All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres   

  1. I dag
  2. I går
  3. Heihei Jeg hadde blitt utrolig glad hvis noen tok seg tid til å lese min historie og komme med råd. Jeg er 22 år gammel og har de siste tre årene slitt mye med mitt forhold til mat. For to år siden gikk jeg ned 15 kilo i vekt kort sagt ved å sulte meg, typ 500 kalorier daglig. Helt idiotisk, men når man er "i det" er det lett å se seg blind og føle at ingenting annet enn det ekstreme funker. Etter denne raske og ekstremt usunne vektnedgangen har jeg slitt mye med overspising, binging og perioder med restriktiv spising. Jeg har prøvd alt mulig av dietter og kan vel døpe meg selv om til frøken yoyo. Nå har det seg slik at denne frøkna har fått litt mer vett opp i hodet og søker en livsstil-forandring. Jeg er dritt lei av å skulle gå rundt å telle kalorier, føle at jeg ikke kan være sosial på grunn av mat, ikke kan invitere til middagslaging fordi jeg må veie opp mine egne macros osv. Jeg er med andre ord på søken etter en måte å spise på som gir meg energi og som holder meg i god form ÅRET RUNDT. Det siste halvåret har jeg egentlig "gitt opp alt litt" ettersom jeg igjen føler at ingenting funker. Jeg vet at jeg så klart kan begynne å telle macros/kalorier igjen og ligge i et moderat underskudd, men det må vel finnes andre måter å gjøre dette på? Mitt mål er å gå ned 6-8 kilo, stramme opp og bli sterkere. Har et treningsprogram som jeg begynner på til uken bestående av styrke og kondisjon. Et program som jeg synes er morsomt og som jeg har troen på at kan gi gode resultater. Men jeg vet hvor mye kostholdet har og si, og lurer på om noen av dere har noen retningslinjer eller råd til meg? Spørsmålet mitt er vel egentlig kort sagt hvordan jeg bør spise og om noen har gode erfaringer med å nå mål om vektreduksjon og oppstramming av kropp uten å telle hver eneste kalori. Jeg ser ikke etter en hurtigløsning og er inneforstått med at ting tar tid. Det er helt greit, så lenge jeg beveger meg i riktig retning og føler meg bra! Jeg tror mitt største problem er at jeg er redd for å spise nok fordi jeg så gjerne ønsker å ligge i underskudd så jeg får kvitt meg med de kiloene som har sneket seg på det siste halvåret. Føler at det er "bortkastet" å trene knallhardt og spise sunt, hvis jeg uansett kommer til å beholde fettet og føle meg ubehagelig i egen kropp.. Selv om jada, så klart er det alltid flott for kropp å trene og spise sunt, men regner med at dere tar poenget. Savner å ha energi og å føle meg vel i egen kropp. Veldig klar for å ta i et tak og endre livsstilen min til noe bedre. Frida
  4. Kan anbefale denne på det varmeste. Var der i mars og testet stedet <3 http://www.jomfrureiser.no/yogareise-til-india
  5. Siste uke
  6. Det er ingenting som tilsier at kreatin vil føre til at det tar lengre tid å gå ned i fettprosent, snarere tvert imot! Kreatin fører til at du får mer muskler og økt styrke - du kan altså trene hardere, og forbrenne mer. Mer muskler fører jo også til en lavere fettprosent. Så, oppsummert: Kreatin vil ikke føre til at det tar lengre tid å gå ned i fettprosent, og kan faktisk føre til at du går raskere ned!
  7. Hei ja. Har gått på diet i 3 mnd nå, og gått ned 18 kg. Fra 123 kg til 105. Og tenkte også begynne og bruke kreatin, så jeg får økt litt styrke. Vet at kreatin binder litt vann, men er vel 1-3 kg man kan gå opp i vann pga. kreatin? Og tror du det blir bra og bruke kreatin samtidig som man skal ned i vekt (fett) ? Og vill det ta mye lenger tid og gå ned i vekt om man bruker kreatin, eller det normalt ellers ville gjort uten?
  8. Lykke til Og fortell oss hvordan det går!
  9. Den ser fin ut den og har passelig balanse mellom overkropp og ben, samt dra/press-øvelser. Roing og nedtrekk gir deg bicepstrening, og det er ikke strengt nødvendig å legge på isolasjonsøvelse for biceps. Men det er jo ikke feil heller hvis du gjerne vil ha det... Min erfaring er at jeg raskt stagnerer hvis jeg legger på isolasjonsøvelse på biceps og triceps. Muskelen blir kanskje overtrent og får for lite restitusjon, men det er jo store individuelle forskjeller.
