Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. Nytt program: Dag 1: Benkpress 3 sett Bøy 3 sett Skråbenk manual 3 sett Pull-ups 3 sett Shoulder pulls 3 sett Butterfly lateral raise 2 sett EZ curl 1 sett Dag 2: Markløft fra plattform 3 sett Bulgarske utfall 2 sett Glute ham raise 3 sett Uni-lateral leg extension 3 sett Benk volum (60% RM) 5 sett Overhead shrug 3 sett Dag 3: Stående skulderpress 3 sett Benk press 3 sett høyrepetisjon Chin-ups 3 sett Bayesian curl 3 sett Triceps extension 3 sett Så får vi håpe at musklene ikke faller av. For å oppsummere de 4 ukene, så skal det sies at jeg økte marginalt i styrke hele veien, men primært i nye øvelser. Så, det kan vel være at det var teknikken som ble forbedret. Tviler på det var noen stor hypertrofi, men vil tro jeg har beholdt det meste av muskler. Gikk ned i vekt (2 kg). Men, jeg stiller meg sterkt tvilende til om 4 * 2+ timer i uken er verdt det for min del. Altså, jeg tviler på det gir bedre resultater enn mindre volum. I tillegg følte jeg meg etterhvert ganske sliten. Og det ble etterhvert vanskelig å få tid til all treningen også. Passer bedre med flere korte økter eventuelt. Å rettferdiggjøre 2+ timer økter 4 x i uken er uproblematisk om det hadde gitt en betydelig mereffekt. Men når det for min del kanskje (?) er snakk om en negativ effekt, så må andre ting prøves. Så tilfeldigvis en diskusjon på Børges FB vegg i går som omhandlet volum. Ikke noe overraskende at han prøver nye ting, men han var visst nå åpen for at lavere volum kunne være bra for mange. Så mange i tråden som var enig. Blant annet Jostein Ødegården som henviste til Dorian Yates. Om jeg husker har Yates ganske lavt volum i sine økter.
  3. Jepp. Men guruer som Martin Berkhan og Menno virker i det minste å være litt konsekvente i filosofiene sine og endrer ikke oppfatning fra dag til dag. Børge har vel hatt ørten ulike filosofier i mellomtiden og hver eneste gang er det den optimale og nåde deg om du er uenig.
  4. Går ikke ned i vekt

    Selvfølgelig. Hvor holder du til, kis?
  5. Går ikke ned i vekt

    Du går ned i kroppsvekt OG fettprosent. Ikke bare fettprosent.
  6. Du trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dårlig diett/lite mat, kan gi utslag på proteiner. Men du vet sikkert best, du har vel medisinsk utdanning og har nok kompetanse til å svare på dette. Nok et søppelsvar fra deg der altså.
  7. Med tanke på hva du har liret av deg her inne, mtp på råd osv, så blir jeg svært overasket om du er noe mer enn en wannabe fitnessguru på 25 år, som ser litt for mye på bodybuildere på YT. Søppel fra a til å.
  8. Går ikke ned i vekt

    Er fettprosenten ensifret så er det nok mulig, og man er en natty kroppsbygger, men for Ola Nordmann gjelder ikke dette.
  9. Går ikke ned i vekt

    Et vanlig menneske vil gå ned i fettprosent hvis det er en helt vanlig mosjonist, hvis personen ligger ca 10% i kaloriunderskudd. @LarsErik Hei, vil du møtes til en kaffe? n-no homo
  10. Jeg gidder ikke engang å lese dette. Hvor lite proteiner er for lite? Samtlige i familien min har en elendig diett og klarer kanskje å oppnå 0,5g proteiner per kilo kroppsvekt i beste tilfelle. Dvs at de spiser kanskje 30-40g proteiner ila en dag. Jeg har aldri sett noen av de fått blåmerker ut av det blå ila det 25 åra jeg har levd. Og dette kan umulig gjelde trådstarter også. Han tror ikke at 2g proteiner per kilo kroppsvekt er nok, så han spiser tydeligvis mer. Ellers så juger han.
  11. Men fortsatt ser jeg uendelig mye bedre enn deg ut. Og uansett hvor hardt du prøver så klarer du aldri å komme deg av flekken. - Hilsen en sofagris trollgutt.
  12. Går ikke ned i vekt

    Ja, det lurte jeg også litt på. Greit nok, hvis man parkerer i senga og ikke beveger en muskel vil man kanskje miste muskelmasse fortere enn fett, og dermed "bevare fettprosent" men det er vel litt søkt.
  13. Går ikke ned i vekt

