Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. Usymetriske brystmuskler

    Absolutt alle mennesker er asymmetriske. (Men noen mer enn andre) Så vidt jeg vet klarer du aldri å bli kvitt disse forskjellene, men om du trener og øker total muskelmasse vil det bli mindre synlig....
  3. I dag
  4. leggmusklatur

    Etter en operasjon for snart to år siden, mistet jeg en god del muskler i venstre fot, og leggmuskelen er idag 4 cm smalere enn høyre fot. Sliter med at jeg har smerter i bakre legg på høyrefot da jeg antakeligvis belaster denne mye mer enn venstre fot. Leggmuskelen er veldig stram og ankelleddet har ikke samme mobilitet som venstre. sover med en Strassburgsokk i håp om at dette skal hjelpe litt. Hvordan kan jeg trene opp venstrefoten slik at den blir tilnærmet lik høyre? har gjort tåhev siden jeg var ferdig med gipsen, men har ikke hjulpet så mye.
  5. I går
  6. Jeg har trent styrke av og på i rundt fire år, men har siden sommeren i år lagt litt mer arbeid i det med å spise ordentlig og trene oftere. Jeg trener fire ganger i uka, med to forskjellige program. Jeg trener bryst via to øvelser, 1) benk med manualer og 2) skråbenk med manualer. Jeg har en litt skjev brystkasse som gjør at venstre del stikker litt lengre ut en høyre (jeg tror venstre delen er der den skal være, og at høyre del er klemt inn litt). Dette har vært sånn hele livet. Som tittelen sier har jeg altså usymetriske brystmuskler, høyre bryst (dominant arm) er mindre (eller ser mindre trent ut) enn venstre bryst. Er det noen måte jeg kan jevne dette ut på? Eller er det bare sånn pga brystkassa?
  7. Styrketrening og matplan

    Supert! Tusen takk.
  8. Deaktivere/slette konto

    Hei. Kan du slette min konto?
  9. Styrketrening og matplan

    http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Evt dette
  10. Styrketrening og matplan

    Hei, jeg kan gi deg en liten pekepinn, men må understreke at jeg IKKE er faglig utdannet på området. Når det gjelder vektnedgang og kosthold, er det viktigste å få i seg proteiner. Jeg ville lagt meg på et protein-inntak på rundt 1,6-2 x kroppsvekt. Altså i ditt tilfelle fra 120-140 gram til dagen, i tillegg til å få i deg mye grønnsaker og sunt fett (avocado,egg, litt nøtter, litt olivenolje etc). Et proteinrikt kosthold gjør at du holder deg mettere på lite kalorier, i tillegg til å bevare muskelmasse. Hold deg rundt 1600-1700 kalorier. Når det gjelder trening ville jeg sjekket ut "Styrketrening for jenter" https://styrketreningforjenter.no/programmer-for-utskrift/ feks "Nybegynnertrening fase 1". Dette er et fullkroppsprogram som går på 3 dager i uken. Så kan du trene litt cardio i tillegg, om du føler for det.
  11. Styrketrening og matplan

    Hei! Jeg er ny i forumet og trenger hjelp til treningsprogram og matplan. Jeg har trent i flere år allerede, mest spinning og fjellturer. Litt kettlebells, men lite styrke. Lungekapasiteten og hjertet er sikkert i toppform, men kroppen min bærer ikke preg av det utseendemessig. Jeg er ikke så veldig overvektig, men ønsker å gå ned noen kilo og stramme opp kroppen. Har en lite vedheng nederst på magen, etter tre keisersnitt og drømmen er å få bort dette. Serogså med misunnelse på alle med flotte, tonede overarmer og stramme mager/lår. Det vil jeg også ha! Er lei av å føle meg blubbete og dvask. Jeg trener nesten hver dag, men gjør tydeligvis noe feil siden det ikke vises på kroppen min. Om noen kan hjelpe meg med en matplan og styrke for nybegynnere, blir jeg utrolig takknemlig og glad. Jeg er 170 cm høy og veier fra 70-73 kg (jojoslanker), men vil ned til 65 (helst 60, men la oss være realistiske). Jeg registrerer alt jeg spiser og holder meg som regel under 1600 kalorier, men er litt for svak for sjokolade og spiser nok mer middag enn jeg tror (jeg har barn og vil ikke at de skal se at jeg slanker meg, så jeg tar det på øyemål). Jeg er veldig flink til å være sunn i ukedagene, men så kommer helgen og fråtsingen begynner.. Håper noen har lyst til å hjelpe!
  12. Siste uke
  13. +- 800kcal

