Gå til innhold

Vinnerliste


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 23. sep. 2017 i alle områder

  1. 4 liker
  2. 3 liker
    Ser ikke noe problemer med å kjøre dette annenhver dag. Kanskje han fyren du snakker om som mener at dette er "lite trening" har mange andre klienter som boler seg og trener hver muskelgruppe 2 timer per dag.
  3. 3 liker
    Litt off-topic, men hva var så fantastisk med dette treningsprogrammet at du betalte masse penger for det?
  4. 2 liker
    Jeg har sett på flere programmer menno har mekket for noen av sine klienter. En del av de ligger tilgjengelig her på forumet. Kan nevne tiwas, therese og sigvar (veit ikke hva han heter her). Menno tror jeg satte opp 7x helkropp i uka på therese, 6 på de andre. Nina Ross satte han visst på 2x dagen, 7x uka med helkropp. Så sammenlignet med disse... som menno anser advanced, trener du "lite". Generelt er mitt inntrykk at menno setter opp svært høy frekvens på både treningsøktene og frekvens per muskelgruppe. Det har jo sin naturlige grunn i at dersom du skal nå et høyt nok volum med å trene 1 øvelse per muskelgruppe per økt, så må du ha høy frekvens. Menno setter vel gjerne opp sine program som øvelse 1a/1b/1c osv, slik at du supersetter f.eks bøy, benk og nedtrekk (en fordel med helkropp). Når det er sagt forstår jeg ikke poenget med å benytte seg av menno sine tjenester hvis du: 1. ikke ønsker å følge opplegget hans 2. ønsker å dedikere penger, men ikke tid til styrketrening Menno har vel sagt noe såpass corny som at enhver person kan oppnå sitt maksimale potensiale i løpet av 2-3 år med trening. Han er vel heller ikke av den oppfatning at volumet i løpet av en løftekarriere MÅ økes lineært fra lavt til høyt i takt med fremgang (fra lowest dose response og next). Hvis du ikke deler hans oppfatninger bør du derfor avstå fra å betale for tjenestene hans.
  5. 2 liker
    Jeg har et lignende problem. Jeg tjener så sykt mye penger, men har gått tom for ideer til hva jeg skal bruke pengene på. Har liksom kjøpt alt jeg har lyst på. Noen andre som har opplevd lignende?
  6. 2 liker
  7. 1 liker
    Og kundene setter stadig nye rekorder i muskelvekst og har aldri fått så mange ligg? Det er alltid greit å være skeptisk til kostholds- og treningsråd fra folk som har en sterk økonomiske motivasjon til å anbefale det de anbefaler.
  8. 1 liker
    Nå har karbo-Børge blitt Zero Carb-Børge. Og sales pitchen er den samme som på de ørten andre diettene: sultfølelsen og fettprosenten har aldri vært lavere og overskuddet har aldri vært høyere.
  9. 1 liker
    Denne uken har vært rimelig tung. Tror jeg kommer til å trappe ned volumet fra og med neste uke, så sant jeg ikke føler meg mer opplagt til neste økt. Har stor viljestyrke, så det er ikke problematisk å gjennomføre øktene. Men, jeg frykter at det er mer enn jeg har godt av. I tillegg tar det litt mye tid. Liker egentlig programmet, så tror jeg kommer til å fortsette med det, men redusere noe på mengden. For min del er det logisk at personer har ulik treningstoleranse og at man derfor ikke bare kan kjøre på med et gitt volum for alle. Dette har både med gener og hormoner å gjøre. Det er en grunn til at man med bruk av AAS har langt høyere treningstoleranse enn uten. Men slik jeg tolket Menno var det nesten gitt at jo mer volum/trening, jo bedre og ferdig med den saken. Vet selv at jeg ikke er en testosteronbombe, selv om verdiene mine er godt innenfor normalen i dag.
