All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres   

  1. Siste time
  2. Nei, du mister ikke styrke. Tvert i mot! Hvis du skal "melke" mest mulig ut av 5x5 programmet, så må du ha noen deloads. Av egen erfaring; når du ikke klarer 5x5 for en bestemt vekt for 3. gang, så går du ned ca 10 %. La oss si at du forsøkte 5x5 100 kg for 3. gang. Da "deloader" du til 90 kg og øker med 2,5 kg hver trening. Når du da kommer til 100 kg igjen, kan jeg nesten garantere at du klarer 100 kg 5x5. Da har musklene fått hvilt litt og tilpasset seg og du flyr igjennom 100 kg til kanskje 110 kg før du må "deloade" igjen. Når du har deloaded og ikke kommer igjennom vekten du dealoded fra, så går du over til 3x5. Det er mange veier til Rom, så det er ikke sikkert det fungerer for alle - og det kan naturligvis være andre måter å gjøre det på. For meg fungerte dette veldig bra, jeg brøt igjennom mange platå og det var sinnsykt gøy. Man må være litt tålmodig og gi musklene muligheten til å restituere gjennom "deloads", så vil progresjonen vare lenge og du får maks ut av 5x5. Forsøk en "deload" og meld gjerne tilbake hvordan det gikk:)
  3. I dag
  4. hei Stella Er klar over at de første to ukene ikke reflekterer de kommende månedene. Jeg har og tenkt at noe av grunnen til manglende vekttap kan være det faktisk har blitt noe mer muskler i beina. Jeg sykler på nokså lav og tung kadens. Det merkelige er at fysiske mål ikke har forandret seg heller. Tenker da på omkrets av mage, bryst, armer etc Jeg bruker pulsbelte. Mao stemmer antall kcal ganske bra tror jeg. Siste par ukene har jeg syklet 50 minutter. Da ender jeg på 710-730kcal per økt. Jeg får kjøre på 3-4 uker til. Går jeg fortsatt bare ned 3-400 gram i uka er det rett og slett ikke motiverende nok i forhold til innsats.
  5. I går
  6. lol aka lol. Hvor har jeg skrevet 5% kroppsfett? Sikker på at du ikke tok noe sterkt, når du leste det? Du har så mange redningsforsøk nå. Mer enn Buffon har på en hel kamp.
  7. Hahah, skrev du ikke i et annet innlegg her at du nok ville veie rundt 80 kg på 5% kroppsfett ? Hvordan får du det til å stemme om du er rundt 30% kroppsfett på 88 kg ? Du må isåfall bruke substanser og mengder av de som ville gjort selv Coleman og din helt Bostin Loyd grønne av missunnelse for at det skal gå i oppfyllelse
  8. Hei. Anbefaler deg en coach for å få virkelige resultater. @Don Patrick (Online Coach) har fått til mirakler med meg.
  9. Hei, Min erfaring er at når man starter på diett, så går man veldig fort ned, gjerne mer enn 2 kg første uken. Det sier seg selv at det ikke bare er fett, men også vann, og tømming av glykogenlagre, mindre mat i kroppen osv. Det er motiverende, men desverre ikke helt reell vektnedgang. Når jeg trener hard styrke, går jeg ofte ikke ned på to, tre dager ( heller opp), min PT sier at musklene "svulmer" fylles med vann/ holder på vannet. Det kan være at ditt første vekttap ikke var så reelt, og at du nå har gått ned fett, men ikke muskemasse pga treningen. Vær klar over at kaloriforbruk maskinen noen ganger viser, ikke alltid stemmer med virkeligheten. Vektklubb sier man forbruker 680 kcal i timen, og jeg vet at de da mener rimelig hard spinning, på nivå at man ikke kan snakke samtidig. Har du samme forbruk på 45 minutter, så kan det kanskje stemme, kanskje er samme forbruk på 45-50 min noe høyt. Det kan også være lurt å sjekke skritt om dagen i forhold til annen aktivitet, fantastisk å trene hver dag, men greit å se at man har et minimum av aktivitet ellers også, så det ikke er 45 minutter trening og sofaen mellom kl 17 og 23 hver dag. Ikke det at du skal trene mer, men ditt daglige kalorifirbruk vil ligge veldig lavt resten av døgnet. Holder du ut litt til med mat som nå og trening 5 ggr i uka, er jeg helt sikker på at det snart synes på vekten.
