Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 20. juli 2017 in all areas

  1. 8 likes
    Det er enkelte brukere her som gjør det verdt å fremdeles henge her og som poster ting som jeg gleder meg over, som f.eks. @Smileyvero, @HenrikWL og @SamGold, så jeg gir meg ikke riktig enda
  2. 6 likes
    Å revitalisere forumet vil jo kreve at man greier få gamle/nye brukere til å delta, og jeg vet ikke helt hvordan man skal gjøre et nå vilt upopulært forum attraktivt? Jeg har funnet flere subredditer som tilbyr godt innhold, lite idioti og masse aktivitet, så, selv om dette er et fint sted, med 10-15 flotte brukere (😁), kan det hende at dette forumet ikke helt er verdt hostingutgiftene. Han selverklærte skinnyfat-duden som lager endeløse tråder, aka den eneste aktive brukeren, vil nok måtte spørre om råd han ikke tar imot andre steder, men jeg kan leve med det.😂
  3. 2 likes
    At en PT automatisk er kunnskapsrik og dyktig på dette feltet er en sannhet med store modifikasjoner. Majoriteten av de som driver på noenlunde seriøst innen styrketrening/kroppsbygging er nok i all hovedsak selvlærte. De som har tid og vil bruke penger på det benytter seg av coach/PT osv. i perioder, men det er ingen nødvendighet. Du er inne på det samme selv: Det er begrenset med tid ila. en uke og ila. et år du bruker sammen med PT`en din, med mindre du er rik og kan lønne en ekstra dyktig person for å ha deg som sin eneste kunde. Å bli "God" på dette krever mange år med prøving, feiling, igjen og igjen, man suger til seg kunnskap hele tiden, man prater med folk, man søker på nettet, man ser videoer. Hele emnet kroppsbygging/fitness/styrketrening er et gigantisk selvstudie. De mest kunnskapsrike menneskene jeg kjenner til på dette feltet har aldri vært utdannet PT. En PT kan for nybegynnere være nyttig, det skal jeg ikke benekte, spesielt om man ikke har venner med erfaring man kan trene med og lære av. Tenker da spesielt på det å lære seg best mulig teknikk i forskjellige løft osv. Men som en annen en er innpå: Over det lange løp har det neppe noen hensikt. Man må huske på at en PT i all hovedsak er kommersiell. Han ønsker å selge sitt "Produkt" og da er det naturlig at disse alltid fremhever viktigheten av å bruke PT for å lære seg styrketrening og kroppsbygging. Men sannheten er at en PT ikke besitter kunnskap på dette feltet som ikke er tilgjengelig for alle å lære gratis på internett og på gymmet og på kjøkkenet. I en debatt på norwegian athletic forum var det en PT som svarte en nybegynner som i en tråd spurte hva slags splitt over 4 dager han burde kjøre. PT`en ønsket å selge han en "Bra 4-splitt for 1500 kroner. Akkurat som om man ikke vil finne den samme 4-splitten gratis på 1000 nettsider ! Samme PT anbefalte en annen person i en tråd å lage seg hjemmelaget gainer med 7-8 råe egg og litt kunstig søtning, det var billig og enkle 12-1300 kalorier.. Han fikk svar på tiltale og svarte med at et egg inneholdt 146 kalorier.. Korrekte er vel 146ish kalorier pr 100 gram. Dette var han som PT og selvsagt ekspert på området altså ikke klar over. Vær kritisk. Mesteparten av kunnskapen på dette feltet må du uansett tilegne deg selv.
  4. 2 likes
    Bare for å presisere hva jeg mente- jeg er ikke uenig med deg (illustrert med sitat fra meg selv fra tidligere i tråden ) : å bruke ordet "sunt" er så tricky, siden en objektiv, allmenn definisjon på hva det er ikke eksisterer, sånn utover ren ordboksdefinisjon. Det jeg mente var at proteinbarer ikke er "sunt" som i at de er så gode for kroppen at en kan likestille dem med ordentlig mat av gode ingredienser. I likhet med alt annet man kan spise er de jo ikke i seg selv fetende eller slankende, siden logikk. Men, for min del utgjør det en veldig markant forskjell både på grad av metthetsfølelse og hvordan jeg har det (energinivå, generell velvære), om jeg lar 650 av dagens kalorier om dagen komme fra tre questbarer i stedet for samme antall kalorier fra cottage cheese eller en solid middagsporsjon, i alle fall over tid. Dette har selvsagt mye med at proteinbarer er energitette i forhold til, vel. Kylling eller cottage cheese. Så, uten å forsøke å argumentere videre når jeg ikke er uenig i påstanden- man kan jo fint rase ned i vekt og få i seg grei sammensetnig av makronæringsstoffer selv ved å kun leve på proteinbarer. Men jeg ville hatt det ganske jævlig på en sånn diett. Men som nevnt over, også det som ikke er direkte sunt, eller sånt som er direkte usunt, er jo helt uproblematisk å få i seg, i rett mengde. Men hvis folk ser på en vare som så "sunn" at de overdriver inntaket og heller spiser det enn ordentlige måltider, kan det være uheldig. Det kan også gå helt fint.