  10. 1 liker
    Har du en mistanke om at treningen du nå bedriver er for tung og at mengden er for stor, hvilket jeg har inntrykk av at du har - så er den mest sannsynlig det. Når det er sagt er det umulig å kunne gi noe godt svar på dette uten å ta andre faktorer enn settXreps&antall-øvelser med i beregningen. Intensiteten (er det lett eller tung trening?), er det implementert deloads, hvordan er fokuset på energioverskudd i en slik treningsperiode - og så kommer utøvers nivå og individuelle tilpasninger og behov for å oppnå fremgang i tillegg. Og dette er på ingen måte noe en web-coach kan svare deg på. Gir han deg en "garanti" for fremgang er han mest sannsynlig svært interessert i å selge. Jeg er selv web-coach og i tillegg personlig trener, og er det noe jeg har lært for lengst, både på andre og på meg selv, så er det å holde seg noenlunde innenfor de forskningsbaserte grafene for mengde, volum og intensitet, og deretter ta hensyn til individuelle tilpasninger når man blir kjent med kunden. Det klassiske ved fremgang er ønsket og trangen til å skru ytterligere på volumbryteren i den tro at fremgangen kommer til å bli enda større - det er helt naturlig å tenke slik, men er desverre i altfor mange tilfeller helt feil. Kjør på og teste selv - beste lærdommen som finnes det. Lykke til
  11. 1 liker
    En av de mest klassiske fellene man kan gå i er å trene "for mye". En annen klassiker er å tukle med ting som fungerer. Her kan det høres ut som om du er på vei til å gå rett i dobbeltfella, men det er jo bare å prøve, eventuelt feile og deretter ta lærdom av det. Se faresignalene ved for mye eller for tung trening så tidlig som mulig: Småvondtere i sener og ledd dukker opp, fremgangen bremser, en gryende følelse av å grue seg til tunge løft eller treningen generelt. Min personlige erfaring er, at om man drar fra trening med en følelse av å ha lyst til å kjøre et sett til - da er man ofte på rett vei mengdemessig. Man ivaretar da også suget etter å komme seg tilbake på trening neste dag. Styrketrening er i stor grad en overskuddsidrett - ikke motsatt, men desverre er det altfor mange som kjører seg selv helt ned, hver økt.
  12. 1 liker
    Jeg syns nå det virker helt ok, for min del ser det ikke ut som ett veldig stort volum. Du må tenke arbeid per muskelgruppe, ikke totalt arbeid. Så i løpet av en trening så har du kanskje ikke løfta så veldig mye på feks skuldre. Beina tåler jo også mye mer juling. Høy treningsfrekvens har jo vist seg å produsere veldig gode resultater, man gjør mindre hver økt, men oftere. Hvis man da treffer med volumet i forhold til restitusjon så er jo høy frekvens i og for seg bedre. Med tanke på oftere stimulering av proteinsyntesen. Proteinsyntesen peaker etter ca 24 timer, og er nesten tilbake til normalt etter +-36 timer, så optimalt vil man jo trene akkurat nok til at man er restituert ferdig etter 36 timer, for så å begynne på nytt. Men nå vet jo ikke jeg hvor mange sett/reps du har, og hvilke belastninger du løfter på, og treningsbakgrunnen din osv. Høyere frekvens under diett er nok kanskje bedre, nettopp fordi man kan ha mindre volum hver økt, men flere økter, som gjør det lettere for kroppen å hente seg inn når kroppen allerede er på underskudd. Men vitenskapen bak det er jeg ikke 100% sikker på. Men en lett måte å sjekke det på er jo bare å regne ut totalvolumet ditt på en uke med ditt gamle treningsprogram, og totalvolumet ditt på en uke med Menno. Så ser du jo fort hvor mye/lite som skiller.
  13. 1 liker
    Dag 1: 1 ) Markløft fra matte 2 ) Benkpress 3 ) Bulgarske utfall 4 ) En-fots hip thrust 5 ) Pull ups 6 ) En-fots legg-hev 7 ) Shoulder-pulls (face pulls) 8 ) Sidehev Menno style 9 ) Bayesian curl 10 ) En-fots lår curl Dag 2: 1 ) Knebøy 2 ) Enarms Arnold press 3 ) Chins 4 ) Glute-ham raise 5 ) Benkpress med manualer 6 ) Overhead shrug 7 ) Bayesian fly 8 ) Triceps extension 3-5 sett på de fleste øvelser, med noen få unntak hvor det er 1-2 sett. Liker programmet forsåvidt ganske godt, men føler det blir litt mye trening, både med tanke på kropp og fritid. Men, jeg har økt forsiktig i styrke siden jeg startet og gått ned i fettprosent, så det virker å fungere.