    Hei. Som du sikkert er klar over er inntak av kalorier og "uttak" i form av aktivitet en fin balansegang. Dersom du ønsker å spise mer, foruten å legge på deg ville jeg vært i mer aktivitet. Har du andre aktiviteter du trives med utenom gåturer på kveldene? hva med å legge inn litt kadio evt styrke? ang kostholdet, hva med å endre kostholdet ditt? jeg ser du har "mye" karbohydratkilder og få proteinkilder. Kroppen har mer bruk for protein kontra raske karbohydrater fra eks: brød, saus og dressing. Lykke til
  14. Hei! Siden slutten av august til slutten av november har jeg kjørt doggcrapp programmet, Der jeg fikk ganske gode styrkeøkninger. Et eksempel er flat brystpress med manualer, der jeg økte fra 25kg på hver arm til 32,5/35kg på hver arm. Kroppsvekta mi gikk opp ca 4-5kg også. Men i lengden ble jeg litt lei programmet, og er ute etter et nytt program, men er litt usikker på hvilken splitt jeg skal velge. Uansett, jeg er en gutt på 17,5 år, er 175cm høy og veier 72-73kg. Har trent styrke i 2 år. Det står mellom en 3-splitt som kjøres 2 ganger i uken, eller en overkropp-underkropp splitt (tenkte uansett å kjøre hver muskel 2 gang per uke). Målet er både volum og styrke (mest volum). Det jeg hvertfall har sett for meg er å ha en dag med lavere reps og fokus på styrke, og en dag med fokus på volum. I tillegg ta i bruk base øvelser så mye som mulig. Har ikke noe imot å trene 6 dager i uken, og om jeg føler jeg trenger en ekstra hviledag om jeg går for 3-splitt så kan jeg bare fortsette med programmet over helgen, bare for å ta et eksempel. Noen tips, evt erfaringer fra hva dere har gjort og hvordan fremgangen deres var da? Setter stor pris på svar!
  15. +- 800kcal

