker, hadde jeg gått ned ytterligere 5 kg, og var i langt bedre form. Men det er selvsagt vanskelig å holde på slik i lengden om en er vant med brus og sånt da, så det kan nok være inspirerende å snakke med legen om kostholdet, måle kolesterolet og få råd, i tillegg til å enten begynne å trene på egenhånd eller gå på et treningssenter og gå for et program som forbrenner overskuddsfett. Jeg ønsker deg veldig mye lykke til.
  10. Hvordan smakte de XXL-pannekakene?
  11. Satte punktum for Punctum og byttet navn til Oldman. Det er jo det jeg er.

  12. Fra dvask 56-åring med pondus til stram og blid kar

  13. Samme her, har ikke noe konkurransemål, men følelsen av velvære ved å kunne gå i bar overkropp og ha en stram mage og bittelitt mer muskler enn en gjennomsnittelig kokt spagetti er det som gir meg lysten til å komme igang igjen. Når mine pupper og mage beveger seg på samme måte som konas bryster, er det noe feil her. Og å høres ut som en trailer som lufter bremsene ved parkering, er heller ikke spesielt hyggelig. Nei, la oss holde denne tråden aktiv, så flest mulig blir inspirert av Linjemannen.
  14. Tusen takk Linjemannen, nå går jeg i gang med treningen igjen, takket være ditt innlegg, som inspirerte meg. Jeg er eldre enn deg og langt utenfor interesseområdet til de alle fleste her, som helt sikkert synes slike som meg er en gammel geit. Vel, jeg har gått ned 10 kilo siden i april i fjor. Nå skal jeg ned 10 kilo til, og formen skal opp.Det blir helt supert. Når man har passert 50, er det viktigere enn noen gang å trene. Takk igjen.
  15. Godt i gang med trening igjen. Det hjelper at vekta viser -14 kg siden i mai. :)