  10. For å gi dere alle en liten oppdatering. Har vært inne og sjekket litt, blant annet omkring mulighetene for å besøke Aruba Heller hvertfall mot å besøke Karibbien. Når det gjelder finansiering valgte jeg å låne opp litt på huset. Fant en oversikt her, som jeg støttet meg på. Hvis noen trenger tips til hvordan man går frem, send meg en PM så skal jeg hjelpe
  11. Hei! Takk for tipset. Skal sjekke det ut nærmere
  12. 3 par helt nye Reebok Legacy Lifter (herre) løftesko i str 44 selges og kan leveres i Oslo eller sendes mot frakt i tillegg. Leveres ny i eske og kan selvsagt prøves før på før kjøp ved henting. Løfteskoene gjør deg stø som et fjell hele veien i løftet og grunnet tykk hel vil du få større ROM (Range of Motion). Helt klart en fordel om du ikke har verdens beste ankelmobilitet. Sammenlignet med Adidas Leistung Rio er er disse noe tyngre som jeg føler gir enda bedre stabilitet, og har mer plass i tuppen enn Adidas sine som faktisk ble ubehagelig trange selv om de var i min størrelse. 44 EUR størrelse = 28.5 cm. Pris Kr 1400,- Beste pris på nett: Kr 1799,- Finn annonse: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88963034&fks=88963034
  13. Jeg liker veldig godt x-size! Det går over 4 dager i uka og er lettere å forstå enn x-press syns jeg ihvertfall...
  14. Altså, jeg kommer alltid til å bli seendes ut som en grekisk gud. Men modellbyråene vil at jeg skal få en enda strammere kropp, slik at jeg får flere modellkontrakter. Vekta mi nå er nede i 83,5 kg. Skal løfte og spise high protein, så får vi se. Kan ikke gå verre enn da jeg drev å bulka, og adda hundre millioner tonn med fett.
  15. Vil du at jeg skal dele bilder av folk som har fått en rå fysikk ved å trene på rundt 2000 kcal på ICF? Både ned i fett og opp i muskel. Jeg har gått ned til 83,5 kg nå, fornøyd med det. Betraktelig mindre fett, men må opp i muskel. Det å drive å bulke, og adde plenty med fett igjen er fullstendig uaktuelt. Da har jeg heller samleie med en transe.
  16. Hva med dette? Fant dette på fitnessnora sin blogg, og er ikke så veldig ulikt det jeg trente noen år tilbake. Men nå har jeg hatt pause på 3 år, så ikke så godt å huske alle øvelsene. Savner litt biceps i programmet, så er det evt mulig å legge inn Ez-Bar curl? bytte med evt planke? da jeg ikke bruker den øvelsen på treningsstudio?
  17. Det er jeg fult klar over, jeg bare spurte etter tips etter nybegynnerprogrammet. Motivasjonene er uansett viktig for at jeg skal trives med treningen min, og når jeg har trent nybegynnerprogrammet så lenge, har jeg dessverre gått lei. Derfor var jeg litt interessert i å spørre andre om evt 3 splitts program. Men jeg må prøve å lese meg opp på de programmene som ligger ute.
  18. Hvis du har progresjon i hvilket som helst treningsprogram, så trenger du egentlig ikke å tenke mer på den biten. Da er det like greit å finne et program man trives med. Det blir vanskelig for oss å si hvilken program du syns er best. Dvs at det er kostholdet som bestemmer om du går opp i muskler, eller ned i fettprosent, eller bare å vedlikeholde muskelmassen du har nå.
  19. Kreatin binder kun vann, og har ingenting å si for fettprosenten - antar vel at det er fettprosent du vil få ned, og ikke vekta Kreatin bidrar til å bygge muskler og øke styrken - uavhengig om du slanker deg eller ei. Med andre ord, du kan fint bruke kreatin selv om du skal "ned i vekt" (fettprosent!) Om du ønsker å lese deg opp: https://www.tilskuddsguiden.no/hva-er-kreatin/ http://treningstips.org/hva-er-kreatin/
  20. Ja, da er det greit å teste et nytt program Det er jo nok å velge mellom. Sålenge man velger et som er relativt anerkjent, så går det egentlig mest på smak og behag, samt hvor mye man har lyst til å trene. Sålenge de andre faktorene er på plass (hvile og mat) i tillegg til trening, så kommer resultatene.
  21. Tusen takk for svar, skal lese litt mer på det :-) Det vet jeg, men synes det begynner å bli en del umotiverende nå som jeg har trent med det i en lengre periode
  22. X-press er populært og fungerer bra for veldig mange. Foreslår at du leser deg opp på programmet og spør her om det er noe du lurer på PS: Hvis du fremdeles har progresjon på nybegynnerprogrammet og er fornøyd med det, så er det egentlig ingen grunn til å bytte.
  23. Målet mitt er å bli sterkere og selvfølgelig få en muskuløs kropp. Jeg trener nå 3 ganger i uken, men kan trene opp til 4 ganger. Jeg har sett litt på 3 splitts program, men synes det er vanskelig å finne noe jeg liker. Samt at økonomien ikke strekker til en PT da jeg er fulltidsstudent.
  24. Kreatin binder jo væske i kroppen, så det må vel være en glimrende start på slankingen å slutte med Kreatin
  25. Hva slags mål har du, og hvor ofte vil du trene?
  1. Last inn mer aktivitet