Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. I går
  3. Program for nybegynner

    Okei, takk! Har du noen tips om noen konkrete programmer? Så meg ut et program jeg fant her på siden som jeg skulle kjøre 3 ganger i uken med følgende øvelser: Er dette greit, eller bør jeg legge til/endre noen øvelser? Knebøy 3 8-10 Benkpress med manualer 3 8-10 Sittende roing 2 8-10 Arnoldpress 2 8-10 Nedtrekk foran 2 8-10 Ez-bar curl 2 8-10 Nedpress 2 8-10 Planke
  4. Program for nybegynner

    Fullkropp 3 ganger per uke. Ligg 500 kalorier i overskudd hver dag. Det vil gi deg mest gains de 6 første månedene.
  5. Program for nybegynner

    Hei! Jeg begynte å trene for omtrent 2 måneder siden men klarer ikke helt klok på hva som er best når du er såpass fersk som meg. Er i hovedsak ute etter å bygge muskelmasse. Leser noen plasser at å trene en muskelgruppe hver dag er best, mens andre steder leser jeg at det er best å ta hele kroppen, så klarer ikke helt å bli klok på dette her. Så det jeg lurer på er bare 1om noen kan si meg hva som er best for meg når jeg er såpass fersk, og er hovedsakelig ute etter muskelmasse. Er 1.82 og 71 kg om det har noe relevans. Har mulighet til å trene 5 dager i uken.
  6. Siste uke
  7. Tunge å lette dager kan skilles med at du trener i 3-5 rep området på tunge dager, og 8-12 rep på lette dager. Belastningen over tid bør være den samme.
  8. Hva er beste måte å mikse proteinpulver?

    Vask shakeren mellom hver gang, lol. Eller hell det ferdige blandinga over i et glass.
  9. Det finnes minst tusen triks på internett på hvordan man kan gå ned 3-5 kilo iløpet av et par dager. Google deg litt fram. Engelske søk gir bedre svar.
  10. Jeg skal stille i en kampsportkonkurranse hvor det er vektklasser. Ønsker å stille i klassen under meg, og da må jeg gå ned 3-4 kg på drøye 6 uker. I fjor var det ikke påmeldt noen i min klasse, og da risikerer jeg å måtte møte 80+ når jeg veier 68 selv. Det har mye å si i kampsport. Så, hvordan kan jeg gå ned i vekt? Er det mulig på så kort tid? Har nok fett å ta av så jeg er ikke spinkel. Svette meg ned rett før er en reserveløsning hvis jeg mangler det lille ekstra for å komme meg ned under 65.
  11. Jeg orker ikke tanken på de stinkende "shakerne" igjen, så hvordan får man mikset pulveret uten dem, med minst mulig bry? Er det noen som blander flere liter og så bare lar det stå i kjøleskapet, og drikker av det? Eller er det noen pulver som lar seg oppløse i et halvlitersglass hvor man rører med gaffel?
  12. http://www.canditotraininghq.com/free-programs/ Det første programmet der. Hvordan funker det egentlig, mandag og tirsdag skal være heavy dager, mens torsdag og fredag skal være kontroll-dager? Er det meninga å løfte mindre kg de kontrolldagene?
  13. Mark 190kg
    Knebøy 150kg
    Benk 120kg
     

  14. Labrum ruptur/Labral tear

    Hei. Tok du operasjon? Hvordan har det gått?
  15. Rift i hoftelabrum

    Hei. Hva er status hos deg nå?
  16. Restylane

    Noen som er kjent med denne? Vippe extension Trondheim Jeg lurer på om disse også gjør slike ting. Ikke alt for dyrt.
  17. Genetiske fettdepoter

    Mmmm… Muskler…
  18. Tidligere
  19. 3 mnd diett - ned i fettprosent

    Takker for svar, og har værdt inne på tanken og kutte ned til 2400 etter 4 uka, og 2300 4 uka etter der igjen. Nå skal det sies at 6packet er der, men vil ha den litt mere synelig, der for cutten
  20. Genetiske fettdepoter

    Ålreit. Mer muskler på "pipestilkene" da 😂 Snakkes om 6 mnd 😉
  21. Altså. Person X regner ut at hun har en essensiell fettmasse på la oss si 10kg og LM på 50. Deretter går hun opp i LM, og regnestykket blir jo da helt annerledes, med et høyere antall kg essensiell fettmasse, og en lavere fettprosent (forutsatt at hun teoretisk sett ikke går opp i fettmasse). Altså har hun samme mengde fett på kroppen som før- men har blitt større i muskelmasse. Hun ser mer fit ut- men har indre organer, CNS ect. egentlig veldig mye mer behov for fett, selv om dette ikke synes like godt utenpå, nå som X er blitt svær? Altså, det eneste som har endret seg er muskelmassen som ikke er særlig avhengig av fett i sin funksjon- hvorfor må X nå ha mer fett for å holde "resten av systemet" i gang? Det vil jo være det samme som da hun hadde mindre masse? Stemmer regnestykket med en esensiell fettprosent egentlig på (svært) godt muskelsatte?
  22. 3 mnd diett - ned i fettprosent

    Målet ditt høres ikke urealistisk ut ut i fra informasjonen som er oppgitt- bare å holde øye med utviklingen og kutte i kaloriene litt før det evt. skulle stagnere helt så du ikke går glipp av tid- siden du er på et tidsskjema. Nå er kanskje ikke jeg rette til å snakke- men om ikke sixpacken er der med fettprosent på 12 etter 4-6 økter i uka i 10 år så tror jeg kanskje at jeg hadde gått gjennom opplegget mitt..?
  23. PT som ikke gjør jobben sin?