  10. Heisann Takk for gode svar! 1. Er helt sikker på at jeg ikke tar noen snarveier her. Fører inn alt fra pålegg til et lite glass melk. Er det noe jeg er usikker på fører jeg heller inn noe mer for å være sikker. Eneste jeg kan tenke meg er at jeg kanskje varierer for mye fra uke til helg. Ligger lavere i uka på kcal enn i helgene, men snittet blir jo det samme når det er ukeslutt. 2. Dermed utgår muligens denne og? I og med at jeg spiser nokså variert. Det er uansett verdt å prøve .. 3. Er ikke vedlig aktiv nei, men vil nok ikke kalle den helt passiv heller. Klart det er forbedringspotensialet her, og skal jeg etterhvert opprettholde en lavere vekt må jeg mer igang. Når jeg legger inn beregning av kaloribehov i forhold til bevegelse ender jeg på 3000 til 3200 for at jeg skal vedlikeholde vekta som den er. dette blir drøyt 21000kcal i uka. Jeg ligger på maks 14000. trekker jeg av trening 5 dager i uka ender jeg opp med under 10000. Dette uten at jeg har triksa med talla. Derfor en blir såpass frustrert av en vektnedgang på 2 kilo på 5 uker .. 4. Dette er jeg helt med på, men jeg har jo ikke holdt på så lenge enda Hadde en periode for 15-16 måneder siden der jeg var igang med noe lignende. Spiste da det samme, (kanskje noe mindre) men på ca like lang periode som nå (8 uker) gikk jeg ned fra 105 til 96. Jeg gjør altså akkurat det samme nå som for ikke lenge siden, men trener relativt mye i tilegg. Svaret kroppen gir er at jeg bare går ned det halve av hva jeg gjorde sist ... Den gang klarte jeg ikke holde det. Defor jeg nå trener og, men man blir jo ikke akkurat gira av resultatene ...
  11. Siste uke
  12. 4kg*. Veide 92 før, så der skrev jeg meget feil.
  13. Gått ned 7 kg på ei uke ? I startinnlegget den 11.02 oppgir du 95 kg.
  14. Det høres ut som hun vil bli "toned". Be hun skjerpe kostholdet og treningen i 6 måneder, så er hun i mål. +1 for treningsprogrammet.
  15. Det er et rimelig lavt kcal inntak for en kar på din størrelse. Når noen ligger lavt på kcal, men ikke går ned, er det vanligvis ett par ting å ta for seg. 1. Mest sannsynlig, så spiser du rett og slett mer en du tror. Kanskje noe du har telt feil, oversett osv. Det er fort gjort å enten gjøre en ærlig feil, eller rett og slett lyve litt for seg selv. Veier du faktisk all maten du spiser, eller blir gjetter du på mye? 2. Det kan være at du holder igjen vann i kroppen. Om du spiser lite, trener mye og stresser mye, så vil kroppen ofte holde igjen mye vann som "maskerer" vektnedgangen. Å spise ca. vedlikeholdskalorier i 1-3 dager kan hjelpe på. 3. Om kcal inntaket er på plass, kan det være at du er ekstremt inaktiv utenfor treningen. Aktivitetsnivå gjennom dagens varierer noe voldsomt fra person til person. Da må du rett og slett bevege deg enda mer, eller spise mine kcal. Det er viktig at du virkelig har sjekket at du ikke bare gjorde noe feil først, slik at du ikke legger deg alt for lavt på kaloriene og bare gir opp hele greia. 4. Det kan være lurt å ta "diettpauser" av og til. Gjerne etter 6-16 uker med diett. På en diettpause spiser du omtrent like mye som du forbrenner i en uke. Poenget med dette er både å øve seg på å vedlikeholde vekten, gi psyken en pause, og å gi kroppen en pause der hormoner og forbrenning får forbedret seg litt.