  14. 1 liker
    2 timer+ fire ganger i uka høres heftig ut! Hvor mange øvelser har du per dag?
  15. 1 liker
    Nei du er ikke avhengig av proteintilskudd. Nei du klarer ikke å bevise det med forskning. Bare broscience. Tviler også på at det er proteinpulveret alene som gir deg kviter. Kviser er vanligvis hormonrelatert.
  16. 1 liker
    En kilo fett er større i volum enn en kilo muskler. Kan det være at fett/muskel-ratioen har forandret seg? At du har gått ned i fett men lagt på deg tilsvarende i muskler. Da vil man kunne se mindre/tynnere ut men veie det samme.
  17. 1 liker
    Grunnen til at mange gjør dette, er at de sliter med lockout. Underliggende årsak til lockout problematikk er som regel at hofta tucker under, slik at posterior bekkentilt oppstår. Det er ingen grunn til å overekstendere. Mild ekstensjon, så fremt hofta (bekkenet) ikke tucker under, er greit. http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3944
  18. 1 liker
    Nå syns jeg høyden var mer skremmende enn vekta til trådstarter (uten å gå til personlig angrep). Være stuck på 170 må være helt forferdelig " Spiser sunn mat, men også ganske mye mat, spesielt på kvelden. Da kan det godt hende at 4 brødskiver med skinke /cottage cheese og 2 knekkebrød med skinke + melk og proteinbar går ned i magesekken. " Altså, m8. Det her er et vanlig måltid for de som prøver å bygge. Spist 4 slike måltider om dagen så kommer du til å vokse mer.
  19. 1 liker
    Jeg blir så glad når jeg leser dette. Elsker når folk har skjønt det
  20. 1 liker
    Forresten, de youtube- folka du nevnte her er "youtube- natties" som gjerne cruiser/blaster på rundt et gram hormoner i uka. Du trenger ikke å bli sur på meg at de juger til deg og du tror på dritten de spyr ut. Riktig teknikk og full ROM er selvfølgelig viktigere enn å løfte mest mulig. Så det har jeg erfaring med. Men at man kan "tenke seg" til muskelvekst blir bare kleint for min del.
  21. 1 liker
    Haha! Hva er dette for noe kvasimacho tull ? Minner meg om en ute på byen en gang for 15-16 år siden som utfordret alle til å slåss med han fordi han nettop hadde fått opp 120 i benkpress
  22. 1 liker
    Tenk deg å betale for et treningsprogram.
  23. 1 liker
    Fantastisk! Jeg har bestilt TO pakker, så nå kommer jeg til å gå ned 10-24 kg på 4 uker!
  24. 1 liker
    Dette var en røre av bullshit info og bullshit tilskudd. 5-12 kg på 4 uker ? Hvilke hemmeligheter selges her for 3000 kroner som ikke allerede er basic knowledge for den som ønsker seg ned i vekt ? Svaret er ingen, null, niks, nada. 12 kg på fire uker iform av en slik "mirakelkur" vil for de fleste innebære hovedsaklig vanntap, og sannsynligvis også muskelmasse. Sjansen for at noen ender opp lettere men "feitere" iform av høyere fettprosent grunnet tap av muskelmasse er høy, og enda høyere er sjansen for at folk vil rase opp i (vann)vekt igjen når de begynner å spise normalt igjen. Kaloriunderskudd og et fornuftig kosthold med en kalorisum tilpasset ønsket vektnedgang er det eneste som er nødvendig for å gå ned x antall kg over en gitt periode. Vitaminer og aminosyrer ? Ubrukelige tilskudd, du får i det nok av disse tingene om du har et normalt kosthold. "Det er mange idrets utøvere Fittnes folk som bruker samme produktene også" Mer bait ! Det er ikke noe argument i det hele tatt. Det finnes ufattelig mange kunnskapsløse "Fitnessfolk" som inntar dyre men ubrukelige tilskudd, gjerne fordi de blir sponset, men også fordi de tror det har noen effekt. Og dårlig søvn og konsentrasjon? Vet du overhodet hvordan denne dynamikken fungerer? Hvis man sliter med søvn og konsentrasjon vil enhver diett som tar deg ned oppunder 12kg på fire uker forverre disse symptomene. Kaloriunderskudd stresser kroppen, ekstremt kaloriunderskudd stresser kroppen ekstra. Under ingen omstendigheter vil dette hjelpe på dårlig søvn. Ikke når det kommer under et fancy navn med noen fancy tulletilskudd på toppen heller. Slutt å prøv å lur og tjene penger på folk som har lyst ned i vekt. Du burde garantere for pengene tilbake om de 12 kgene ikke ble VARIG av i minst et halvt år etter denne tullekuren. Men det gjør du selvsagt ikke !