    Helt enig!! Har også utdannelse gjennom AFPT, og synes de var veldig tyderlige på at du ikke kan si akkurat hva som helst, og bli PT gjennom AFPT. SYnes kansje du skal re vurdere å være så bastant-Bare et tips!
  24. PT intervju

    Har søkt endel på jobber nå-Og merker at PT bransjens måte å føre intervjuene på har forandret seg over tid. Før var det intervju og praksisrunde i ett intervju_Det var altså todelt intervju. Nå er det mer at det er kun intervju i første runde, også blir du innkalt,eller ikke til praksisrunde i andre intervju frunde før du får svar. Noen som vet hvorfor det er sånn?? Synes det er veldig bortkastet egnetlig, for hva du sier har vel lite å gjøre med hvordan du er ute på gulvet-Og det er hva du gjør ute på gulvet som gjelder-Hvorfor tar de ikke bare alt i ett,slik som før-Så blir det en raskere prosess?? For meg ivker det som at det er et slags økonomiskt storhetssyndrom,at de gjør det,bare fordi de kan. De trenger ikke jobb og å tenke på økonomiske nødvendigheter i prossessen, og kan tillate seg å bruke så lang tid som de ønsker og vil, før de evt bestemmer seg. Eller hvordan er dette?? Første runde med prat,blir liksom så meningsløst,spør du meg-For det er jo bare tåkeprat alt sammen-Inntill du møter opp og fårvist hva du kan. Det er jo det samme hva du sier, og hva de sier-Når det bare blir ord uasnett. Hva tenker dere andre?? Hvorfor er det blitt annnerledes ordning med bare prat i første runde,og praksis i andre,istedenfor å dele det opp i to deler som før??
  25. 3 mnd diett - ned i fettprosent

    Hei alle! Har planer om å gå ned i fettprosent fram til 1 mai, og få fram 6packen igjen, og vil gjerne ha tilbakemelding på oppsette mitt. Er 28 år, har drevet med trening i ca 10 år. Har opparbeidet meg stor kapasitet iløpet av årene, med ca 4-6 økter hver uke. Veier per idag 73kg, er 183 cm høy. Kjører noe ala PHAT programmet nå. Tidligere kjørte jeg Starting Strenght, hvor jeg fokuserte på å bli sterkere og kun baseøvelser. Kan legge ved at jeg trener akkurat nu med 80-100kg i bøy (5x5) og 90-115kg i mark, 40-50kg i militærpress, 60-80kg i benkpress. Har ikke mye fett på kroppen per dags dato. Ligger på 2500 kcal per dag, hvor fordelingen av protein, karbs og fett er (30,50,20). Går 20 min etter hver trening og løper 2 ganger i uken. Maten iløpet av dagene består stort sett av havregryn, melk, kjøtt, grovbrød, pasta, ris, potet, skinke og ost. Trur dere at dette oppsette vil fungere? Er 3 mnd realistisk? Har en fettprosent på ca 12% idag.
  26. Hei! Jeg ønsker gjerne tilbakemelding på et program jeg vurderer å kjøre. Jeg er 86kg, 181cm høy og 22 år. Jeg har vært i overskudd en stund nå og har ligget på 3300kcal. Jeg vil nå prøve å kvitte meg med litt fett og sikter meg inn på rundt 2700 kcal i første omgang. Programmet er en 2 splitt fordelt på 4 dager. øvelse set/reps RPE Mandag: Knebøy 4/5 8-9 Hip thrusts 4/5 8-9 Bulgarske utfall 2/8 6-7 Tåhev 3/8 7-8 Tirsdag Benkpress 4/5 8-9 Foroverbøyd roing 4/5 8-9 Skulderpress 2/8 7-8 Pull-ups 3/8 7-8 Torsdag Markløft 4/5 8-9 Legpress eller knebøy 3/8 8-9 Legcurls 3/12 7-8 Leg extansions 2/12 7-8 Tåhev 3/15 7-8 Fredag Benkpress 3/8 8-9 Foroverbøyd roing 3/8 8-9 Skulderpress 2/10 7-9 Nedtrekk 3/10 7-8 Smalbenk 2/12 7-8 Bicurls 2/12 7-8
  27. Billige forbrukslån raskt?

    Sjekke forbruks sidene deg på skattelisten osv når man skal ta lån?
  1. Last inn mer aktivitet
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her