  5. 2 likes
    Hei Beklager ekstremt seint svar, jeg har hatt ferie. Foreløpig er det ikke planer om å gjøre noe mer med forumet enn å ha det som i dag, og selve nettsiden er jo dessverre lagt ned. Men det kan jo hende det skjer noe på et senere tidspunkt, det vet jeg imidlertid ingenting om foreløpig. Hanne Mari
  6. 2 likes
  7. 1 like
    Poenget mitt var at TS nok ikke har ligget så lavt på kaloriinntaket som han tror. Å telle kalorier er et tveegget sverd, for det er fryktelig lett å gjøre feil og bli forvirret.
  8. 1 like
    Fullfett kokosmelk linfrø banan kakao + sjokoprotein hirse eller havregryn kesam eller yoghurt nøttesmør ==kjør i blender l tykk smoothie! (Litt olje, som feks udos choice eller cocosa kan også tilsettes for mer kcal)
  9. 1 like
    best pre workout Liste over de beste pre-workoutene i Norge ^
  10. 1 like
    Jeg tipper vel heller at det handler om punkt 3 der: at du undervurderer hvor mye du spiser. For det første er ikke nødvendigvis MyFitnesspal og disse så veldig nøyaktige, for det andre så kan det tenkes at øyemålet ditt er litt ukalibrert og du feilbedømmer vekten av det du spiser, og for det tredje kan det tenkes at du ikke nødvendigvis fører opp absolutt alt du spiser selv om du tror det. Hadde du faktisk ligget på 1600kcal i ukesvis, hadde du sett sånn her ut: "Starvation mode" slik det snakkes om i fitnesskretser (at du kan spise nesten ingenting og fortsatt ikke gå ned i vekt) finnes ikke. Spiser du lite mat vil du gå ned i vekt. Går du ikke ned i vekt spiser du for mye mat. Det finnes ingen gråsoner, usikkerheter eller mystiske mekanismer her.
  11. 1 like
    havregryn, med egg i og banan, blåbær og mandler som topping
  12. 1 like
    Nei, tvert imot. Styrketrening er som regel oppkvikkende. Et skudd i mørke, men jeg ville heller tippet at det har noe med kostholdet å gjøre.
  13. 1 like
  14. 1 like
    Varianter av sidehev, pecdec flyes, statiske øvelser som hercules hold i kabel, scapular pushups og pullovers med strake armer. Blir jo veldig begrenset av å ikke kunne bøye albuene samtidig som øvelsene egner seg best på lavere vekter men noen av øvelsene over vil kanskje kunne bidra til å vedlikeholde noe 😊
  15. 1 like
    Hei! Nå til uka skal jeg ha en halvtimers konsultasjon med en personlig trener, og jeg lurer på hva jeg skal spørre om? Det er en gratis konsultasjon for "de som er interesserte i hva en personlig trener kan gjøre for dem". Tenker da at jeg må ha noen spørsmål klart, sånn at jeg kan gjøre mest mulig av tiden jeg har, men vet ikke helt hva. Har trent før, mens for det meste kardio og intervalltrening med kroppsvekt og noe vekt. Har vært borte fra trening i 1 1/2 år, og har de siste ukene begynt med trening med vekter 3 ganger i uka. Målet mitt er å gå opp i vekt og øke muskelmasse. Tenker å spørre henne om planen jeg bruker passer bra, evnt. hva jeg burde gjøre annerledes for å oppnå best mulig resultater. Hva tenker dere det er best å stille spm om? Noe dere selv kunne ha fått mye nytte av når dere først startet med styrketrening? Jente, 20
  16. 1 like
    Jeg ser ikke poenget med at du SKAL spise "rent" og sundt hele tiden. Så lenge kalorinivået i løpet av en dag går i minus vil du gå ned i vekt. Begynner med en gang med trening, det er ikke noe å vente på. Jeg mener at du kan spise det du vill hver lørdag uten at det skal være et problem. Uten denne dagen er det lettere å skli ut resten av tiden. Lykke til!
  17. 1 like
    2 skiver grovbrød med en hel boks makrell i tomat, toppa med majones. Suppler med en halv liter skummet eller ekstra lett og en banan og du treffer rundt 1000 kalorier. Masse proteiner og sunne fettsyrer.
  18. 1 like
    "Smerte" iform av nybegynner-stølhet/treningsverk er helt normalt. "Smerte" som følge av skade er ikke normalt, da bør du få kyndig hjelp og den gis best i real life ikke på internett. Det er også helt umulig å si uten å vite mer om deg. Uansett er dette også noe du får best hjelp til i virkeligheten, f.eks av en PT eller noen på gymmet ditt du kjenner som er erfaren. Generelt sett bør du starte lavt, terpe på teknikk MASSE og etterhvert øke vekten. På noen øvelser som markløft og knebøy er dette enda mer kritisk enn på andre, men det er en grei huskeregel over hele linja. Ihvertfall så lang tid at du greier å gjennomføre alle settene dine. Personlig er jeg fan av intensiv trening og relativt korte pauser (Varierende utifra hvilke øvelser jeg tar)
  19. 1 like
    Ta en titt på denne. Du bør ligge i kalorioverskudd, da du er undervekt slik du beskriver. Puppene blir ikke mindre av trening og rumpa blir strammere selv om du ligger i kalorioverskudd.