  25. 1 liker
    Jeg skal ærlig innrømme at jeg har kjøpt en badeshorts og en joggebukse der. (Og jeg er fornøyd). Kort fortalt er det fashion- treningstøy. Du kan like godt kjøpe en joggebukse der, som en 2XU treningstights et annet sted. Jeg føler det er litt overpriset, men det koster litt å være wannabe zyzz.
  26. 1 liker
    Fordi når det henger 100+kg i armene dine skal ryggen din helst være stiv som en bjelke. Når fitness-bros lener seg tilbake slik som det der ekstenderer de korsryggen under ekstrem belastning, noe som er blant det dummeste du kan gjøre. Ideen kommer fra cuet "å skyte hofta frem i stanga" (som er et godt cue), men så har Internett omtolket dette til "len deg tilbake som en retard". Go figure… Edit: det bildet var ikke så ille, ved nærmere ettersyn. Det kan tenkes han gjør det riktig, måtte sett en annen vinkel.
  27. 1 liker
    Det er ikke noe mer praktisk enn å spise grønnsaker. Folkeopplysningen gjorde ett forsøk på Spirulina, og fant overraskende nok ut at det vil gi deg mer nytte og spise litt kål hver dag. Kål, som man får til 6kr/kg, kontra spirulina til 1300kr/kg. Supermat er ikke noe fantastisk produkt som gjør underverker mer enn andre grønnsaker, men det er ett fancy navn, det høres lukerativt ut. Det er nok mer enn psykologisk effekt basert på at tror på produktet, og derfor innfris også forventningene som er plantet i deg angående produktet.
  28. 1 liker
    Du er ikke noe nybegynner nei? Hvorfor trenger du bekreftelse fra andre om at du trener riktig da? Den "psykiske" delen av treningen er bare broscience for meg. Sykt kleint når jeg hører gutta mumbler på gymmet "I command you to grow" for hver rep de tar.
  29. 1 liker
    Cottage cheese med bær. Bær har nesten like lite kcals som grønnsaker. Bønner og linser er også undervurdert. De har mye fiber, og litt protein som hjelper på mettheten. Spiste selv 700g rosenkål og 2 kyllingbryst til lunsj. Mettet bra
  30. 1 liker
    Stek opp en pakke med fryst scampi (500 G fryst) Kutt opp en hel rød chilli( hvis du liker det litt spicy), bland inn med frisk koriander og press over en halv lime. Kan la det stå i kjøleskapet en time eller to om du har tid for at smakene skal sette seg litt. Stek så halvparten raskt og ta det ut av pannen, tilsett andre halvparten og stek det. Tilslutt heller du alt i pannen og presser ut ønsket mengde lime av siste halvpart med lime over scampien og blander inn det. "server" gjerne på en seng av ruccolasalat. (ca) Totalt næringsinnhold (inkludert scampi, en chili, lime, koriander og ruccola): (500 gram fryst scampi blir ca 300 gram ferdig stekt) Kcal: 238 (65 kcal/100 g i scampien) Fett: 3 gram Protein: 47 gram Karbo: 4 Gram
×