    Kvinne,23år,171cm,70kg. Er CNC operatør/verktøymaker. Går ca 5000 skritt gjennomsnittelig hver dag på jobb. Ofte tur på ca 20min på kveldene. I 2013 kuttet jeg ut alle måltid utenom middag og gikk fra 75kg til 63kg på ganske kort tid og har siden da kun spist middag. Denne vekten holdt seg stabil helt til ca et år siden. Da begynte jeg og unne meg litt smågodt i helgene og i ukene som førte til rask vektøkning på 5kg, nå har vekten stått i ro i flere mnd selv om jeg har kuttet ut godteriet og sjokoladen. Ligger på alt fra 600kcal til 1000kcal for dagen, gjennomsnitt på 800kcal. Vekten står bom fast, men øker med en gang dersom jeg unner meg ekstra med godis og smågodt, vil tippe jeg havner MAX på 2000kcal den dagen inkludert godteriet. Jeg trenger hjelp. Har lyst og øke kaloriintakket men alikevel gå ned til min trivselsvekt på 63kg. Jeg vet jeg ligger helt phsyko lavt på underskudd og at dette er dårlig gjort mot egen kropp, og ikke sunt på noen som helst måte, men jeg føler allerede jeg veier for mye og er livredd for å gå enda mer opp i vekt, som gjør at jeg ikkje tørr å spise mer en jeg er vant til. Eksempel på hva jeg spiser på en dag: 2fullkornslefser med 200g kyllingkjøttdeig og krydder. Agurk, mais, cherrytomat, kinakål, mager kesam og salsa. MIDDAG NR.2 500g coop risgrøt(90kcal per 100g) og 1-2 kyllingpølser go&mager MIDDAG NR.3 200g kyllingfillet, 60g fullkornsris, bretagne kyllingsaus og salat(kinakål,cherrytomat,agurk,sylteagurk med en teskjei 3%fett long island dressing) MIDDAG NR.4 Dr oetker pizza(910kcal per pizza) med en teskjei majones. MIDDAG NR.5 Skål med tomatsuppe + et egg og to grove skiver. MIDDAG NR.6 3-4 store sopp, en stor tomat,håndfull med pommfri, en løvbiff og bernesaus og salat(kinakål,cherrytomat og agurk) MIDDAG NR.7 200g karbonadedeig, 1 fiberrikt hamburgerbrød, salat, tomat, agurk, sylteagurk, løk, spiseskjei med 3%fett long island dressing og litt piffikrydder. dette er eksempel på typisk middager jeg har, og spiser kun middag hver dag, ingen andre måltid, i helgene unner jeg meg som oftest litt smågodt på lørdagen (for dei som er flinke i utregning handler jeg for ca 50kr og det koster 11,90,- hektoen). Har vert til legen og hørt ang lavt stoffskifte og om det er noe galt, men alle prøver og blodprøver var fine og stoffskifte var fint. Einaste ho anbefalte meg var styrketrening og mer grønnsaker. Setter UTROLIG stor pris på om noen har gode tips til hva jeg bør gjøre evnt hvem det er best og søke hjelp hos. Kommentarer om at det er alt for lite kcal osv kan spares for da jeg er FULT klar over det, og er derfor jeg søker hjelp.
  16. Asymmetrisk kropp

    Ja, prøver å kjøre bein, bryst + triceps og skuldre, rygg + biceps, 2 ganger uka. Eller 1 full bendag og den ene bryst, bein + tri
  17. Oxidativt stress

    ewhut? Hvem har diagnostisert deg med oxidativt stress?
  18. New guy in town

    Takker for svaret 😊
  19. Oxidativt stress

    Hei. Jeg har nettop fått vite at jeg har unaturlig høyt anlegg for oxidativt stress og ønsker derfor tips til hvordan å redusere de frie radikale atomene. De siste to ukene har jeg fulgt en stram diett uten noe sukker og industri behandlet mat, byttet ut sjampo, såpe og kremer med organiske produkter, økt inntaket av mat som inneholder antioxidanter og begynnt å ta MSM tilskudd. Dette har gitt umiddelbare resultater ved at jeg både føler meg bedre og ser bedre ut. Jeg trener regelmessig vektløfting og jogging, og har enda ikke kuttet ut protein pulveret. Takk.
  20. New guy in town

    Hei! Under kategorien "Loggbok" kan du føre treningsloggen din. Ellers er forumet rimelig standard forumgreier, kategoriene er i stor grad beskrivende for innholdet i de enkelte underforum. Velkommen skal du være!
  21. Tidligere
  22. Magefett!

    Det viktigste og forsåvidt det eneste du trenger å tenke på for å gå ned i vekt er kalorier inn vs kalorier ut. Du må med andre ord sørge for å ligge i et kaloriunderskudd over tid. Enkle kjøreregler er å innta mye protein og fiber, da disse øker metthetsfølelsen, samt unngå raffinert sukkert. Spis MYE frukt og grønt og velg fornuftige råvarer så gjør mye seg selv. Selv ville jeg lagt meg på et moderat kaloriunderskudd kombinert med styrketrening. Husk at det viktigste vedrørende fettreduksjon er hva du gjør på kjøkkenet og ikke på trening. Det tar mer enn en halvtime på mølla for å forbrenne enn kebab. Lykke til!
  23. New guy in town

    Hei. Jeg er ny på denne bloggen og har enda ikke funnet ut hvordan jeg gjør ting og tang her inne. Vet ikke hvordan man kan dele innlegg og hvordan man kan legge ut bilder, Dele treningsprogram etc... Hjelp mottas med takk Legger ved et bilde så dere kan se hvem jeg er.
  24. Magefett!