  20. 1 like
    "Supermat" er ikke noe mer næringsrikt enn andre grønnsaker, men det er forferdelig dyrt. Ville heller fokusert på å spise masse forskjellige grønnsaker, spesielt forskjellige farger. Fargen på grønnsakene sier mye om hvilke næringsstoffer de inneholder, så det er lurt å spise "fargerikt". Generelt er yoghurt, biola, ost og fermentert mat som surkål gode kilder til probiotika. Ville ikke tatt tilskudd, siden du ikke vet om du trenger det. Kan potensielt være uheldig å tilføre masse bakterier du kanskje ikke trenger. Magnesiumtilskudd er ikke så dumt, men om du har bestemt deg for å spise masse grønnsaker klarer du deg nok veldig fint uten.
  21. 1 like
    http://i.imgur.com/tUUamQc.gifv Hører egentlig til i fete rutiner-tråden, men… 🤣
  22. 1 like
    Jeg ser du er ute etter et sunt kosthold, men du nevner ingenting om næringsrik mat. For meg er et sunt kosthold hvis du får i deg alle vitaminene og mineralene slik at blodtrykk, kolesterol ++ er på riktig side av referanseområdet. Å spise kun 1 kilo brokkoli om dagen for å "fylle opp" magen er nødvendigvis ikke sunt. Også er jeg av den typen at jeg er mer fan av å øke aktivitetsnivået enn å redusere matinntaket for å holde vekten. Et tips kan være å lage en kostholdsplan, slik at du ikke sklir helt ut. Du nevner jo det at noen dager er du langt under det du trenger og noen dager er du langt over av det du trenger av kalorier. Struktur, rutiner, disiplin. Jeg har ikke så mye annet konstruktivt å komme med (:
  23. 1 like
    Det er klart at med litt lavere vekt klarer du å gå dypere - men så er det også sånn at det ikke eksisterer noen universal fasit for dybde i knebøy, hvor dypt man bør gå kommer helt an på formålet med øvelsen.
  24. 1 like
    Ja og nei. Du som har vært i form tidligere, vil høyst sannsynlig kunne gjøre dette i en gitt periode, gå ned i vekt mens den nåværende styrken din går oppover, inntil et visst punkt. Akkurat det har jeg opplevd selv, for et par år tilbake hadde jeg et drøyt halvår som jeg brukte på å forfalle (En sofaperiode etter en trafikkulykke som ble langt langt lengre enn det som var nødvendig) på 95 kg kroppsvekt den gang hadde jeg en 3RM i benkpress på 165kg, jeg forfalte til like unde 110kg og hadde en 3RM på 135 når jeg starta opp igjen på 110 kg kroppsvekt, og på 100 kg kroppsvekt flere måneder etter hadde jeg en 3RM på 170. Det er motiverende, og en real kickstart for enhver person som har forfalt men som har et visst treningsgrunnlag som bakteppe. Så er det sikkert individuelle forskjeller osv men de fleste jeg kjenner til som har holdt på med dette i noen år har hatt en eller flere perioder hvor de har vært ute av form og opplevd så og si det samme.
  25. 1 like
    Kult med video. Jeg er ingen PT, men kanskje kanskje kanskje jeg hadde prøvd å ta av litt og gå litt dypere? De er vel pittelitt over 90 grader. Men det ser ut som du har fått mye ut av dem likevel ;-)
  26. 1 like
    Hei. I din første post står det at blodprøven blir sendt til St. Olavs hospital og Forskningsparken i Oslo. I neste innlegg blir det henvist til Vitas.no og at de jobber for universitetet i Oslo. Som bevis for seriøsitet vises det til at Vitas registrert på NASDAQ. I tredje innlegg kommer det fram at BioActive Foods står bak og at de kan tilby en olje som har gjort mirakler for LSK i 2008-09. Skulle kanskje tro at resten av eliteserieklubbene etter hvert har tatt produktet i bruk, men rask googling gir ikke noe resultat. Mail fra St.Olav sier at en test er utviklet i samarbeid med dem, men ikke hva den analyserer, ikke hvilken nøyaktighet den gir eller hva resultatene kan brukes til. Dette er det BioActive Foods som står for. De har egen forskningsavdeling som dokumenter deres egne resultater, og som de har egeninteresse av å fremstille i et godt lys. Kjære Adrian. Du er en ung ubefestet sjel. Vil foreslå at du konsentrerer deg om Cellokarrieren og overlater sjarlatanvirksomheten til voksne folk. Med ønske om en fortsatt bekymringsfri ungdomstid!