    Hvordan kan du ikke gå ned i fettprosent under kaloriunderskudd? Jeg mener det er umulig.
  14. Det kan være en sammenheng mellom proteinmangel og blåmerker; http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/features/what-happens-to-your-body-when-it-has-too-much-or-not-enough-protein-a6690721.html
  15. I går
  16. Siste uke
  17. Og kundene setter stadig nye rekorder i muskelvekst og har aldri fått så mange ligg? Det er alltid greit å være skeptisk til kostholds- og treningsråd fra folk som har en sterk økonomiske motivasjon til å anbefale det de anbefaler.
  18. Hypermobile knær/ledd

    Noen som har det? Enten hypermobile knær? Eller i et av leddene. Hvordan går treningen for dere?
  19. Siden Therese ble nevnt, husker jeg faktisk nå at hun var vel ikke helt fornøyd med Mennos opplegg heller og mente det var litt 'overkill'. http://forum.fitnessbloggen.no/topic/3129-therese-back-to-basic-og-flest-views/?page=167 Det skal dog sies at hun trente en god del mer enn meg også.
  20. Nå har karbo-Børge blitt Zero Carb-Børge. Og sales pitchen er den samme som på de ørten andre diettene: sultfølelsen og fettprosenten har aldri vært lavere og overskuddet har aldri vært høyere.
  21. PSMF feil diett for meg?

    Et alternativ til en ren PSMF diett er å legge inn PSMF-dager i løpet av en uke. Dette gjør jeg og det fungerer fint for meg. På treningsdager spiser jeg litt mer normalt. Det vil si, ganske mye karbohydrater/fett før og etter trening. Fra erfaringer tidligere er PSMF vanskelig, men det virker som om det går fint for min del når jeg får disse treningsdagene med en god del mer mat. Om du kjører PSMF, så pass på å gjøre det riktig. Det vil si, få i deg masse, masse grønsaker. Jeg er ikke spesielt sulten på PSMF og føler egentlig at det er ganske greit, selv om det selvsagt er litt kjipt i lengden.
  22. Denne uken har vært rimelig tung. Tror jeg kommer til å trappe ned volumet fra og med neste uke, så sant jeg ikke føler meg mer opplagt til neste økt. Har stor viljestyrke, så det er ikke problematisk å gjennomføre øktene. Men, jeg frykter at det er mer enn jeg har godt av. I tillegg tar det litt mye tid. Liker egentlig programmet, så tror jeg kommer til å fortsette med det, men redusere noe på mengden. For min del er det logisk at personer har ulik treningstoleranse og at man derfor ikke bare kan kjøre på med et gitt volum for alle. Dette har både med gener og hormoner å gjøre. Det er en grunn til at man med bruk av AAS har langt høyere treningstoleranse enn uten. Men slik jeg tolket Menno var det nesten gitt at jo mer volum/trening, jo bedre og ferdig med den saken. Vet selv at jeg ikke er en testosteronbombe, selv om verdiene mine er godt innenfor normalen i dag.
  23. Jente, 158 cm, 65,8 kg. Tidligere trent mye styrketrening, vært syk i 8 uker nå og ikke hatt overskudd til trening. Ønsker å kickstarte for å få motivasjon og komme inn i gode matrutiner igjen. Er PSMF riktig diett for meg? Hvor mange kg kan jeg gå ned ila et par uker på denne? Tenker å gradvis legge til karbs da jeg begynner å trene igjen. Har tilsammen gått ned over 20 kg med endring i kosthold og mosjon. Bedre forslag?
  24. Går ikke ned i vekt

    Hahaha, er det mulig. Helt feil, igjen. Man går ikke ned i fettprosent bare man spiser mindre. Vi snakker om fettprosent, ikke kroppsvekt, Sherlock.
  25. Hahahahahaha, fy faen hvilken container du er. Wannabe fitnessguru. "Det er ikke sammenheng mellom blåmerker og diett" - hilsen en sofaekspert. Men en lege skal jeg ikke stole på, de som sier det er en sammenheng, jævla troll.
  26. Gi meg navn og adresse så skal jeg ringe lege for deg. Dette høres farlig ut. Kjipt at hver gang du har "store planer" for å få verdens beste fysikk, ender det opp motsatt hver gang (: Lykke til. Forresten, det er ikke noe sammenheng mellom diett og blåmerker. Sorry.
  27. Går ikke ned i vekt

    Med resultater så mener du redusert fettprosent? Enkelt. Spis mindre. Selvom du spiser "sunt", så vil du fortsatt gå opp i fett hvis du spiser for mye.
  28. Noen av dere som kan krysse av på en av de punktene, og merket da mere blåmerker? Feks når dere gikk ned i vekt eller spiste dårlig/lite? Hos meg er det sånn at jo mindre og dårligere, mere merker.
  1. Last inn mer aktivitet
×