  16. Fryktelig romantisk å se at du siterer andre, og at du ikke klarer å svare for deg selv. Enda mer romantisk er det at jeg ikke veier 95kg, men 88. Og hvor han tullingen får bolekropp ifra, vet han bare selv.
  17. " Kimtony og LarsErik er samme person som veier 95kg, med kroppsfett mellom 25-35%, ønsker seg bolekropp og samtidig spiller i tippeligaen? " I sin helhet godt og kort oppsummert.
  18. Godt forslag! Takker og bukker! Kommer til å gå for det her.
  19. Morn Mann på 42. 182 cm høy. Skal ned drøyt 20 kilo. Lite aktiv med kontorjobb med noe bevegelse. Startvekt 2 januar var 105kilo Første to ukene la jeg bare om kosten. Bruker Diett.no der jeg skriver inn absolutt alt. De to ukene lå jeg på rundt 1800 kalorier daglig og jeg gikk ned til 102 kilo bare på denne korte tiden. 16 januar begynnte jeg med spinning og. Har en bra sykkel stående i kjelleretasjen. Fram til nå har jeg brukt den 5 dager i uka der jeg på 45-50 minutter forbrenner i snitt 680 kalorier hver gang. Kjører alltid litt intervaler der jeg hvert hele femte minutt tråkker på nesten hva jeg klarer. Snittet sammenlagt på syklinga er rundt 135 i puls på den tida jeg sitter der. Spiser omtrent det samme som før jeg begynnte sykle. Kanskje rundt 200 kalorier mer hver dag .. 28 Januar veide jeg meg igjen. Hadde da bare gått ned 1 kilo til 101. Idag gikk jeg på igjen. Nå var den 100. Har altså bare gått ned 2 kilo på de siste 5 ukene der jeg samtidig har syklet av meg 3500 kalorier hver uke samtidig som jeg maks har ligget på 2000 kalorier i matinntak hver dag. EKSTREMT frusrtrerende og demotiverende når jeg føler jeg legger inn en såpass innsats for dette hver dag hele uka. Her er det ingen tall jeg ikke fører opp. ALT blir notert av mat og trening. Noen som har noe innspill til dette?
  20. noBro er fremdeles butthurt etter at jeg bæsja på han i den forrige tråden. Prøver å redde seg inn her med å si at jeg er en annen bruker. lol
  21. Hvor får du Lostinboyd96 er? Du sammenligner min skrivemåte med en kar som ikke vet forskjellen på komma, punktum og stor forbkostav?
  22. Disse trådene blir like morsomme hver gang 😂
  23. Dårlig med det på fifa og football manager, hvor kimtony/larserik/lostinboyd96 har lagd seg selv
  24. Jepp, greit oppsummert Pluss at han har brukeren "Lostinboyd96" eller var det 97/98 ? Han ser opp til Bostin Loyd.
  25. Nei, vi har bare en fysio som har sin ekspertise innen ledd/muskelskader. Så å spørre han om deff/bulking er som å spørre deg om motoren i en bil.
  26. Kan noen stenge tråden? Er altfor mange barn i barnehagen i denne tråden, og useriøsitet.
  27. Hva er greia her? Kimtony og LarsErik er samme person som veier 95kg, med kroppsfett mellom 25-35%, ønsker seg bolekropp og samtidig spiller i tippeligaen?
  28. Hvorfor fortsetter du å spørre her inne? Har vanskelig for å tro at det ikke finnes nok kompetanse i apparatet rundt en tippeligaklubb. Antar at det finnes kyndige innenfor både styrketrening og kosthold der, i det minste kyndige nok til å besvare spørsmålene du stiller.
  29. Jente på 22 år, drevet med styrketrening en god stund nå og har fått dilla på å få markert rygg, skuldre, biceps og triceps. Ryggen kommer seg godt, men får ikke de synlige muskuløse armene jeg ønsker. Spiser godt. Trener baseøvelser, samt isolasjonsøvelser. Noen tips til mer markerte armer?
  1. Last inn mer aktivitet