    Hei alle sammen!! Jeg er en gutt på 18 år og er ny på denne siden. Jeg har veldig mye mage fett som dere kan se på bildet. Jeg vil bli kvitt øl magen fortest mulig. Høyden min er 182cm og veier 84 kg. Jeg vet ikke så mye om kosthold og hva som er riktig å spise. Kunne noen gi meg tips på hva som er lurt å spise med eksempler. Og hvor mange ganger jeg burde spise? Håper det er noen snille sjeler ute som kan hjelpe meg
  25. Noen som selger?

    ... Ja det mangler jo hva jeg mente ser jeg, hehe. Nei ikke steroider. Men fikk tak i personen til slutt (snus)
  26. Noen som selger?

    Litt vanskelig å vite hva du mener når du ikke skriver hva du vil ha. Hvis det er bol du vil ha så er det ulovlig og du kan komme i fengsel hvis du blir tatt med det!!!!!!!!!!11!11 Med ditt yrke og din erfaring burde du klare å finne det du trenger her. Lykke til. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9357027.ece
  27. Anbefaling av kosttilskudd

    Hei, det er mange som sender meg spørsmål om hva slags kostilskudd som en bør kjøpe. Jeg legger ved noen linker til dere som lurer på hva dere bør kjøpe innenfor nevnte produkter. Best proteinpulver i Norge 2017 Best kreatin i Norge 2017 Best pre-workout i Norge 2017 Beste slankepiller i Norge 2017 Alle listene er basert på Norske produkter og opplysninger.
  28. Pre-workout som er å anbefale?

    Ser at listen også er oppdatert. Kommer til å legge ved lister etter anvisning i ny tråd.
  29. Hei igjen! Tenkte slenge på en oppdatering siden sist. Gikk for kortison injeksjon med ultralyd etter anbefalning av flere spesialister. Dette var midlertidlig smertelindring, noe som var FANTASTISK DEILIG. Dog kun for noen uker og så var jeg tilbake til start igjen. Men herredu for en lettelse disse ukene var! Har tatt MR av skulderen og fått konstantert slimpose betennelse og at det "var trangt" i skulderen. Det kunne også være mulig rift i biceps scene, men dette var spekulering utifra fysisk sjekk/ultralyd, ikke mr. Fikk nytt treningsopplegg av en skulderspesialist for å korrigere skuldrene og "lage mer plass". Dette ble gjort i ca 4 måneder med ingen endring overhodet og det endte med at jeg måtte gi meg da det ble noe forverring mot slutten. Enda flere spesialist timer timer senere med enda et nytt og enda "snillere" oppsett av opptrening for skulderen hvor dem igjen fokuserer på korrigering av skuldrene og opptrening av musklene rundt skulderen så står jeg da igjen etter 6 måneder med en like smertefull skulder. Så da gjenstår det kun 1 ting igjen som ikke er prøvd, altså operasjon. Vil det bli bedre, værre eller uendret? Etter 2 år med trening har for lengst innfunnet meg i at det ikke er noen "quickfix" til dette problemet men begynner nå å gå tom for ideer.. samt jeg begynner å bli PREKTIG lei av å kun få trent mage, rygg og bein i mine "vanlige" økter D: Er det noen her som har vært igjennom en slimposeoperasjon i skulderen og har noen erfaring å kunne dele?
  1. Last inn mer aktivitet
×